Ilosc papierow potrzebna do zrobienia jednej roboty, ktora polega na stukaniu mlotkiem wewnatrz 1m3 hydrofora.

- permit to work
- isolation program
- mechanical isolation
- risk assessment
- drugi risk assessment
- confined space entry checklist
- confined space rescue plan
- confined space entry register
- confined apace air test record
- dodatkowe schematy

@jarezz lubi to

#barteknamorzu #bezpieczenstwo #marynarz #pracbaza #statki
1480ea4b-f2d4-4bdb-a61a-590310f16ced
Mr.Mars

@bartek555 Bez papierów nie ma roboty.

Lubiepatrzec

Wszyscy się wkurwiają na procedury do momentu aż komuś ręki nie urwie. ¯⁠\⁠_⁠(⁠ツ⁠)⁠_⁠/⁠¯

bartek555

@Lubiepatrzec ja sie nie wkurwiam. Po co sie wkurwiac na cos, na co nie msmy wplywu

Lubiepatrzec

@bartek555 #stoicyzm 😉

bartek555

@Lubiepatrzec #starosc

Lubiepatrzec

@bartek555 powiedzmy, że doświadczenie życiowe.

banita77

@Lubiepatrzec Dupokryjki.

bartek555

@banita77 komu mialoby pokryc? ;)

VonTrupka

>Po co sie wkurwiac na cos, na co nie msmy wplywu


@bartek555 dopóki nie zdamy sobie sprawę kto i jakimi wyborami doprowadził do tego, że nie ma już wpływu (´・ᴗ・ ` )

bartek555

@VonTrupka e tam, dalej to nic nie zmieni

jarezz

@bartek555 wiesz, nadmiar tego wszystkiego powoli zaczyna mnie wkurwiac. Czemu? Nie wiem jak poważnie jest to traktowane u Ciebie ale u mnie to zaczyna być "thick box".


Na tym projekcie mieliśmy 3 LTI. W przypadku jednego, nie były przestrzegane RAMSy. Jak szef zapytał o root cause, to powiedziałem, że analizuje ramsy i Work instruction czy dokładnie ten powód był choć trochę przewidziany, to powiedział, żeby to jebac, bo rams nie czyta nikt. Szef to sejfciaka, HSE team lead na kraje nordyckie.

bartek555

@jarezz rutynowe „nierutynowe” roboty jak hotworki itp to sie robi na odpierdol, ale do confined space podchodzimy powaznie

jarezz

@bartek555 u was rozumiem. U mnie jest confined space W blacie i hubie. Nie ma tam gazów, więc ja bym to nazwał limited access bo wtedy odpada mierzenie atmosfery. Gaz mamy w trafo 150m w dół wierzy.


Co do LTI - gość blachy nie odsunął opartej na dwóch ramach. Stanął, przypierdolił pachwinal. LTI bo El Quattro od lekarza. Chuj z tym, że miał wcześniej coś w nerkach i uaktywnilonsienod uderzenia, a o czym LMP z Portugalii nie wiedział.


PS. Miernika nie mamy nawet do gazów.

Opornik

@bartek555 kurwa wiedziałem.

d37fdd20-deee-4e16-8780-0fb36457c4d5
crs333

@bartek555 dobrze, że młotkiem stukane, to nie ma papierów na power tools jeszcze

crs333

@bartek555 to takich "poważnych" rzeczy wasz SMS nie uwzględnia? ( ͡~ ͜ʖ ͡°)

bartek555

@crs333 jeden z wra jest wlasnie na to

crs333

@bartek555 a to przepraszam, chyba wszystko ogarnięte. A jest toilet brake checks na którejś checkliście? Wtedy to będzie już raczej wszystko ogarnięte.

bartek555

@crs333 niestety, sa zwykle brejki bez podzialu na kupe i siku

crs333

@bartek555 no to nie wiem kto ten RA podpisał, przecież to powinno być uwzględnione! Takie "negligence" może mieć poważne konsekwencje.


