Poczyniłem wpis o Syrenie 110 https://recenzex.pl/skarpeta-na-110-checi-ale-jednak-nie-czyli-fso-syrena-110/)
- czyli pojeździe, który miał zastąpić Syrenę, ale jednak tego nie zrobił ( ͡° ͜ʖ ͡°). Nie będe ukrywał, ostatnio rzeźbiłem z wpisem o Warszawie 210, więc temat "110" sam się niejako nasunął. XD Następne będzie coś nie z FSO - co dokładniej to jeszcze się zobaczy ( ͡° ͜ʖ ͡°)ノ⌐■-■
Miłego wieczoru i do zobaczenia przy kolejnym wpisie ( ͡° ͜ʖ ͡°)ノ⌐■-■
#autakrokieta #samochody #motoryzacja #recenzex #fso
@SonyKrokiet na fotach wygląda jakby poskładano ja tylko na tyle żeby nie rozjebała się od błysku lampy aparatu.
@zachlapany_szczypior trochę tak, to prototyp jakby nie było XD chociaż mam wrażenie że przy Becie i Delcie nieco lepiej wygląda XD
No właśnie... Gdyby nie te trudności, które m.in. jak piszesz pewnie zmusiłyby produkcję seryjną 110 z dwusuwem, to może i coś by wyszło. Bo próbowaliśmy i mieliśmy pomysły. Ale to wszystko w prototypach. Kilka sztuk. Albo i na papierze.
Bo cholera nawet jak coś weszło to i tak musiało bazować na tym co jest eh. Kij z przełącznikami z dużego fiata tam gdzie pojazd ma koła. Ale zrobić chociażby ten zwykły silnik ~1.0 czterosuw z wałkiem w głowicy. Żeby to jakkolwiek prezentowało się na zachodzie skoro tak władzy zależało na dolarach. Tanie auto o normalnych rozmiarach z niezabytkową mechaniką.
Na starość będę tym dziadem co gada ile to szans zaprzepaszczonych było w polskiej motoryzacji. O 110 dowiedziałem się z miesiąc temu i serio zrobiło mi się przykro bo to wygląda na prawdę jak normalny europejski samochód. Myślę, że wyglądałby ok nawet 10 lat później po lekkim odświeżeniu.
@Toxen byłoby dosłownie `nadwozie liceum, mechanika muzeum`, bo syrena produkowana seryjnie była wzorowana na przedwojennym dkw, z którego po wojnie klepano w nrd ifę f8 i f9; później przerodziły po czasie w trabanta i wartburga ( ͡° ͜ʖ ͡°) syren nie eksportowano, bo ówczesna produkcja i tak jakoś zaspokajała potrzeby, prawdziwie seryjna już była za czasów fsm czyli lata 70-80 - czyli w momencie jak syrena już powinna odjechać z taśmy XD no i sam fakt licencji na 125p, mimo wszystko nasz przemysł nie wyszedł najgorzej, ba to co wtedy kupiono to zaimplementowano nie tylko do aut (no a kasy na nowe tłoczniki do całych karoserii raczej nie było - bo i tak planowano wygasić produkcję dotychczasowych modeli)
inna sprawa że te przełączniki czy termometr z 125p to ta muzealna "110" dostała prawdopodobnie po latach, albo w czasie "kompletowania" nadwozia; część prototypów była niekompletna a że części się zużywają to je zastępowano tym co było; podobnie było ze światłami pozycyjnymi i kierunkowskazami w drugiej zachowanej - pochodzą z auta zrobionego nieco dekadę później od niej XD
nie widzę sensu w doszukiwaniu się "zaprzepaszczonych szans" w przypadku jak wóz w ostatecznej formie byłby najszybciej starym modelem z nową budą - tak chociażby miała skoda, która po wypuszczeniu 1000mb klepała kolejne jej wcielenia - 100, 105/120 - a dopiero nowa konstrukcja wlazła z favoritem, bo łaskawie uznano że tylnosilnikowe wozy są niezbyt rozwojowe w kwestii tworzenia innych nadwozi czy wersji dostawczych XD podobnie miało też wspomniane nrd, też mieli różne pomysły na nowsze wcielenie trabanta czy wartburga, no chociaż ucywilizowanie przez 4-suwa, ale dopiero dano im zielone światło na to już po zejściu skarpety z taśmy, kiedy te wozy w momencie premiery (przełom lat 80-90) wyglądały starzej i bardziej straszyły mechaniką niż nasze wozy - a jedyne unowocześnienie to był licencyjny blok silnika z vw i kurde DIODOWE WSKAŹNIKI na desce XD
Zaloguj się aby komentować