Specjalne serdeczne pozdrowienie dla kierowców ciężarówek nie usuwających lodu z dachu. Naprawdę, jestem w stanie poczekać chwilę dłużej na wędliny, bułki itp., ale nie chciałbym jechać za Tobą jak w "oszukać przeznaczenie".
Jeden piorun - jeden porażony kierowca, bo Wy już wiecie, Was trzeba jak stare baby wiecie co, wiecie czym.
#oświadczenie
@Komornik a ja bym napisał że kto jedzie więcej niż przepis pozwala to buła na ryj. A Ty pewnie jechałeś więc też byś dostał w pysk ode mnie. Widzisz, ja zawsze przepisowo.
@gawafe1241 skąd wniosek, że jechałem więcej niż powinienem?
@Komornik to nie jest tak że im się nie chce (tym od tirów). Był problem poruszany wcześniej. Aby wejść na tira trzeba mieć wysokościowe (powyżej nie pamiętam jakiej granicy). Wina leży też od zarządców dróg że nie ma specjalnych ramp do odśnieżania (jak nocujesz na MOPie). Nie mam uprawnień C i CE i ich nie bronie (kierowców Tiirów), ale chuja kładą na ten temat władze i zarządcy.
Co do nieodśnieżonych osobówek to się zgadzam stwarzają zagrożenie dla siebie i innych.
@blimsien_yankovic Rozumiem ten punkt widzenia, ale czy nie powinno być tak, że skoro nie jesteś w stanie zapewnić bezpieczeństwa na drodze nie powinieneś w ogóle wyruszać?
Teoretycznie, jeśli popsują mi się hamulce na MOP to czy mogę jechać dalej bo na MOP nie ma warsztatu który by je naprawił?
@blimsien_yankovic
- Wina leży też od zarządców dróg że nie ma specjalnych ramp do odśnieżania (jak nocujesz na MOPie).
Tylko czemu od zarządcy? To rolą prowadzącego pojazd jest dostosowanie - mnie nikt prywatnego nie odśnieży. A jakoś nie słyszałem, by jakiekolwiek zjednoczenie przewoźników miało program współfinansowania takich rozwiązań.
Ja to sobie poradzę - ale faktycznie "tirowcy" są między młotem kowadłem.
@Komornik teoretycznie za hamulce dostaniesz mandat + możesz zginąć więc się boją. Za nieodśnieżone auto nie zawsze będzie mandat policja też ma na to wywalone plus raczej zabijesz kogoś innego a nie siebie
Wina w tym temacie też leży po stanie władz i zarządcy drogi. W firmie pewnie mają rampę i by nie ryzykowali. Ale na MOP-ach to powinien być ustawowy nakaz instalacji ramp i ich nieodpłatne korzystanie. Powinny tez być na każdej stacji paliw.
@kowalski_2022 kodeks pracy zabrania wspinania się ponad określoną wysokość a dach tira taką jest.
@blimsien_yankovic cudownie
@blimsien_yankovic nie zabrania prac na wysokości kodeks pracy, a jedynie określa, że praca na wysokości zaczyna się od 1m. Przy wykonywaniu takiej pracy należy stosować określone środki bezpieczeństwa jak np. instrukcje, ŚOI.
Idąc Twoja logiką to całe budownictwo by trzeba było zlikwidować. Na szczęście napisałeś bzdury, a pewnie co innego miałeś na myśli.
@jarezz gdzie Rzym a gdzie Krym. Co budownictwo ma wspólnego z transportem.
@blimsien_yankovic
- kodeks pracy zabrania wspinania się
No wiem.
Ale dlaczego to zarządca drogi akurat ma finansować infrastrukturę do odśnieżania sam - bez udziału firm przewozowych, które na tym zarabiają? Jego rolą jest właściwe utrzymanie/oznakowanie dróg (z czym też często ma problem
@kowalski_2022 "Jego rolą jest właściwe utrzymanie/oznakowanie dróg"
Nie, jego zadaniem jest utrzymanie infrastruktury co znaczy nie tylko drogi i znaki. Jeżeli powstaną w końcu schody do odśnieżania na MOPach to musi je utrzymywać. Na razie jest gigantyczna dziura przepisowa bo większość czasu tiry spędzają po za bazą więc trzeba je odśnieżać w trasie. Normalnie rampy by wystarczyły ale żaden podmiot prywatny nie może prowadzić usług na terenie mopu innych niż określone w planie zagospodarowania.
@SzubiDubiDU
Nie ma żadnej dziury przepisowej ze strony zarządcy drogi. Za stan auta odpowiada kierowca.
Jak zarządca drogi zostanie zobowiązany do odśnieżania tirów to ja oczekuję - że mojego samochodu też.
Zarządca MOPU MOŻE wejść we współpracę z przewoźnikami, tak jak ma toalety czy stacje benzynowe. A jeśli faktycznie w planach zagospodarowania nie ma możliwości odśnieżania - to pan premier w godzinę wyda odpowiednie rozporządzenia.
