#motoryzacja #fiat #codziennawloszczyzna
@radidadi protoplasta Łady Żiguli
Fragment filmu "Cenny łup" z 1971 roku ( "Le casse" w oryginale) . Sam film jest na CDA i polecam, bo trzyma się nieźle jak na ponad 50 lat.
@R8Ozd25vIENpxJkgdG8gb2JjaG9kemk
Taktyk
@Yossarian Sam trafiłem na ten fragment, jak oglądałem kiedyś na YT jakieś retro fiaty i dzięki temu dowiedziałem się o istnieniu tego filmu.
@radidadi wygląda jak zubożony prototyp 125p MR75 XDDD
@SonyKrokiet 125p to było podwozie 124 i nadwozie 125 ze zubożonym wnętrzem i innymi lampami (FSO nie potrafiło wielu rzeczy wtedy produkować)
@radidadi hę? XD niby jak 125p miało podwozie z 124 skoro 124 miał SPRĘŻYNY a 125p miał RESORY XD 125p miał podwozie, silnik czy wnętrze od Fiata 1300/1500 i zubożoną budę z 125, ORAZ hamulce z niego - żeby nie było, okrągłe lampy były lepsze od kwadratowych bo kwadratowe wypadały we włoskich fiatach, w polskich okrągłe nie XD a, i żeby było śmieszniej - WŁOSKI 125 też miał RESORY bo siedział na podwoziu 1300/1500 XDDD chociaż wszedł do produkcji nieco wcześniej od "124"
@SonyKrokiet a możliwe, nie siedzę w PRL-owskiej motoryzacji zbytnio
@radidadi co do szkieł to nie wiem, wiem że Podbielski w swojej książce o Polskim Fiacie 125p wspominał właśnie że te kwadratowe, włoskie się odklejały xD chociaż nie powiem, z tym 124 to Podbielski wspomina, że były jego (tj 124) elementy typu dach, drzwi, przegroda czołowa czy przegroda z szybą - bo był "mniej prestiżowy" od 125 i miał prostszą budowę od niego XD
Ciekawe, bo cały czas byłem przekonany, że 124 special wyglądał jak niżej. Na nim bazowała lada 2103.
Zaloguj się aby komentować