Google walczy z adblockiem, Microsoft wycofuje się z autowłączania Recall - ICD News #4

Google walczy z adblockiem, Microsoft wycofuje się z autowłączania Recall - ICD News #4

hejto.pl
Przygotowaliśmy dla Was kolejne zestawienie ciekawych informacji i odnośników, wzbogacone o krótkie komentarze naszego zespołu. Zapraszamy do czytania i dzielenia się swoimi opiniami.

## Dział technologiczny

### Mozilla zablokowała dodatki antycenzorskie na prośbę rosyjskiego rządu, ale szybko je przywróciła

https://theintercept.com/2024/06/12/mozilla-firefox-russia-censorship-blocked/

Mozilla, twórczyni przeglądarki internetowej _Firefox_, ogłosiła, że otrzymała od rosyjskiego rządu żądanie zablokowania dodatków umożliwiających omijanie cenzury.

### Microsoft już nie będzie wymuszać stosowania Recall

https://blogs.windows.com/windowsexperience/2024/06/07/update-on-the-recall-preview-feature-for-copilot-pcs/

Recall, wprowadzony przez Microsoft, miał być funkcją umożliwiającą komputerom Copilot+ PC lepsze wykorzystanie ich możliwości AI, polegającą na cyklicznym robieniu zrzutów ekranu podczas pracy i poddawaniu ich analizie. Na szczęście, Microsoft na swoim blogu ogłosił zmianę stanowiska po protestach użytkowników.

### Google wdraża ograniczenia dla wtyczek blokujących skrypty śledzące w Chrome

https://arstechnica.com/gadgets/2024/05/google-starts-deprecating-older-more-capable-chrome-extensions-next-week/

Zgodnie z zapowiedziami i pomimo sprzeciwu wielu użytkowników, Google wdraża Manifest V3 i wygasza wsparcie dla Manifest V2. „Manifest" to sposób, w jaki wtyczki do przeglądarek mogą prosić przeglądarkę o określone uprawnienia. Manifest V3 ma znacznie ograniczone możliwości blokowania reklam i skryptów śledzących. W internecie pojawiają się instrukcje, jak obejść to ograniczenie.

### Google testuje dodawanie reklam po stronie serwera

https://9to5google.com/2024/06/12/youtube-ad-injection/

YouTube eksperymentuje z nową metodą wstrzykiwania reklam po stronie serwera. Oznacza to, że reklamy mają być bezpośrednio dodawane do strumienia wideo, co przyszłości spowoduje, że będą one nieodróżnialne od oglądanego materiału wideo. W efekcie wtyczki takie jak SponsorBlock czy uBlock Origin przestaną działać.

### Microsoft silniej wymusza zakładanie konta online, aby korzystać z Windowsa 11

https://www.pcworld.com/article/2354686/microsoft-blocks-windows-11-workaround-local-accounts.html

Po najnowszych zmianach w Windows 11 nie działają już niektóre sposoby na zalogowanie się do Windowsa bez podania systemowi adresu email powiązanego z kontem Microsoft.



To tylko część newsów, jakie przygotowaliśmy na ten tydzień. Całość zestawienia dostępna za darmo i bez reklam pod https://www.internet-czas-dzialac.pl/icd-news-4/. Zapraszamy do czytania!

Komentarze (1)

Fulleks

Dobrze, że Google zaczynać walczyć z blokowaniem reklamam w momencie kiedy AI zaczyna być łatwo dostępne. Następna wersja ublock oparta będzie o AI, które wykryje i ukryje reklamy.

Zaloguj się aby komentować