Jeszcze raz wrzucam bo tagi były złe xd
Widziałem już kilka komentarzy wybielających ubera w świetle ostatnich afer, a że to kierowcy a nie firma, a że to pośrednicy a nie uber. No to wam teraz pokażę jaką "piękną" postawę w tej sprawie przyjął sam uber.
Kiedyś rozważałem jazdę i się tam zarejestrowałem, od tego czasu dostaję maile dla kierowców. Wczoraj dostałem mail w sprawie zapobiegania problemom z kierowcami jeżdżącymi bez wymaganych dokumentów, z ciekawości przeczytałem. No więc co ci geniusze biznesu wymyślili? No bo w mediach się przecież chwalą, że podnoszą rygor weryfikacji, wzywają do kontroli wszystkich kierowców. Czy w końcu zablokują tych co nie dostarczą papieru? Skontrolują na żywo "jakość" kierowcy?
Ha, nic z tych rzeczy, po prostu obniżą prowizję tym, którzy jeżdżą legalnie, i podniosą prowizję tym, którzy jeżdżą bez USTAWOWO OBOWIĄZKOWYCH DOKUMENTÓW. Proszę, niech mi ktoś walnie fikoł tłumaczący takie skurwysyństwo w postaci wykorzystania nagonki na śmieciowych kierowców nie do tego, żeby ich wywalić i zacieśnić kontrolę, tylko do tego, żeby przyciąć sobie na nich dodatkową prowizję, bezczelnie złodziejską swoją drogą, bo korporacje taxi nigdy nie brały od kierowców więcej jak 10-15%, a aplikacje wliczając vat zdzierają 30%
Nie jesteś w stanie zdać badań lekarskich, zdobyć licencji, pokazać jakim w ogóle autem u nas jeździsz? Spokojnie, zapłacisz nam więcej a my nic z tym nie zrobimy!
#uber #bolt #taxi #januszebiznesu #afera
33522daf-541e-4323-925c-3e0fddbac26e
4ff4be57-0c3b-4be7-a240-6d31a88009a3
Sweet_acc_pr0sa

@Kierkegaard a to ponowie moj komentarz, jebac taksowkarzy, nie mialem z nimi zadnych przyjemnych sytuacji

Shinek

Nie tagi zle tylko nikomu nir chcialo sie tematu podchwycic

Kierkegaard

@Sweet_acc_pr0sa widzę że taktyka na pisowca, uciekamy od sedna problemu waląc w konkurencję. Nawet jeśli przyjmiemy że taksówkarze to zło wcielone, co mnie to interesuje w kontekście skrajnego skurwysyństwa zagrywki ubera? W jakiś sposób ich to wybiela?

zuchtomek

@Kierkegaard "Nie jesteś w stanie zdać badań lekarskich, zdobyć licencji, pokazać jakim w ogóle autem u nas jeździsz? Spokojnie, zapłacisz nam więcej a my nic z tym nie zrobimy!"


Co to znaczy, że nie jesteś w stanie? To jakiś problem?


Jak dla mnie to nie tyle mniej powinni zarabiać co wcale nie jeździć do czasu uzupełnienia dokumentacji, więc UBER i tak ma łaskawe podejście ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Sweet_acc_pr0sa

@Kierkegaard w zaden, ubera tez mozemy jebac, jednak jako klienta w serdecznym powazaniu mam jak traktuja podwykonawcow mnie interesuje cena i jakosc uslugi, jezeli klienci beda wybierac ubera to uber bedzie odwalal takie zagrywki

rafal155

@Kierkegaard

i podniosą prowizję tym, którzy jeżdżą bez USTAWOWO OBOWIĄZKOWYCH DOKUMENTÓW.


Wskażesz fragment tego maila, który o tym mówi? ( ͡° ͜ʖ ͡°)


Proszę, niech mi ktoś walnie fikoł tłumaczący takie skurwysyństwo w postaci wykorzystania nagonki na śmieciowych kierowców nie do tego, żeby ich wywalić i zacieśnić kontrolę, tylko do tego, żeby przyciąć sobie na nich dodatkową prowizję,


Przecież to wszystko jest proste, jak budowa cepa i nie wiem skąd Twoje zdziwienie - Uber to firma de facto pośrednicząca między klientem, a nie kierowcą, gdzie oni swoją aplikacją napędzają ruch, a w zamian biorą dużą prowizję + zrzucają odpowiedzialność za legalność na kierowcę.


