A przyspieszenie robi lepsze niż wszystkie "zwykle" auta 20 lat temu. Tak, wiem, czepiam się mema
znajomy mial skode 1,2 mpi z jakas turbina i sklinal na nia niemilosiernie
@Jajco
zapakuj do tego rodzinę z bagażem, pojedz w trasę i spróbuj coś wyprzedzić 😉
@Jajco ja bym się czepiał co do żywotności takich silników
Mam kijanke 1,4 benzyna 100 koni i w tamte wakacje z cala rodzinka przjechalem tym autem 4k km na poludnie Wloch i spowrotem. Fakt nie jest to demon predkosci, moze w alpach nie byl najbardziej dynamiczny ale auta nie jezdza 200km na godzine tylko 120-130, wiec nie bylo duzo wiekszych problemow. Druga sprawa to taka, ze autem jezdzisz przecietnie 340dni wokol komina z pracy do domu, wiec specjalnie brac jakies 220koni 2,5l tylko po to zeby wyprzedzic 30 samochodow przez dwa tygodnie w roku to troche malo ekonomiczna opcja.
@Tobijas ten problem rozwiazuje toyota 2.5 hybryda która ma ponad 200 koni a spala wokolo komina 5 litrow a na trasie 4.5.
@Tobijas Nie zgodę się. Dynamika w aucie przydaje się na co dzień, bo jest to nie tylko frajda z jazdy, ale i bezpieczeństwo. Mając pod nogą więcej momentu łatwiej wykonywać manewry nie tylko wyprzedzania, ale też włączania się do ruchu. Na co dzień jeżdżę autem 190 KM, ale od tygodnia jest w serwisie i mam małe, miejskie auto 95 KM i powiem, że bardzo przeszkadza mi brak dynamiki. Pedał w podłodze nie robi wielkiej różnicy.
1.2 mpi z turbiną ?? Ciekawe, nie znam…
@Bajo-Jajo ale mówimy o nowych autach a nie 2007 roku
@A_a akurat te nowsze TSI, mam tu na myśli poprawione 1.2, 1.4 (EA2111), 1.5 oraz nowe 1.0 to silniki trwałe, są w stanie bez większych problemów zrobić przebiegi takie jak i stare wolnossące benzyniaki typu 300 - 400k km.
@Yarecky Masz na myśli te silniki? https://youtu.be/UFFazVXfUkM?si=v8sbGiKdOOa_PB18
@Westfield jeśli jest to E2111, a nie EA1111, bo w tych Polo były oferowane obie wersje to tak, właśnie te silniki mam na myśli. I nawet jeśli w filmie jest EA2111 to nie zmienia to faktu, że są to udane jednostki. A to, że w jednym na tysiąc silników danej serii zdarza się jakaś wada materiałowa lub inne odchylenie powodujące usterkę nie oznacza, że wszystkie te silniki są złe. Nawet wśród najlepszych serii silników takie rzeczy się zdarzały i zdarzają nadal.
@Mewtyla Wiem, 220 koni. Bo wlasnie taka kupilem w tym roku i jest swietna.
@A_a silniki tego typu, a nawet mniejsze są z nami od ponad dekady i klepią przebiegi nie gorsze niż starsze
Te nowe silniki etron wadę jakąś fabryczną mają i się zacierają. Jedziesz i nagle koniec jazdy. Rekordzista na serwisie skończył silnik po 5 tysiącach kilometrów xD
Te 1.5 TSI nawet w ważącym 1,5 tony Kodiaq zapewnia bardzo przyzwoite osiągi jak na specyfikę tego auta. 150 KM, wysoki moment obrotowy, przyspieszenie do setki mniej niż 10 sekund. Zresztą nawet bazowy 1.4 TSI o mocy bodajże 125 KM jest już wystarczający do normalnej jazdy.
@Yarecky chyba jak to do Tico porównasz, pomijając już naped 2wd bo auto tej wielkości z 2wd ucieka z zakrętów.
@rm-rf napisałem "jak na specyfikę auta", co świadczy o tym, do czego porównywałem. To nie jest i nigdy nie będzie auto do szybkiej jazdy, bardziej rodzinowóz i tę rolę pewnie świetnie spełnia. A z tym uciekaniem z zakrętów to już przesadzasz, na pewno nie jest to auto zachęcające do szybkiego pokonywania zakrętów, ale jednocześnie nie jest tak, że przy każdym szybszym zakręcie zaczynasz wybierać sobie w głowie trumnę. Po prostu - auto pasujące do swojej specyfiki i do specyfiki potencjalnych klientów.
@Yarecky okay źle to ująłem. To auto przy 2wd nie powinno mieć 250km bo by spierdalalo równo przy tej budzie. Ogólnie żadne auto podniesione w górę nie powinno mieć 2wd bo wielkość strasznie zmienia dynamikę i zachowanie tego auta. Tak więc jak na dziadkowoz do wożenia na działkę taczki to się to nadaje tak jak jest. Nie miałem okazji jeździć konkretnie tym autem ale objechałem parędziesiąt suvow 2wd i awd i nigdy w życiu nikomu 2wd nie polecę, no chyba że ktoś zakręty poza miastem pokonuje 70kmph to wtedy spoko. Przyjrzyj się na drodze jak będziesz za takim SUV jechał poza miastem. To hamowanie to nie jest chujowy kierowca tylko chujowe auto.
@rm-rf miałem okazję SUVami jeździć, więc wiem jak to wygląda w praktyce. Fizyki się nie oszuka, więc oczywiście, że tego typu autem w zakręty nie wchodzi się z taką prędkością jak dobrze prowadzącym się i niskim hot hatchem. Natomiast nie jest też tak, że przy każdym ciut większym łuku trzeba zwalniać z obawy przed wypadnięciem z drogi, a taki jest wydźwięk Twojej wypowiedzi
@Yarecky no właśnie do tego dążę, że przy napędzie awd suvem z dobrymi kapciami bez problemu wejdziesz w zakręt przy awd porównywalna prędkością co typowym sedanem typu audi quattro z podobną mocą, gdzie przy wykonaniu tego manewru przy 2wd dajmy tymi samymi pojazdami jak w porównaniu wyżej audi spokojnie sobie da radę a SUV pójdzie jak Andzia w maliny. Pomijamy tu teraz ograniczenia bo to nie jest ten temat - dajmy, że mamy te auta na placu testowym, na którym ograniczenia nie istnieją. Chodzi mi o to, że auto typu Skoda kodiaq (jak i inne budowane na Hype suvy) przy 2wd nie powinny przekraczać 150hp ze względu na rodzaj konstrukcji a tym samym robią się z tego dziadkowozy.
Zaloguj się aby komentować