Szukam info jak interpretować logi z vcds z silnika 2.5 tdi axe no i już się podjarałem bo jest temat na elektrodzie a tam jedyna odpowiedź jest taka xD
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1516012.html
Miał ktoś z was do czynienia z vcds?
#motoryzacja #elektroda #zalesie #volkswagen
@roadie sprawdź sobie ten filmik niżej. Z czystej ciekawości wklepałem, a że jestem zielony w tych tematach, nic nie rozumiem, ale może tobie coś to da. xD
@DziwnaSowa ten już widziałem, ale wydaje mi się że to inne 2.5 tdi. No ale zasada działania podobna tylko muszę mieć odpowiednie zakresy wartości
@roadie ach ta wczesna elektroda. W sumie nie zmieniła się nic a nic
@maximilianan nie no, ostatnio jak z ciekawości sprawdzałem, to całkiem normalnie odpisują i aż smutno, że odeszli od tradycji besztania o wszystko i zamykania tematów, które potem były topką w Googlu. xD
@DziwnaSowa Kiedyś to były Elektrody, teraz już nie ma Elektrod.
szukaj po angielskiemu
@Half_NEET_Half_Amazing właśnie znalazłem jakieś tematy na forach angielskich i coś tam jest, jutro się będę bawił
@roadie http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php i nic więcej nie potrzebujesz do VCDSa. Masz jakiś konkretny problem z autem? Może coś
@Odczuwam_Dysonans o kurde, nie wpadłem na to żeby szukać u źródła xD
ale akurat jak na złość, do mojego silnika nie ma opisu ;( ogólnie mam podejrzenie że któryś wtrysk leje i chciałem zgrać logi i przeanalizować zanim pojadę do mechanika. Ale coś tam już znalazłem, będę się bawił dzisiaj
@roadie @roadie aa, nie musi być konkretnie do twojego silnika - może niepotrzebnie dałem link ogólny, bo może tak sugerować, a tam masz opisane wszystkie funkcje programu i kombinacje, ja tam zawsze szukałem kodowań.
Z pomiarem korekt masz prostą sprawę, blok pomiarowy 013 (chyba dla nich wszystkich od zawsze) i jeśli korekta zawiera się w 1mg - jest ok, jeśli w 2 - jest jeszcze ok ale wiedz że coś się dzieje, jeśli przekracza 2, no to coś jest na rzeczy. Pomiar statyczny na postoju wystarczy żeby stwierdzić czy coś ewidentnie nie jest nie tak z pompkami. Należy pamiętać że na odchylenia mogą wpływać inne czynniki, przede wszystkim niższa kompresja na cylindrze, albo np. wycierający się wałek, częste w VAGu.
Widzę też że hejto ucięło mi komentarz jak edytowałem żeby poprawić link xD
@Odczuwam_Dysonans dzięki wielkie. A musi być rozgrzany silnik do testów? Czy to nie ma znaczenia?
znalazłem jeszcze taki temat z opisem które bloki czytać, myślisz, że to będzie tak samo działało dla mnie?
https://a4-klub.pl/topic/382742-diagnostyka-pompowtrysk%C3%B3w-vcds/
no i jeszcze jedna zagadka - z tego co czytałem to można odczytać 4 cylindry, a ja mam 5 :S
@roadie najbardziej miarodajne na rozgrzanym, na zimnym mogą być większe odchyłki ale zasada ta sama, wartości orientacyjne podobne. Jak będzie przelewać na zimnym, to na ciepłym prawdopodobnie też (a jak będzie duża różnica, to może wskazywać właśnie na kompresje - tłok się nagrzewa i tym samym rozszerza i doszczelnia, ale przyczyn jak zawsze może być wiele).
Jeśli rzeczywiście VCDS pokazuje tylko 4 wartości w okienku naraz, to możesz wybrać poszczególne wartości i wciągnąć na listę przez advanced measured values czy coś takiego na głównym oknie i powinieneś mieć wszystkie naraz.
Tak rzucając na szybko okiem, no to chyba dobry poradnik, przy czym ja zawsze wbijałem na 013 i z reguły było wszystko wiadome
Zaloguj się aby komentować