Oczywiście, jakieś tam standardy pewnie muszą zachowywać, ale jak Ty możesz oczekiwać, że oni zrezygnują ze swojego zarobku (i być może płynności finansowej), skoro ich model polega na tym, że nie angażują się w te sprawy?


To dlatego masz jedną aplikację, która działa na całym świecie i nie musisz kombinować z tym, w którym akurat mieście, która apka ma lepsze zasięgi - przecież to się bierze właśnie z tego, że nie zarządzają swoją flotą, a jedynie udostępniają usługę "sparowania" klienta i przewoźnika...


I nie czepiaj się mnie czy to dobrze, czy źle - nie piszę o naprawie świata, tylko tłumaczę Ci dlaczego przyszedł taki, a nie inny mail

Kierkegaard

@Sweet_acc_pr0sa no to widzisz i tym się różnimy, ja staram się głębiej analizować jak funkcjonuje dana firma i jakie są ukryte skutki jej działania i unikam chociażby monopoli nieetycznie wykorzystujących swoją dominującą pozycję. Dziś coś może być atrakcyjne z pozycji klienta, po wybiciu konkurencji śruba będzie dokręcona, stawki pójdą w kosmos a ty nie będziesz już miał alternatywy.

Kierkegaard

@rafal155 no badania lekarskie/psychologiczne, wypis z licencji i oznakowane auto po prostu są ustawowo formalnym wymogiem jaki musi być spełniony przez kierowcę, ktory chce jeździć na taksie. Każda normalna korporacja takie rzeczy sprawdza. Oni nie mają prawa się nie angażować, bo prawnie odpowiadają za to, że przydzielają temu kierowcy zamówienie na taksówkę.

rafal155

@Kierkegaard


Oni nie mają prawa się nie angażować, bo prawnie odpowiadają za to, że przydzielają temu kierowcy zamówienie na taksówkę.


Jakby nie mieli prawa, to by zmienili zasady albo ktoś by ich dojechał (lub co najmniej poskładał donosy, które zaraz stałyby się medialne).


A mi się jakoś wydaje, że robią minimum tego, co wymaga od nich prawo, całą resztę zostawiając na głowie kierowcy. I jak ktokolwiek chce walczyć z uberem, to własnie przez kontrole takich cwaniaczków za kierownicą, a nie zabierania się za korporację mającą całe piętra działu prawnego.


edit.

btw. moje pytanie cały czas aktualne - zasugerowałeś, że Uber pozwala jeździć kierowcom bez takich dokumentów. Sęk w tym, że w tym mailu nie ma informacji o zezwoleniu jazdę z ich brakiem, a co najwyżej brakiem skanów w aplikacji Uber. To kolosalna różnica pod względem prawnym.

Sweet_acc_pr0sa

@Kierkegaard to wtedy powstanie Inna alternatywa, chyba ze bedziesz odgórnie regulowal rynek aby zapobiec monopolowi xD to wtedy wlasnie stworzysz molocha, ktory bedzie nie do obalenia

Kierkegaard

Jakby nie mieli prawa, to by zmienili zasady albo ktoś by ich dojechał

@rafal155 ;) oni mają odpowiednich polityków na smyczy, przecież obecne poluzowane przepisy to jest dosłownie wynik tego, że Mosbacher tupnęła nóżką i rozkazała przestać prześladować dużą amerykańską firmę. Poza tym, zarządzanie tymi flotami to jest bardzo dobry biznes dla odpowiednich ludzi z koneksjami. To jest duża kupa gnoju, której ruszyć nie wolno, bo ci na górze kręcą na tym grube lody. Wyborcza robiła o tym kiedyś artykuły, tam lecą wały typu zatrudnianie kierowców jako wolontariuszy żeby ominąć podatki i przepisy pracy.

