Japoński prototyp ciężarówki z 1987 roku - system 4WS i automatyczny rozładunek
40tonCiężarówki Nissana z lat 80-tych można określić mianem prostych „wołów roboczych”. Ten prototyp był jednak inny.
Choć Nissan kojarzy się w Europie wyłącznie z autami osobowymi, w Japonii przez lata był też popularnym dostawcą ciężarówek. Już w 1935 roku powstała tam firma Nihon Diesel Industries wytwarzająca pojazdy ciężarowe, która po wojnie zmieniła nazwę na Minsei Diesel Industries. Wraz z początkiem lat 60-tych przedsiębiorstwo to trafiło pod skrzydła koncernu Nissan, który na jej bazie stworzył osobny dział Nissan Diesel, zajmujący się wyłącznie segmentem użytkowym. [...]
(...) przyciskami „2WS” (skręcanie dwoma kołami) lub „4WS” (skręcanie czterema kołami”) kierowca sterował jednym z najciekawszych systemów zastosowanych w ATP III. Mowa tu o układzie czterech kół skrętnych, z którego z resztą marka Nissan słynęła.
#japonia #motoryzacja #historia #xxwiek #ciezarowki
Choć Nissan kojarzy się w Europie wyłącznie z autami osobowymi, w Japonii przez lata był też popularnym dostawcą ciężarówek. Już w 1935 roku powstała tam firma Nihon Diesel Industries wytwarzająca pojazdy ciężarowe, która po wojnie zmieniła nazwę na Minsei Diesel Industries. Wraz z początkiem lat 60-tych przedsiębiorstwo to trafiło pod skrzydła koncernu Nissan, który na jej bazie stworzył osobny dział Nissan Diesel, zajmujący się wyłącznie segmentem użytkowym. [...]
(...) przyciskami „2WS” (skręcanie dwoma kołami) lub „4WS” (skręcanie czterema kołami”) kierowca sterował jednym z najciekawszych systemów zastosowanych w ATP III. Mowa tu o układzie czterech kół skrętnych, z którego z resztą marka Nissan słynęła.
#japonia #motoryzacja #historia #xxwiek #ciezarowki