Komentarze (19)

sylwester11pl

@kotos Monitorowanie przejazdow kolejowych to na plus.

SST82

@sylwester11pl Mogli by jeszcze monitorować odstępy pomiędzy autami na autostradach i drogach ekspresowych.

def

Też się kiedyś o to oburzałem, ale od kiedy zacząłem po prostu jeździć zgodnie z przepisami, to mam w dupie fotoradary i patrole z suszarkami w krzakach. Polecam ten styl życia, codzienny poziom stresu jest dużo niższy

def

@SST82 bardzo się z tym zgadzam, na polskich drogach to największy problem

zielonkanazawsze99

@sylwester11pl po co, ale tak serio?

kotos

@def jezdzenie jak pizda 50 wszedzie bo mogą złapac? Super. Rowerem przyjemniej

def

@kotos czerpię radość z denerwowania tych, którym się śpieszy, żeby trochę dłużej postać na światłach

sylwester11pl

@zielonkanazawsze99 Monitorowanie przejazdów? Spójrz na YT albo poczytaj wiadomości dot. wypadków na przejazdach kolejowych. Omijanie zapór, wjazd na migajacym świetle, wjazd mimo braku możliwości zjazdu.

Pieszych również to dotyczy ale wiadomo, monitoring nie będzie w stanie wysłać mandatu do osoby na obrazku bez żadnych danych identyfikacyjnych więc ten bicz spadnie na kierowców, w praktyce.

O prędkości się nie wypowiem bo każdy kto jest kierowca to zna realia i nie ma sensu ale na prawdę -> odwalanie głupot na przejazdach kolejowych to jest gruba przesada.

sylwester11pl

@SST82 Heh, z tego co słyszałem to jest coś już podobnego (chyba min odległość 50-100m na S czy A) i czasami potrafia pilnować tego. Ale to jest generalnie przesada w druga strone i jest złe.

SST82

@sylwester11pl 50m na S odstępu to przesada?! ಠ_ಠ

projektant_doktorant

@sylwester11pl Problem w aplikacji tego monitorowania - jeśli będzie działała bezzwłocznie, to konia z rzędem temu, kto mandatu nie dostanie. Często gęsto jest tak, że po prostu bez żadnej zapowiedzi włącza się brzęczyk i migające czerwone światło, a Ty właśnie jesteś na 2 m przed wjazdem na przejazd. Dasz radę wyhamować, czy normalnie przejedziesz na drugą stronę, nim zapory zaczną się opuszczać? A potem nagle usłyszysz w "Wiadomościach" jak to bohaterska policja za pomocą monitoringu wysłała w danym roku mandaty do 30 000 sprawców wjazdu na czerwonym świetle na dany przejazd kolejowy, z czego powiedzmy 10 faktycznie wjechało gdy zapory zaczęły się opuszczać i światło i brzęczyk migały już z 5-8 sekund (nie pamiętam jaka jest norma na kolei) i w pełni zasługiwało na ten mandat i punkty. Pomijam przypadki przejazdów, które potrafią się zablokować i mimo braku ruchu kolejowego nie otwierać półzapór do czasu przejazdu kolejnego pociągu (za godzinę - dwie). Sam swego czasu miałem kilkukrotnie taką sytuację, gdy kierowcy (w tym ja) zniecierpliwieni czekaniem na służby PKP i wobec znakomitej widoczności w dwie strony oraz ograniczonej prędkości pociągów na danym odcinku, po prostu takie zapory omijali, bo nie chcieli tkwić 2h we własnym aucie, aby "legalnie" przejechać przez przejazd. Ulica kompletnie zakorkowana, alternatywa dla danego przejazdu, to kilkanaście km objazdu.... A wystarczyło uważnie się rozejrzeć i śmignąć 10 m z migającym światłem ostrzegającym przed niczym, za to obecnie z mandatem "w imię bezpieczeństwa".

sylwester11pl

@projektant_doktorant Suma sumarum -> wszystko zależy kto to będzie interpretował. Jak z większościa w Polsce.

zielonkanazawsze99

@sylwester11pl ilu ludzi tak zginelo? Wam lewarom to jednak sie przewraca w tych pustych lbach.

sylwester11pl

@zielonkanazawsze99 Ale o co Tobie teraz chodzi?

zielonkanazawsze99

@sylwester11pl czytaj co napisalem az zrozumiesz, wiem ze macie z tym problem

sylwester11pl

@zielonkanazawsze99 Przeczytałem i nie wiem czemu nazwałeś mnie lewarem. Możesz odpowiedzieć?

zielonkanazawsze99

@sylwester11pl pomysl, podumaj, moze dojdziesz. Jak nie to zapraszam, wytlumacze.

Zaloguj się aby komentować