Internet to taki wielki ocean, a w oceanie czasami można znaleźć coś fajnego.
Ja znalazłem patent Jeepa Willysa M38, autorstwa Pana Byrona Q Jonesa, lub bardziej "Armia" z 1942 roku.
Kim był ów Pan?
Byron Quinby Jones urodzony 1888 roku, zmarł w 1959 roku - był pionierem lotnictwa, oraz oficerem kawalerii i właśnie na takim stopniu zakończyła się jego służba dla wojska. Od 1914 roku do 1939 roku był pilotem w armii.
Jones nie zaprojektował tylko Willysa M38 lub pojazd inaczej nazywany - Willysa MC. Miał wiele pomysłów jak wzmocnić armię Stanów Zjednoczonych.
Oficer zaproponował w 1944 roku lekki czołg amfibijny, sama propozycja zaś została opublikowana tego samego roku w czasopiśmie "Popular Science". Co ciekawe, w tym czasie przyznano mu kilka patentów m.in.
Z innych ciekawostek.
Willys M38 produkowano od 1949 roku, zaś produkcje zakończono w 1952 roku.
Był to lekki samochód osobowo-terenowy z napędem 4x4.
Zastąpił takie modele jak, Willys MB i Ford GPW.
Wyprodukowano łącznie 60 000 egzemplarzy.
Pojazd ten był ówczesną cywilną wersją Jeepa CJ-3A, który różnił się od CJ-3A pod wieloma względami:
-wzmocnioną ramą i zawieszeniem,
-wodoodporną 24-woltową instalacją elektryczną,
-uszczelnionym systemem odpowietrzania silnika, skrzyni biegów, skrzyni rozdzielczej, układu paliwowego i układu hamulcowego,
-możliwością brodzenia w wodzie do 1,88 metra głębokości.
Willys M38 napędzany był czterocylindrowym gaźnikowym silnikiem, o mocy 60 KM, jego waga własna wynosiła 1247 kilogramów, oraz mógł przewozić ładunek użyteczny o wadze 544 kilogramów.
Źródła:
pinterest.com
Ja znalazłem patent Jeepa Willysa M38, autorstwa Pana Byrona Q Jonesa, lub bardziej "Armia" z 1942 roku.
Byron Quinby Jones urodzony 1888 roku, zmarł w 1959 roku - był pionierem lotnictwa, oraz oficerem kawalerii i właśnie na takim stopniu zakończyła się jego służba dla wojska. Od 1914 roku do 1939 roku był pilotem w armii.
Jones nie zaprojektował tylko Willysa M38 lub pojazd inaczej nazywany - Willysa MC. Miał wiele pomysłów jak wzmocnić armię Stanów Zjednoczonych.
Oficer zaproponował w 1944 roku lekki czołg amfibijny, sama propozycja zaś została opublikowana tego samego roku w czasopiśmie "Popular Science". Co ciekawe, w tym czasie przyznano mu kilka patentów m.in.
-
17 czerwca 1941 roku - sterowanie przez mechanizm napędowy,
-
2 listopada 1942 roku - dyferencjał,
-
28 września 1943 roku - nadwozie pojazdu opancerzonego,
-
i wiele innych.
Willys M38 produkowano od 1949 roku, zaś produkcje zakończono w 1952 roku.
Był to lekki samochód osobowo-terenowy z napędem 4x4.
Zastąpił takie modele jak, Willys MB i Ford GPW.
Wyprodukowano łącznie 60 000 egzemplarzy.
-wzmocnioną ramą i zawieszeniem,
-wodoodporną 24-woltową instalacją elektryczną,
-uszczelnionym systemem odpowietrzania silnika, skrzyni biegów, skrzyni rozdzielczej, układu paliwowego i układu hamulcowego,
-możliwością brodzenia w wodzie do 1,88 metra głębokości.
Źródła:
Ale bryka, ameryka!
@alidzi Otóż to, niejedne bezdroża pokonała bezawaryjnie.
Zaloguj się aby komentować