A na poważnie, jak @jarezz napisał, czym więcej papierów, tym ludzie do tego bardziej na odpierdziel podchodzą. Rozumiem ideę checklisty, RA i PTW, jednak to jest popadanie ze skrajności w skrajność, bo papier wszystko przyjmie, "a wypadek i tak się zdarzy".

bartek555

@crs333 no tutaj to tak nie do konca. Po pierwsze jest to confined space, po drugie jest izolacja jednej czesci i zmiana trybu pracy systemu pozarowego. Po trzecie jak mam wypisac permit i wpuscic kogokolwiek do tanku jak nie dostane na papierze ze zawory do/z sa zaizolowane. Risk assessmenty to tam wiadomo jak sie do nich podchodzi. Nie wpuszcze tez nikogo bez sprawdzenia osobiscie atmosfery. A po co sprawdzac jak nigdzie bym nie zapisal odczytu. Tutaj akurat przy takim malym zbiorniku to rejestr wejsc i wyjsc to formalnosc, bo wiecej niz jeden i tak nie wlezie, ale jak mamy wielkie zbiorniki do ktorych wchodzi po kilka osob, w tym czasem ludzi ktorych nie znamy to nie widze innej mozliwosci. Wypadek sie moze zdarzyc, ale postepujac zgodnie z procedura jest na to promil szansy. A z kolei jak sie zdarzy, cos typu omdlenie w srodku, to nie majac rescue planu i sprzetu na miejscu to tez mozna sobie biegac po statku i tanczyc kankana.

crs333

@bartek555 ale czemu na jedną robotę masz 10 różnych papierów? Nie jesteście tym jednym wybranym statkiem gdzie taką robotę trzeba przeprowadzić. U mnie np. to:


- permit to work

- confined space entry checklist

- confined space rescue plan

- confined space entry register

- confined apace air test record


Jest zintegrowane w permicie na enclosed space. U mnie permit jest żywym dokumentem, nie czymś tylko przed robotą.

bartek555

@crs333 u mnie jest jeden permit na wiele robot, a checklisty to live dokumenty do roznych statkow we flocie

crs333

@bartek555 co SMS to inne podejście, co zrobisz, nic nie zrobisz ¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ . Wyślesz SMS review z sugestiami jak to poprawić, to i tak tego nie uwzględnią ( ͡~ ͜ʖ ͡°)

bartek555

@crs333 tu w qhse pracuje pierdylion osob, a w niektorych sprawach jest taki bajzel, ze nawet mi sie nie chce myslec. Lubie podejsc uk hse, w tamtejszych firmach zawsze wszystko jakos tak gralo

bartek555

@crs333 co do sms review to akurat u nas spoko, zmieniaja szybciutko jak cos zglosisz. Tu lista zmian w ostatnich 2 mc.

1c7c98e8-8ad4-4407-92ed-be6ee514ed19
jarezz

@bartek555 ja mam kilka PTW na kilka robot


- crane ops

- crane relocation

- W@H

- Hot Work

- general access

- confined space


Checklisty są ale na urządzenia i wykonywanie robót.

Podejście UK w mojej branży... Bitch please. Żeby zachować jedną zasadę "overhead load" W UK łamią inne, np. każą chłopakom 30m góra dół zasuwać bo przecież jak 60t spadnie z dźwigu i uderzy w 120t w dwóch częściach to nic im się nie stanie. Albo każą im wtedy głowy trzymać schowane pod flanszą, ew. SGRE każe schodzić i z użyciem 4 GoPro nawigować dźwig.


Dla mnie jest sensownym rozwiązaniem ALARP.


@crs333

bartek555

@jarezz a alarp wywodzi sie z uk hse 😄

jarezz

@bartek555 wiem ale rzadko kiedy jest w UK teraz stosowany. 🤷

Wiesz, że teraz tam każą harness zakładać na 1. stopniu drabiny?

976497

@bartek555 Co to jest za schemat z tymi liniami? Pod jakim hasłem można znaleźć podobny w necie, aby mu się przyjrzeć?

bartek555

@976497 nie znajdziesz w internecie bo to schemat naszego systemu pozarowego, tzn jego czesci w dziobowej maszynowni

jarezz

@Half_NEET_Half_Amazing nie... poprawne rozwinięcie skrótu #bhp to Biuro Hamowania Produkcji

jarezz

@bartek555 tutaj kuknij sobie jak u mnie wygląda PTW na confined space.

b89c6c1c-ac41-4d5c-84af-61fa495c89f1
bartek555

@jarezz taki standard z grafik google 😄

jarezz

@bartek555 no widzisz, a to nie Google tylko producent z czołówki Europejskiej, co działa globalnie.

jarezz

Komentarz usunięty

Zaloguj się aby komentować