Jacaszek - Glimmer - Współczesno-barokowa podróż.
jacaszek2.bandcamp.comKompozytor i producent muzyki elektroakustycznej, łączącej dźwięki preparowane elektronicznie z żywym instrumentarium. Współpracuje z artystami wizualnymi i video, choreografami, fotografami oraz reżyserami filmowymi i teatralnymi. Autor muzyki do filmu , teatru, słuchowisk. Członek Polskiego Stowarzyszenia Muzyki Elektroakustycznej. Członek Polskiej Akademii Filmowej. Mieszka w Gdańsku.
"Michał Jacaszek jest już od kilku lat artystą rozpoznawalnym w Polsce i za granicą (szczególnie w Wlk. Brytanii, Skandynawii i USA). Jego albumy "Treny" i "Pentral" zebrały entuzjastyczne recenzje na całym świecie. Pewnie dlatego nowy album "Glimmer" wydany zostanie nie tylko w Polsce przez Gusstaff Records, ale także niemal równolegle (na początku grudnia 2011) w renomowanym amerykańskim wydawnictwie Ghostly International."
"Glimmer" to kontynuacja poszukiwań nowej, kameralnej, elektroakustycznej formy muzycznej. Subtelne, niedopowiedziane, zanikające partie elektroniki dopełnia brzmienie klawesynu (Małgorzata Skotnicka), klarnetu basowego (Andrzej Wojciechowski) i metalofonu (Jacaszek).
Płyta ta poprzez barwy i harmonie przywołuje skojarzenia z barokową kameralistyką, ale obecnośc klarnetu, metalofonu, charakterystyczne frazy elektroniczne nadają muzyce Jacaszka nową, unikalną formę, przybliżając go do takich współczesnych twórców jak Ben Frost, Colleen, Johann Johannsson czy Tim Hecker."
"Michał Jacaszek jest już od kilku lat artystą rozpoznawalnym w Polsce i za granicą (szczególnie w Wlk. Brytanii, Skandynawii i USA). Jego albumy "Treny" i "Pentral" zebrały entuzjastyczne recenzje na całym świecie. Pewnie dlatego nowy album "Glimmer" wydany zostanie nie tylko w Polsce przez Gusstaff Records, ale także niemal równolegle (na początku grudnia 2011) w renomowanym amerykańskim wydawnictwie Ghostly International."
"Glimmer" to kontynuacja poszukiwań nowej, kameralnej, elektroakustycznej formy muzycznej. Subtelne, niedopowiedziane, zanikające partie elektroniki dopełnia brzmienie klawesynu (Małgorzata Skotnicka), klarnetu basowego (Andrzej Wojciechowski) i metalofonu (Jacaszek).
Płyta ta poprzez barwy i harmonie przywołuje skojarzenia z barokową kameralistyką, ale obecnośc klarnetu, metalofonu, charakterystyczne frazy elektroniczne nadają muzyce Jacaszka nową, unikalną formę, przybliżając go do takich współczesnych twórców jak Ben Frost, Colleen, Johann Johannsson czy Tim Hecker."