Grupa VW aby zwiększyć rentowność musi ujednolicić produkcję między markami VW, Skoda i Seat. Samochody będą się różnić tylko znaczkiem na masce?
#volkswagen
33289ee8-36b5-4ac3-a335-1c470859a4f0
MiernyMirek

Jakby teraz już nie różniły się praktycznie tylko znaczkami.

wstreczyciel

@MiernyMirek Teraz mają wspólną płytę podłogową, silniki i większość podzespołów. Czas na wspólną stylistykę i karoserię. A różnice będą zakodowane w chipie silnika i komputerze pokładowym.

slawek-borowy

@MiernyMirek otóż, różnią się. Wersje silnikowe dostępne w Audi często będą niedostępne w Skodzie, podobnie jak standard wykonania wnętrza. Najnowsze rozwiązania też zwykle pojawiają się najpierw w markach wyżej pozycjonowanych rynkowo i z biegiem lat docierają do tych tańszych.

Z drugiej strony taka Skoda też oferuje coraz więcej względem innych marek w grupie, ale wiążę się to też wyższymi cenami i marka po prostu przestała być tania.


Osobna rzecz, że większość marek motoryzacyjnych robi dziś dość podobne samochody, wyróżnia się może Tesla, która wiele zrobiła od zera po swojemu, raz lepiej raz gorzej, ale na pewno dość oryginalnie

MiernyMirek

@slawek-borowy

> Osobna rzecz, że większość marek motoryzacyjnych robi dziś dość podobne samochody, wyróżnia się może Tesla, która wiele zrobiła od zera po swojemu, raz lepiej raz gorzej, ale na pewno dość oryginalnie


uderzam właśnie do tego, że współczesne samochody nie różnią się od siebie praktycznie niczym, to są jakieś małe detale.


PS. cytowanie nie działa czy znów coś robię źle?

Sweet_acc_pr0sa

@slawek-borowy jakis czas temu czytalem ciekawe opracowanie, w ktorym zostalo zaznaczone, ze wraz z wzrastajacymi wymaganiami unijnymi dotyczacymi bezpieczenstwa pieszych jak i samochodow, w najblizszych 5 latach produkowanie malych budzetowych samochodow przestanie miec znaczenie, bo ich cena zrowna sie z drozszymi odpowiednikami


audi podobno ma game modelowa rozpoczynac od a4

a skoda od rapida

Odczuwam_Dysonans

@slawek-borowy masz rację, ale to różnica w dodatkach, najdroższe, czyli platforma, płyta podłogowa jest tym samym - ewentualnie Skoda jest o generację w tył, co zawsze uważałem za ich zaletę bo platforma była już skorygowana o błędy wieku dziecięcego. Nie żeby było w tym coś złego, no ale nie wiem co oni jeszcze chcą tam unifikować, muszą jednak rozróżnić marki klasami, co jak też trafnie zauważyłeś, trochę rozmyło się w przypadku Skody której wyższe modele są pozycjonowane tylko trochę niżej niż taki odpowiednik od VW. A kiedyś to jednak była wyraźna różnica na przestrzeni całej marki.

Fakt że ogólnie można odnieść że samochody są dzisiaj podobne, ale też wymaga to bezpieczeństwo i aerodynamika. Inna sprawa że SUVy mocno ograniczyły indywidualność na rynku.

Zaloguj się aby komentować