#motoryzacja #fiat #codziennawloszczyzna
@radidadi oj jak ta firma pobłądziła ( ͠° ͟ʖ ͡°)
@Zly_Tonari Vignale?
@radidadi bardziej mi chodzi o rozwalenie fiata przez ostatnie 20 lat.
Wchodzisz do np. Daci widzisz 5 modeli z liftingami co kilka lat
Wchodzi do Fiata obecnie i widzisz Tipo z 2015r w kilku wersjach, 500 benzynową która jest odświeżonym autem z 2007r oraz 500 elektryka. W niektórych salonach pokazują jeszcze na ekspozycji Pandę produkowaną 12 rok.
Ta firma przegrywa wszystko mentalnością, mogli by świat zawojować wypuszczając kombi, coś ala duster, jakieś auto klasy średniej typu octavia.
Fiat umiera w agonii po raz kolejny.
Z pierwszej śmierci klinicznej odratował go Sergio Marchionne.
Jak odszedł to umarło punto, umarła Panda 4, umarł centoventi i wszelkie plany modelowe zdechły...
Teraz nic nie mają w planach, jak koncern motoryzacyjny może nie mieć planów modelowych?
( ͡° ʖ̯ ͡°)
@Zly_Tonari przecież fiat jest właścicielem GM i Ferrari
@Zly_Tonari tu sytuacja jest bardziej skomplikowana bo Fiat jest teraz częścią Stellantis czyli gigantycznego koncernu który ma 14 marek w swojej grupie. Paradoksalnie decyzje Sergio o produkowaniu tych samych modeli po 10 lat+ doprowadziły do tego że Fiat słabo się sprzedawał i ich jedyny hit z ostatnich lat to 500.. Marka nie potrafi jednak rozciągnąć tego sukcesu na większą paletę modeli i 500X czy 500L sprzedają się słabo. Fiat wciąż jest jednak potęga w Ameryce Południowej czy Turcji. Po fuzji z PSA i Chryslerem chwile zajęło całej grupie podjęcie decyzji co dalej z tak dużym portfolio - widzimy że np. Chrysler nie ma na siebie pomysłu. Z drugiej strony nowe Ople, Peugoty itd. wyglądają świetnie. Mam nadzieję że Lancia czy Fiat złapią drugi oddech i zapowiadane modele będą coś warte, Alfa już powoli staje na nogi chociaż nie w taki sposób jak wyobrażali sobie to prawdziwi Alfisti.
@starszy_mechanik GM nie, to oni sprzedali Opla do PSA
@starszy_mechanik Ferrari nie zarobi na cały koncern
@radidadi nie wierze w powrót Lanci, nie ma z czym wracać. Przy takim rozłożeniu grupy gdzie nagle są 3 marki konkurujące ze sobą Opel/Peugeot/Citroen nie ma miejsca na kolejna markę segmentu średniego. Fiata mogą tylko przekształcić w klona Daci bo do premium jak Alfa/DS się nie nadaje a powiększać konkurencję dla O/P/C jest biznesowo bezsensowne.
Alfa też jest w czarnej dupie z 3 modelami z czego 2 z poprzedniej dekady, jak to ma konkurować chociażby z Audi które ma 18 modeli i flagowe limuzyny czy BMW które ma ponad 25 ?
Wszystko zdupcyli tu nie ma co ratować, żeby Alfa się odbiła powinna mieć odpowiednika audi a8/a6/a5/a4/a3 i co najmniej 4 suvy. Żeby fiat się odbił potrzebują wskrzesić punto, dodać jeździdło miejskie, małego suva, i średniego suva oraz budżetowego elektryka.
A to się nie wydarzy bo pociągnęło by to stellantis szybciutko na dno kosztami.
Więc będą ciągnąć alfe aż do uśmiercenia. A fiata kroić i restrukturyzować bo jest molochem.
@Zly_Tonari Lancia z całą swoja historią ma jak najbardziej powody żeby walczyć, myślę że to będzie taki Włoski DS ale zobaczymy.. Fiat raczej zostanie finalnie producentem 500 (przynajmniej w EU), Alfa w zeszłym roku podwoiła sprzedaż i niedługo wypuszcza dużego SUV-a w USA co daje jakiś cień nadziei, marka będzie na pewno rosnąc. Giulia i Stelvio są bardzo udanymi modelami ale niestety Alfa ma złą prasę a "dziennikarze" piszący artykuły "fajna ta Alfa szkoda że się psuje" nie pomagają. VAG czy BMW są potęgą ale gdzieś po drodze straciły swój flow i ich nowe samochody są coraz mniej entuzjastycznie przyjmowane. We wschodniej Europie czy Niemczech to zawsze będą cenione marki ale w USA już niekoniecznie. Nie pomogły afery i spadająca jakość. Sedany czy kombi to mały procent sprzedaży na największych rynkach więc nie spodziewałbym się wysypu nowych, dużych limuzyn typu A6 czy A8. Generalnie czeka nas spore przetasowanie na rynkach, elektryfikacja i wysyp azjatyckich marek na pewno zmieni układ sił na rynku, Włoska motoryzacja ma w sobie tą magie która zawsze będzie poszukiwana, szkoda tylko że włosi tracą przez złe zarządzanie.
Ja w powrót Lancii nie wierzę. Niby w najbliższych latach mają zaprezentować nowe modele, ale szczerze wątpię, by po tylu niewypałach na przestrzeni ostatnich dwóch dekad ktokolwiek zaufał marce.
Alfa ma obecnie na dobrą sprawę 3 modele. To faktycznie mało, ale wszystkie te modele to moim zdaniem arcydzieła. Tęsknię za MiTo, bo to śliczne auto było, w sam raz dla żony, ale sprzedawało się kiepsko i popyt na 3 drzwiowe auta był niewielki, napędzany głównie fiatem 500, który też jest niebywale udany stylistycznie. Giulietta lepiej się sprzedawała ale i tak dali sobie z nią spokój, woleli zrobić kompakta na szczudłach (Tonale), bo SUVy są w modzie. Trzymam kciuki, żeby się Alfie wiodło i dalej robili dzieła sztuki na kołach.
Co do fiata - już tyle razy ratowali się z opresji jednym rewelacyjnym modelem, że nie wierzę w ich upadek
Zaloguj się aby komentować