Za granicą też prawie nie ma ramp, po za niektórymi firmami. Wraca ten temat co chwila jak tylko trochę śniegu spadnie xD. Władza ma w dupie ten problem wszędzie na zachodzie i u nas, bo widocznie nie jest tak poważny problem jak próbują go niektórzy kreować w internecie, a poszkodowani to jakiś promil. Jak jedziesz z rana to trzymaj odległość większą i tyle, nic wiecej nie poradzisz, a tupnięcie nóżką nie sprawi, że transport będzie stawał na żądanie w okresie zimowym.
@Myloli już raz dostałem kawałkiem lodu w maskę, że mi reflektor do środka wpadł. Nawet nie chcę myśleć jakby mi to wbiło się w przednią szybę. Temat wraca bo jest poważnym problemem.
Masz tu artykuł z dzisiaj z mojej okolicy. Chciałbyś być kierowcą tego BMW?
@blimsien_yankovic ja napisałem o pracy na wysokościach generalnie. Dlaczego powiązałem transport i budownictwo? Pisałeś o KP i zakazie pracy na wysokościach i w ten sposób chciałem, poprzez analogię, wykazać jak bardzo się mylisz. Widzę jednak, że nie załapałeś.
Co do dalszego łączenia transportu z budownictwem, to na MOPach mogłyby być rampy tymczasowe, budowane z rusztowań lub tak zwane zwyżki (MEWP) z osobą uprawnioną do ich obsługi, która pomagałaby kierowcy w ten sposób dostać się na wysokość i odśnieżyć pojazd.
@kowalski_2022 "Za stan auta odpowiada kierowca."
Ponadto kierowca nie ma uprawnień do pracy na wysokości więc jak spadnie to nawet nie ma odszkodowania. Firanka jest zbyt miękka aby utrzymasz 100kg chłopa na górze. Masz odśnieżyć ale nie masz jak.
@SzubiDubiDU No to pisałem: kierowca TIRa jest między młotem a kowadłem. Tylko dlaczego za to SAMODZIELNIE ma odpowiadać zarządca drogi? Firmy transportowe nie powinny być zaangażowane w dofinansowanie odpowiednich stanowisk odśnieżania/odladzania? Jasne, to się ostatecznie przełoży na koszt towarów za które będę płacił w sklepach - ale jestem w stanie za to dopłacić, żeby nie mieć strachu w oczach wyprzedzając tira na ekspresówce - co mi się zdarza często.
@kowalski_2022 dlaczego przy autostradach są państwowe toalety ale nie ma państwowych ramp do odśnieżania?
@SzubiDubiDU jeśli nie ma uprawnień do pracy na wysokości to jak wchodzi na naczepę? Praca na wysokości zaczyna się w Polsce od 1m.podloga naczepy na jakiej wysokości się znajduje?
Co do uprawnień, to 10 rok leci mi w zawodzie jako bhp. W przypadku kierowcy nie widzę konieczności posiadania specjalistycznych uprawnień, np. IRATA do oczyszczania pojazdu że śniegu. Co innego badania wstępne i profilaktyczne medycyny pracy.
Specjalne serdeczne pozdrowienie dla kierowców ciężarówek nie usuwających lodu z dachu. Naprawdę, jestem w stanie poczekać chwilę dłużej na wędliny, bułki itp., ale nie chciałbym jechać za Tobą jak w "oszukać przeznaczenie".
@Komornik aLe pRzEcIeŻ OnI NiE MaJą uPrAwNiEń dO PrAcY Na wYsOkOśCiAcH, a w oGóLe tO NiKt iM NiE ZaPeWnIł iNfRaStRuKtUrY
@Komornik no to napisałem jak można samemu w miarę zapobiegać takim sytuacjom, trzymać z rana odstęp, a w razie wyprzedzania robić to dynamicznie. Na tą chwilę nie ma żadnego rozwiązania, a żaden kierowca nie będzie właził na dach, bo nie dostanie potem w razie wypadku odszkodowania z ubezpieczalni, bo mu powiedzą na chuj tam się w ogóle wpierdalał naruszając rażąco zasady BHP. No tak jest niestety na tą chwilę, nie ma co zrzucać winy na zwykłych fizycznych wyrobników, bo widzę, że robią co mogą, jak są rampy na firmach to odśnieżają, a po ruszeniu po nocy, gdy się zbierze lód, to gdy mają miejsce np. rondo to objadą dynamicznie dookoła, by bryły lodu siłą odśrodkową pospadały, ale zawsze jakieś wypadki i tak się zdarzą. Tylko jak mówiłem, widocznie w skali kraju są to marginalne przypadki, skoro decyzyjnym się niechce za to zabierać
@jarezz no to musisz odświeżyć te przepisy panie be-ha-po-wcu xD
"2. Do pracy na wysokości nie zalicza się pracy na powierzchni, niezależnie od wysokości, na jakiej się znajduje, jeżeli powierzchnia ta:
-
osłonięta jest ze wszystkich stron do wysokości co najmniej 1,5 m pełnymi ścianami lub ścianami z oknami oszklonymi;
-
wyposażona jest w inne stałe konstrukcje lub urządzenia chroniące pracownika przed upadkiem z wysokości."
