Jak to jest, że w amerykańskich autach pojawiały się fotele, które można by sobie równie dobrze ustawić w domu i nikt by nie zauważył różnicy? Na foto Chrysler New Yorker Fifth Avenue Edition, produkowany w latach 80.
#samochody #ciekawostki
544bc1fc-142c-4b5d-aecf-9e870b6435a0
entropy_

@rain w "Warszawie" też była taka kanapa.

Oczywiście jak na socjalistyczne standardy też nikt by nie zwrócił uwagi.

rain

@entropy_ w przypadku Warszawy pewnie nawet można by podejrzewać, że dla cięcia kosztów faktycznie wykorzystano meble domowe.

entropy_

@rain tak jak motopompę wmontowano w miejsce silnika xD

Chociaż to mogło być w syrenie

SonyKrokiet

Motopompa ze skarpeta ma tyle wspólnego ze za konstrukcje obu silników odpowiadał ten sam facet, inżynier Bluemke xD mozliwe że byly podobne tłoki czy cylindry w obu, ale nie były to jednostki takie same XD

Lubiepatrzec

@rain nie wiem ale bardzo chciałabym pojeździć czymś takim. Najlepiej z wnętrzem w kolorze nadwozia i obowiązkowo jedna, trzyosobowa kanapa z przodu z biegami przy kierownicy 💙

rain

@Lubiepatrzec oj nie wiem, czy była taka wersja tego auta.

Lubiepatrzec

@rain tego może nie ale inne pewnie były.

emdet

@rain amerykańskie fury były większe. Mogli najebać gąbki i obszyć jak normalną kanapę i wszystko się mieściło. Do malucha nawet jeden fotel normalnych rozmiarów by się nie zmieścił

Abstrahujac już od tego, że lubią mieć miękko pod dupą.

SonyKrokiet

Z prostego powodu, dużo w aucie spędzają czasu więc chca wygodnie jechać xD a że swego czasu robili auta idealne do takich podróży z miękkim zawiasem, to tez fotele takie były - duże i wygodne ale nie miały trzymania bocznego. Sam mam wóz z takimi fotelami kanapiastymi i sama przyjemność jeździć na nich ^^

DiscoKhan

@rain ja w domu takich miękkich nie mam, tutaj to chyba auto pod kobiety robione xd

rain

@DiscoKhan wydaje mi się, że historia nie zna żadnych samochodów, które byłyby projektowane z myślą o kobietach. I tak - mam na to pokrycie w badaniach.

DiscoKhan

@rain nawet nie było opcji, podmodeli pod kobiety? Jednak różne wykończenia przecież były do samochódów, a w Stanach oddzielne auto dla matki i ojca to nie jest nic specjalnie dziwnego - także na logikę powinno się móc w salonie dostać samochód trochę bardziej podpicowany pod kobiece wymagania.

Lubiepatrzec

@rain znasz jakiegokolwiek mężczyznę, który z własnej woli kupił fiata 500?

Lubiepatrzec

@rain albo citroen c3 pluriel?

starszy_mechanik

@rain o całym samochodzie to słyszałem tylko o jakimś concepcie Volvo, natomiast takie klamki zostały zaprojektowane specjalnie z myślą żeby kobiety paznokci sobie nie łamały

5193b79d-510a-4af8-8b9c-48712bcf4b61
jonas

@Lubiepatrzec Dla żony niejeden kupił.

Choć ja dla siebie wziąłbym Abartha 500, koniecznie czerwonego na białych felgach OZ. I co prawda bardziej bym się w ten pojazd ubierał, niż do niego wsiadał, no ale na motofantazje nic nie poradzisz.

Lubiepatrzec

@jonas ja wiem, że Abarth został zdegradowany z marki do wersji wyposażenia ale to jednak co innego i Abartha 500 to i ja bym przytulił

SonyKrokiet

Otóż był, dodge lafemme, z lat 1955-56 xD tylko był klapą XD co do typowych kobiecych to kiedyś za takie uważano nowe mini czy nwm stare twingo i inne xD

dafd9426-4bf8-4642-90a6-893338ba898f
rain

@Lubiepatrzec yup, znałam takiego jednego. XD

rain

@Lubiepatrzec heh... w życiu bym do tego Pluriela nie wsiadła. Ani do większości aut, które są nie wiedzieć czemu reklamowane jako "dla kobiet". To, o co mi chodziło, gdy pisałam, że zapewne żadne auto nie zostało nigdy zaprojektowane z myślą o kobietach, jest wyłuszczone np. w tym artykule: https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2019/feb/23/truth-world-built-for-men-car-crashes

Lubiepatrzec

@rain przepraszam, przeleciałem tylko z grubsza ale chyba wiem już o co chodzi. No coś faktycznie może być na rzeczy.

rain

@Lubiepatrzec zbieram na wkład własny do mieszkania. Więc kupowanie samochodów odpada.

Lubiepatrzec

@rain no trudno, nie będzie Cadillaca

tankowiec_lotus

@rain jak masz jechać na Boże Narodzenie z Rhode Island do San Francisco to w klasycznym fotelu szlag by trafił ciebie i twój kręgosłup

Mikel

@rain Kiedyś poluzowała mi się śruba mocująca fotel do podłogi. Wtedy zrozumiałem jak dużo daje trzymanie boczne i kubełkowa forma fotelu. Uczucie fruwania na lewo i prawo nie jest niczym przyjemnym kiedy pędzisz z dużą prędkością w zakręcie


Jeżeli mielibyśmy autostrady proste jak drut a kierownica to uchwyt do trzymania żeby jechać prosto wtedy takie fotele miały sens.

Jesteśmy jednak w europie gdzie drogi nie są proste a pełne wiraży. Wolę więc nasze europejskie fotele które dają komfort że całe ciało nie lata na boki kiedy wchodzisz w zakręt.


No chyba że Ci się dupa nie mieści w fotel i boczki Cię gniotą. Ale nie wieszałbym wtedy psów na to że amerykańskie fotele są wygodniejsze bo problem leży gdzie indziej ( ͡~ ͜ʖ ͡°)

rain

@Mikel ależ ja nie mam nic do umieszczania takich szerokich "meblowych" foteli w autach. Tylko trochę dziwi mnie ten fenomen.

Zaloguj się aby komentować