#samochodyefceki
Hubert Hahne - były kierowca wyścigowy i zarazem dealer BMW na początku 1971 roku zbudował prezent ślubny dla swej przyszłej małżonki, aktorki Diany Koerner - zmodyfikowane BMW 2002ti ochrzczone na jej cześć "Diana". Samochód wzbudził tak wielkie i żywe zainteresowanie, że namówiono Hahnego do zbudowania limitowanej serii tegoż BMW. I tak z aprobatą i wsparciem technicznym od BMW, zbudowano w pracowni Baur kolejnych 11 sztuk.
Czym była Diana? Najbardziej luksusowym BMW 2002 w historii. Doposażono je w elektryczny szyberdach, skórzane fotele Recaro, czarną, vinylową podsufitkę, welurowe dywaniki i podłogę bagażnika, chromowaną dźwignię hamulca ręcznego, aluminiowe progi, włoskie felgi Stilauto, system audio Becker, amperomierz, zegarek, elektryczne szyby, ogrzewanie szyby tylnej, pięciobiegową skrzynię, zmodyfikowany układ wydechowy, stylowe lusterka boczne, pas przyciemniający przedniej szyby, podwójne światła przednie osadzone w chromowanym grillu. Pierwszy egzemplarz miał też deskę rozdzielczą oraz detale wnętrza pokryte skórą jelenia.
Tak przygotowane BMW kosztowało 22500 marek, co stanowiło niemal dwukrotność ceny seryjnego 2002 tii. Pomimo tego pierwszych pięć egzemplarzy rozeszło się w mgnieniu oka, a kolejnych sześć znalazło swych nabywców do końca roku.
Jedno auto Hahne zostawił dla siebie i powierzył tunerowi Jurgenowi Grahserowi, który wstawił 150-konny, 2,5-litrowy silnik pochodzący z BMW 2500 i mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.
Do dnia dzisiejszego przetrwały cztery sztuki.
#motoryzacja #bmw #klasycznamotoryzacja #samochody
Hubert Hahne - były kierowca wyścigowy i zarazem dealer BMW na początku 1971 roku zbudował prezent ślubny dla swej przyszłej małżonki, aktorki Diany Koerner - zmodyfikowane BMW 2002ti ochrzczone na jej cześć "Diana". Samochód wzbudził tak wielkie i żywe zainteresowanie, że namówiono Hahnego do zbudowania limitowanej serii tegoż BMW. I tak z aprobatą i wsparciem technicznym od BMW, zbudowano w pracowni Baur kolejnych 11 sztuk.
Czym była Diana? Najbardziej luksusowym BMW 2002 w historii. Doposażono je w elektryczny szyberdach, skórzane fotele Recaro, czarną, vinylową podsufitkę, welurowe dywaniki i podłogę bagażnika, chromowaną dźwignię hamulca ręcznego, aluminiowe progi, włoskie felgi Stilauto, system audio Becker, amperomierz, zegarek, elektryczne szyby, ogrzewanie szyby tylnej, pięciobiegową skrzynię, zmodyfikowany układ wydechowy, stylowe lusterka boczne, pas przyciemniający przedniej szyby, podwójne światła przednie osadzone w chromowanym grillu. Pierwszy egzemplarz miał też deskę rozdzielczą oraz detale wnętrza pokryte skórą jelenia.
Tak przygotowane BMW kosztowało 22500 marek, co stanowiło niemal dwukrotność ceny seryjnego 2002 tii. Pomimo tego pierwszych pięć egzemplarzy rozeszło się w mgnieniu oka, a kolejnych sześć znalazło swych nabywców do końca roku.
Jedno auto Hahne zostawił dla siebie i powierzył tunerowi Jurgenowi Grahserowi, który wstawił 150-konny, 2,5-litrowy silnik pochodzący z BMW 2500 i mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.
Do dnia dzisiejszego przetrwały cztery sztuki.
#motoryzacja #bmw #klasycznamotoryzacja #samochody
@efceka Jak nie jestem fanem BMW, to akurat 2002 jest jednym z tych modeli które mógł bym mieć.
Zaloguj się aby komentować