EV Rivian R1T przechodzi jak pocisk przez barierki zabezpieczające na drogach nie tracąc prędkośći.
YouTube#motoryzacja #samochody #samochodyelektryczne #bezpieczenstwo
hmm gdyby tylko istniała jakiś wzór fizyczny tłumaczący skąd taka duża energia kinetyczna ¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯
Taki np. Ford Ranger to obecnie 1850kg (lub 2100kg raptor)
Tego parametru nie uznajemy bo jeszcze wyjdzie że to mało energooszczędne poruszać się ciężkim pojazdem 😉
@Zly_Tonari to pewnie ten cały prąd który ten piękny pickup musi wozić. Tradycyjne paliwo było by lżejsze!!!!11
@Zly_Tonari dobrze kombinujesz, ja bym dodał jednak podstawową rzecz, w spalinowym aucie masa w takim SUV/Truck jest dość wysoko i w/g statystyk kolizje z dużą prędkością kończą się dachowaniem tegoż auta, tutaj mamy battery pack który odpowiada za większość tej masy bardzo nisko, więc poszedł jak dzik w rabarbar.
testowane auto waży 7000 funtów czyli jakieś 3,2 tony
@Skawarotka Nie nie waży 3,2 t, przeczytaj dokladniej opis.
Masa własna wynosi 3870kg
@dolchus Nie, nie waży 3,87t, przeczytaj dokładniej opis.
Masa własna wynosi 3152kg.
3870kg to całkowita dopuszczalna masa pojazdu.
@Skawarotka Żaden z nas może nie mieć racji xD bo okazuje się że są 3 wersje modelu o różnej wadze, a po drugie to auto wyposażyli w sprzęt pomiarowy i coś co leży na fotelu pasażera. Napisałem do nich maila o podanie konkretnej wagi lub chociaż modelu. Na pewno masz rację co do jednego: nie powinienem sugerować się polską wikipedią..... bo jakiś kutasiarz przetłumaczył DMC na masę własną, już w dwóch innych źródłach to potwierdziłem, więc tak czy inaczej zwracam honor
I tu informacyjnie do @Zly_Tonari - polska wiki nas oszukała
@awres trochę to przerażające.
@rain teraz pomyśl jak będzie wyglądać ofiara przy uderzeniu w słupek B
@awres w ogóle nie będzie wyglądać.
@rain albo będzie wyglądać wszędzie w promieniu 200 metrów od miejsca zdarzenia ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@awres nie no, stracił prędkość. Tylko niewiele
Ale jest to o tyle ciekawe, że barierki drogowe nie są przecież projektowane do 3.5t ani tym bardziej do 2t, po drogach jeżdżą też samochody dostawcze które przekraczają te wagi wielokrotnie. Ciekawi mnie więc co tu się wydarzyło.
@emdet Niski środek ciężkości, kosi dołem a nie jak większość aut ciężkim elementem jaki jest silnik który zatrzymuje się na barierce. Więc 1,6t pakiet bateryjny na spodzie działa w tym wypadku jak pocisk z działa szynowego, reszta która jest do niego przymocowana może odpaść a on leci dalej
@emdet ale te barierki nie mają na celu zablokowania całego impaktu prostopadłego uderzenia, tylko ograniczenia skutków najechania na nią
@VonTrupka emm, no nie, one mają na celu zatrzymanie pojazdu w obrębie drogi.
@emdet czy ja nie napisałem tego wystarczająco jasno?
na widle gablota jedzie prostopadle na te barierki prawie stówą na blacie
zdziwko że nie zatrzymały ~3,2T gabarytu ⚆_⚆
@VonTrupka nie unoś się tak
Jest długa ogniskowa więc obraz się spłaszcza, ale spójrz na tę klatkę. Tam nie było prostopadłego uderzenia
Przecież coś takiego nie powinno mieć prawa dostać homologacji M1 na kategorię B - drastycznie odbiega od innych pojazdów, tego do czego jest dostosowana infrastruktura drogowa oraz spodziewają inni uczestnicy ruchu.
Mam podobnie jak jezdze zmotanym patrolem. Nie po to waze 3 tony, zebym hamowal przed toba
@wrukwiony no bo jak zahamujesz porządniej 3 tonowym zmotanym patrolem to most odpada z tą tylna częścią ramy gdzie jest mocowanie amortyzatorów i drążka. Ja się potrafię zatrzymać 2.7t landkiem albo pajerem bo umiem i dbam o hamulce ¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯
Zaloguj się aby komentować