Kierkegaard

@Sweet_acc_pr0sa no jakby to było takie proste xd Przecież dzisiaj już prawie każdą branżą trzęsie jakiś jeden monopolista i wszystko coraz bardziej idzie w tę stronę i nie jest wynikiem żadnych regulacji. A nowych alternatyw jakoś nie widać. Mcdonalds, Nestle, Żabka, Orlen, ikea, uber, netflix, facebook, google, amazon, biedra, apple, samsung, wielkie koncerny samochodowe czy farmaceutyczne. To jest największe zagrożenie obecnej ekonomii w prawie każdej branży.

rafal155

@Kierkegaard


Wyborcza robiła o tym kiedyś artykuły, tam lecą wały typu zatrudnianie kierowców jako wolontariuszy żeby ominąć podatki i przepisy pracy.


to może doczytaj te artykuły i zorientuj się w konkretach, zamiast snuć wizje tego, że wszystko jest marionetką w rękach polityków ( ͡° ͜ʖ ͡°)


Bo to, o czym piszesz polega na dostosowywaniu prawa pod pewne furtki, z których mogą korporacje skorzystać - pełna zgoda. Ale Ty sugerujesz, że Uber jawnie działa poza prawem i można by ich dojechać w sądzie, ale nikt tego nie robi, bo Mosbacher tupnęła nóżką - przecież to scenariusz na film z żółtymi napisami


https://www.uber.com/legal/pl/document/?country=poland&lang=pl&name=general-terms-of-use


masz, poczytaj tam sobie o tym, jakie usługi oferuje Uber, jaką za nie bierze (i nie bierze) odpowiedzialność, a co jest zrzucane na kierowców i podmioty trzecie.


I serio - naprawdę wierzysz w to, że taki regulamin jest stworzony bez rozeznania prawnego? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Kierkegaard

@rafal155 formalnie może to jest do wybronienia ale realnie? Przecież dla ubera wgranie dokumentu do aplikacji to podstawowa forma sprawdzenia czy kierowca posiada taki dokument, bo regularne sprawdzanie tego w jakimś biurze jest dla nich nierealne. Także przyzwolenie na jeżdżenie tam bez dodanych dokumentów w appce jest defacto zgodzeniem się na jeżdżenie ludzi nieposiadających tych dokumentów.

Kierkegaard

@rafal155 a słyszałeś o uber files?

https://www.theguardian.com/news/series/uber-files

Uberowi wyciekły dokumenty, w których wyszły na jaw takie smaczki jak zakulisowe spotykanie się z czołowymi politykami, przekupywanie dziennikarzy, naukowców, fejkowe wersje appki, przyciski odcinające dostęp do danych na serwerach w razie niezapowiedzianej kontroli, i dużo dużo innych ciekawych faktów.

Sweet_acc_pr0sa

@Kierkegaard bo probojemy ich na sile regulowac co powoduje powstanie niewyobrazalnej bariery wejscia xD starajac sie przeciwdzialac monopolowi tylko go umacniamy i tak od lat

rafal155

@Kierkegaard I co to ma wspólnego z tym, co napisałem w postach powyżej?

Kierkegaard

@Sweet_acc_pr0sa przecież żadne konkretne regulacje nie miały wpływu na dominację firm o których mówię, a w branży taxi wręcz przeciwnie, jak były regulacje to były setki lokalnych korpo, teraz są 3 liczące się firmy na cały świat. Monopole wygrywają tym, że są ekonomicznie wydajne, mają dużo kasy od inwestorów i ładują masę kasy w marketing, przez co we wczesnej fazie są atrakcyjne dla klienta. Ludzie chodzą do żabki bo muszą, czy dlatego że żabka jest taka ładna, ma fajne produkty, aplikację z promocjami i jest na nią ogromny hype? Najpiwrw przyzwyczają ludzi że sklep=żabka, potem powoli ceny do góry, jak już faktycznie nikt nie pomyśli że można robić zakupy w niezależnym sklepie.

Kierkegaard

@rafal155 no udowadnia moje tezy, że jakby się komuś chciało, to miałby o co oskarżać ubera, i że się nikomu na górze nie chce, bo uber ma plecy u czołowych europejskich polityków.

rafal155

@Kierkegaard Ojezusie, weź przeczytaj ten wątek jeszcze raz, tym razem ze zrozumieniem

Zaloguj się aby komentować