#nsfw
https://news.sky.com/story/adidas-to-block-number-44-from-germany-kits-over-semblance-to-nazi-ss-symbol-13106295
hejto.plTłumaczenie: DeepL
Adidas "zablokuje" numer 44 na niemieckich koszulkach z powodu podobieństwa do nazistowskiego symbolu "SS".
Niemiecki Związek Piłki Nożnej oświadczył, że wysłał numery 1-26 do UEFA w celu sprawdzenia i "żadna z zaangażowanych stron nie widziała bliskości symboliki nazistowskiej w procesie tworzenia projektu koszulki".
Adidas oświadczył, że "zablokuje" niemieckie stroje piłkarskie z numerem 44 z powodu obaw, że przypomina on nazistowski symbol "SS".
Nowe stroje zostały zaprezentowane w zeszłym miesiącu, gdy Niemcy pokonały Francję 2-0 w meczu towarzyskim i będą noszone podczas Euro 2024, które odbędzie się w Niemczech tego lata.
Zwrócono jednak uwagę na podobieństwa z czcionką cyfry cztery, zwłaszcza gdy cyfry znajdują się obok siebie, gdzie przypominają runę w stylu błyskawicy zaprojektowaną dla Schutzstaffel (SS) przez Waltera Hecka w latach trzydziestych XX wieku.
SS było odpowiedzialne za liczne zbrodnie przeciwko ludzkości w czasach nazistowskiego reżimu Hitlera, w tym za "ostateczne rozwiązanie" - systemowe ludobójstwo milionów Żydów w całej Europie w latach 1941-1945.
Niemiecki Związek Piłki Nożnej (DFB) poinformował, że sprawdził numery od zera do dziewięciu, a następnie przekazał numery 1-26 do UEFA w celu weryfikacji.
W oświadczeniu na platformie X, DFB stwierdziło: "Żadna z zaangażowanych stron nie widziała bliskości nazistowskiej symboliki w procesie tworzenia projektu koszulki".
"Niemniej jednak traktujemy komentarze bardzo poważnie i nie chcemy stanowić platformy do dyskusji... opracujemy alternatywny projekt dla numeru cztery i skoordynujemy go z UEFA".
Adidas - oficjalny dostawca DFB - powiedział wcześniej, że usunie numer 44 z zakresu opcji personalizacji i zablokował personalizację koszulek w swoim sklepie internetowym
"Zablokujemy numer 44 tak szybko, jak to możliwe" - powiedział niemieckim mediom rzecznik Oliver Bruggen.
"Jako firma aktywnie sprzeciwiamy się ksenofobii, antysemityzmowi, przemocy i nienawiści w jakiejkolwiek formie. Wszelkie próby promowania poglądów dzielących lub wykluczających nie są częścią naszych wartości jako marki i stanowczo odrzucamy wszelkie sugestie, że było to naszą intencją".
DFB ogłosiło wcześniej, że amerykański gigant odzieży sportowej Nike stanie się ich oficjalnym dostawcą od 2027 roku ze względów finansowych - kończąc tym samym 70-letnią współpracę z Adidasem.
Reemul Balla
News reporter
Adidas "zablokuje" numer 44 na niemieckich koszulkach z powodu podobieństwa do nazistowskiego symbolu "SS".
Niemiecki Związek Piłki Nożnej oświadczył, że wysłał numery 1-26 do UEFA w celu sprawdzenia i "żadna z zaangażowanych stron nie widziała bliskości symboliki nazistowskiej w procesie tworzenia projektu koszulki".
Adidas oświadczył, że "zablokuje" niemieckie stroje piłkarskie z numerem 44 z powodu obaw, że przypomina on nazistowski symbol "SS".
Nowe stroje zostały zaprezentowane w zeszłym miesiącu, gdy Niemcy pokonały Francję 2-0 w meczu towarzyskim i będą noszone podczas Euro 2024, które odbędzie się w Niemczech tego lata.
Zwrócono jednak uwagę na podobieństwa z czcionką cyfry cztery, zwłaszcza gdy cyfry znajdują się obok siebie, gdzie przypominają runę w stylu błyskawicy zaprojektowaną dla Schutzstaffel (SS) przez Waltera Hecka w latach trzydziestych XX wieku.
SS było odpowiedzialne za liczne zbrodnie przeciwko ludzkości w czasach nazistowskiego reżimu Hitlera, w tym za "ostateczne rozwiązanie" - systemowe ludobójstwo milionów Żydów w całej Europie w latach 1941-1945.
Niemiecki Związek Piłki Nożnej (DFB) poinformował, że sprawdził numery od zera do dziewięciu, a następnie przekazał numery 1-26 do UEFA w celu weryfikacji.
W oświadczeniu na platformie X, DFB stwierdziło: "Żadna z zaangażowanych stron nie widziała bliskości nazistowskiej symboliki w procesie tworzenia projektu koszulki".
"Niemniej jednak traktujemy komentarze bardzo poważnie i nie chcemy stanowić platformy do dyskusji... opracujemy alternatywny projekt dla numeru cztery i skoordynujemy go z UEFA".
Adidas - oficjalny dostawca DFB - powiedział wcześniej, że usunie numer 44 z zakresu opcji personalizacji i zablokował personalizację koszulek w swoim sklepie internetowym
"Zablokujemy numer 44 tak szybko, jak to możliwe" - powiedział niemieckim mediom rzecznik Oliver Bruggen.
"Jako firma aktywnie sprzeciwiamy się ksenofobii, antysemityzmowi, przemocy i nienawiści w jakiejkolwiek formie. Wszelkie próby promowania poglądów dzielących lub wykluczających nie są częścią naszych wartości jako marki i stanowczo odrzucamy wszelkie sugestie, że było to naszą intencją".
DFB ogłosiło wcześniej, że amerykański gigant odzieży sportowej Nike stanie się ich oficjalnym dostawcą od 2027 roku ze względów finansowych - kończąc tym samym 70-letnią współpracę z Adidasem.
Reemul Balla
News reporter