@marilmaril żeby móc legalnie ograniczać prędkości
@marilmaril
140km/h vs. 120km/h
autostrada, szersze pasy i pobocza
u nas się prawie niczym nie różnią bo budują kurwa autostrady z dwoma pasami w jednym kierunku i wychodzi na to samo, jak dzban z tira wyprzedza to korek.
Dobrze w sumie mówisz, jakby robili same eski to by za wiele się nie zmieniło xD
budują kurwa autostrady z dwoma pasami w jednym kierunku
@Bodzias1844 nie tylko w Polsce mój drogi
Na ekspresówce mogą być skrzyżowania. Różnic jest dużo. Kierowcy ich nie widzą, bo wolą zapierdalać xD
@marilmaril jest szereg różnic technicznych, które wpływają m.in. na koszt budowy takich dróg, jak i ich eksploatację. Autostrada ma szersze jezdnie, posiada obowiązkowe pasy awaryjne zamiast poboczy, łuki zakrętów przystosowane są do innych prędkości (są łagodniejsze i inaczej profilowane). Nie mam pewności, ale autostrady wykonane są nawet z innej mieszanki asfaltu, co szczególnie słychać jadąc 140kmph wlaśnie autostradą, a ekspresówką. Do tego dochodzi infrastruktura, punkty alarmowe, punkty utrzymania drogi itd.
Mimo niby gorszych parametrów uważam ekspresówki za lepsze drogi, bo są darmowe i jest ich więcej
@marilmaril U nas niewiele się różnią, głównie ilością MOPów i pewnie priorytetem w czasie odśnieżania, ale w innych krajach już bardziej (w Czechach możesz się spodziewać braku pasa rozbiegowego wjeżdżając na ekspresówkę). Radek z linkowanego wyżej filmiku ma racje - część naszych ekspresówek powinno się przemianować na autostrady, bo spełniają te standardy.
Zaloguj się aby komentować