Witam nie jestem nikim związanym z tworzenie gier, ale udało mi się żebrać trochę informacji które mogą być komuś tam pomocne.
Słowami wstępu
Od paru lat mam znajomego który zajmuję się #gamedev a że ja jestem typem który zna się trochę na "google dorking" to z pewną ciekawością i fascynacją obserwowałem informację o nowo wydanych grach, starałem się znaleźć gdzie dany tręd się zaczął i z chęcią się z nimi dzieliłem, w mojej bazie prywatnych wiadomości mam pewno ponad setkę ciekawych pdfów które wyszukałem i podrzucałem znajomemu, czerpie pewną przyjemność ze coś z czego udało mi się znaleźć i przekazać może spowodować ze dana gra będzie lepsza, niektóre wiadomości pewno już zniknęły. W części 2 podrzucę pdfy które jeszcze się zachowały.
Część 1: Spostrzeżenia marketingowe
Z moich pobieżnych obserwacji wynika że:
-Większość Sukcesów marketingowych ostatnich kilku lat zaczeła się na: Youtube Lub Twitchu oraz na ign.com
-Większość Płatnych Content creatorów na youtube tworzy tylko jeden materiał i już nigdy nie gra w daną grę, w większości to kiedy grają tylko w dniu premiery lub kiedy w danym dniu zaczyna grać naglę kilku znanych twórców treści.
-Trendy growe na twitchu z ostatnich kilku lat stworzyła tylko top 15 najdroższych twórców, zwykle jeden lub dwóch twórców gra przez czas który był w umowie i już nigdy nie tyka gry
- To czy gra "siądzie" na youtube zależy czy twórca posiada widzów zainteresowanych gatunkiem growym czy może reakcjami samego twórcy i jego osiągnięciami, jest różnica po między płatną reklamą która robi zasięgi 100 tyś jak nie siądzie lub 500 tyś jak siądzie i pójdzie w viral. Lub u tańszego twórcy 10 tyś lub 50 tyś obejrzeń.
-Większość content creatorów w mediach społecznościowych i na youtube posiada linki oraz "ref linki" dzięki którym można dostrzec informację na temat kampanii reklamowej lub agencji influenceskiej dla której ktoś pracuję.
-Bez dłuższej kampanii reklamowej po sukcesie następuje ogromny spadek zainteresowania, większość wzrostów stworzonych na reklamie nie jest naturalnym zainteresowaniem grą tym samym po opadnięciu "hypu" ilość treści w Internecie oraz zainteresowanie leci na pysk, są rzecz jasna wyjątki.
-Za Większość "naturalnego" zainteresowania hitów ostatnich lat odpowiadał ign.com, są świetni w promocji gier które się ładnie przedstawiają.
Źródła informacji:
https://sullygnome.com/ - Idealne narzędzie to śledzenia trędów na twitchu
youtube.com - Tu niestety większość informacij zdobywa do kilku dni od premiery gry, w innym wypadku nie ma jak tego filtrować.
@Xeir świetnie przedstawione, wynika to z tego ,że liczy się przedsprzedaż i sprzedaż w dniu premiery, na tym najbardziej zależy księgowym dlatego data premiery jest tak istotna.
Dobór daty premiery jest typowym zagadnieniem z teorii gier gdzie każdy z wydawców chce osiąganac najlepszy wynik i mieć najmniejsza konkurencję. Ciekawym zjawiskiem jest fakt ,że gra nie musi gotowa w dniu premiery przez co ten czynnik przy dobrze premiery został w ostatnich latach zmarginalizowany. Gracze w dniu premiery dostają bubla a księgowi są zadowoleni.
@S2k0 Niestety to w większości w pewnym sensie sztuczne dane które ci inwestorzy otrzymują, może też tych danych potrzebują do spekulacji giełdowych, aby rosło, aby inwestycja przynosiła przychody.
Dla samego zainteresowanio grą aby żyła naturalnie potrzeba czegoś więcej niż reklama.
Potrzeba zainteresowania samą grą przez graczy którzy zobaczą grę a nie reklame gry.
Potrzeba Twórcy kogo widownia będzie chciała oglądać treści związane z grą.
A o to już ciężko, na to nie ma schematu który bym zauważył i poznał, są tylko niejasne wskazówki które zauważyłem.
Problemem są też sami Twórcy którzy są różni przez co mogą osłabić zainteresowanie grą.
No Fanboye są też ważni ale są również mieczem obusiecznym w promocji gier.
W jednej z większych firm znam osobę która odpowiada za niańczenie Content Creatorów, ich planem na papierze było dawanie wszystkim zainteresowanym dostępu do dlc lub informacji o aktualizacjach i panowaniem nad treścią.
Skończyło się nad tym ze ludzie walczą między sobą o względy i wcześniejszy dostęp aby mieć więcej obejrzeń, jego poprzednik wręcz dogadzał Content Creatorom których lubił i byli bardziej Popularni.
Twórcy nie widzą całości i ona ich nie obchodzi, obchodzi ich własny interes( nie to ze coś złego w gruncie rzeczy)
Obecnie nie wiem jak to wygląda za drzwiami bo sam nie jestem Content Creatorem.
Jak coś z chęcią po spekuluję ╰(°▽°)╯
Zaloguj się aby komentować