@Komornik Bo to jest czyste lenistwo ¯\_(ツ)/¯ przeciez taki śnieg na samochodzie to kilkanascie kg zamarznieteh wody, a z tira który jest większy od osobówki i jak sie rozpedzi i rozrzuci ten snieg to katastrofa gotowa ¯\_(ツ)/¯
@SzubiDubiDU jak masz auto w złym stanie to nie wyjeżdżasz z parkingu i tyle, czekasz do wiosny aż stopnieje, a nie zrzucasz winę na bRaK iNfRaStRuKtUrY. Jak w jakimś państwie nie ma stacji z LPG to jeżdżę na benzynie, a jak nie mam sprawnych świateł to najpierw wymieniam żarówki. Co wy macie w głowach myśląc, że cokolwiek usprawiedliwia wasze lenistwo i narażanie zdrowia i życia innych uczestników drogi...
@SzubiDubiDU no ale plandeka ani stelaż nie są stałym elementem konstrukcji. Rygle rusztowania owszem. A jeśli chodzi o stelaż to bortnic nie kojarzę, a te wymagane są w rusztowania.
@LukB Edit. Z przepisami więc u mnie ok, mimo, że poza PL od dawna pracuję.
@LukB wybacz, mailobyc do SzubiDubi, a nie do Ciebie Kolego
@Komornik
@maximilianan jesteś debilem bo od razu założyłeś, że jestem kierowcą tira xD
@SzubiDubiDU chuj mnie boli kim jesteś, odnosiłem się do twojego usprawiedliwiania tirowców, bo nie ma infrastruktury. No wyobraź sobie nie ma też publicznych kanałów, żebym sobie klocki czy filtry oleju wymienił, ale jakoś nie usprawiedliwia mnie to od wymieniania ich.
Naprawdę, jestem w stanie poczekać chwilę dłużej na wędliny, bułki itp.
@Komornik To tak nie działa XD Awizo np. w takiej Biedronce jest fix i jak się spóźnisz to wypierdalasz i masz problem a ładunek nie zostaje przyjęty XD
@Komornik ale co ma kierowca tira zrobić z tym, że przepisy nie współgrają z rzeczywistością, rampę samemu budować?
@Komornik masz po dupie za bycie komornikiem xD
@maximilianan no ja wymieniam olej na parkingu pod blokiem xD
@SzubiDubiDU
- dlaczego przy autostradach są państwowe toalety ale nie ma państwowych ramp do odśnieżania?
A są? Może koszty utrzymania obciążają operatora pobliskich stacji benzynowych/restauracji. Nie wiem.
No i jakie koszty są tego a jakie stanowiska do odśnieżania wiesz może?
@Komornik nie odśnieżnam bo mi się nie chce i jest zimno z reguły
@kowalski_2022 podróżujesz ty trochę po kraju? xD
TAK SĄ MOPY WOLNOSTOJĄCE BEZ BARÓW I STACJI OBOK. Ponadto utrzymanie kibli gdzie musi siedzieć jakaś babcia klozetowa do sprzątania, bieżąca woda, papier wc jest droższe niż postawienie rusztowania ze schodami
@SzubiDubiDU
No, za to kawałek dalej przy tej samej drodze... Ja nie wiem, jak wyglądają umowy na tym poziomie.
Babci na mopie to jeszcze nie widziałem, jeśli to tylko rusztowanie - bez dostaw środków i obsługi to ok, niech będą.
@kowalski_2022 Autostrada A2 od warszawy na wschód. Na odcinku 40 km są dwa mopy i żadnych stacji paliw czy restauracji
@SzubiDubiDU
40 km to nie jest odległość na którą się podpisuje umowy z firmą od stacji chyba. Za to za autostradę to się chyba płaci, w tym TIR - więc jak najbardziej wystarczy skalkulować opłatę i postawić. A tak to jest "niech się kierowca martwi" i już.
@SzubiDubiDU
no ja wymieniam olej na parkingu pod blokiem xD
No i zajebiście, to niech kierowcy tirów w podobny sposób zrzucają śnieg z dachów.
@maximilianan różnica jest taka, że ja swój olej robię z własnej nieprzymuszonej woli a oni bo muszą jechać bo szef zwolni i pensji nie będzie
@SzubiDubiDU xD kogo to interesuje? Niech znajdą szefa, który przestrzega przepisów, albo zmienią pracę, ale rozumiem, że lepiej ryzykować cudzym życiem xD
@maximilianan " rozumiem, że lepiej ryzykować cudzym życiem xD"
no oczywiście, że tak. Jak spadniesz to ty masz skręcony kark a jak lód jebnie to nie w ciebie tylko w tego za tobą
Zaloguj się aby komentować