Dzwoniła dzisiaj do mnie mamuśka, że w jej fordzie ka wyświetla się komunikat awaria systemu start-stop i jakiś wykrzyknik, pojadę po obiedzie do niej podłącze się pod kompa i zobaczę czy są jakieś błędy. Z tego co czytam najczęstsze awarie start-stop to stary akumulator, wydaje mi się, że ten u mamuśki jest od nowości czyli 9 lat więc to pewnie ta przyczyna.

Ale jak macie jakieś doświadczenie i tipy na co jeszcze zwrócić uwagę to z chęcią przeczytam :)

Dodam, że system start-stop jest od nowości wyłączony i ona z niego nie korzysta

#motoryzacja #mechanikasamochodowa
zuchtomek

@cebulaZrosolu Jak zawsze zacząłbym od bezpieczników

cebulaZrosolu

@zuchtomek to są święte słowa xD ja potrafię pół auta przejrzeć zanim sobie przypomnę o bezpiecznikach xD

Hejto_nie_dziala

@zuchtomek @cebulaZrosolu chłopcy ale wiecie że spalony bezpiecznik to objaw usterki a nie jej przyczyna? Są od tego wyjątki ale bardzo rzadkie

zuchtomek

@Hejto_nie_dziala chłopcze, ale wiesz, że bez ustalenia wszystkich objawów, tej przyczyny można szukać i szukać?


Jeżeli przyczyną jest luźna klema/przewód, która wywaliła bezpiecznik to samo dokręcenie klemy/poprawienie przewodu bez wymiany bezpiecznika nie wyeliminuje usterki prawda?

Hejto_nie_dziala

@zuchtomek mam takich majstrów którzy po piątym spalonym bezpieczniku zaczynają się drapać po głowie o co chodzi i tu widzę podobne podejście. Wyjaśnij mi o co chodzi z tą luźną klemą i wywalonym bezpiecznikiem bo mnie zaciekawiłeś

zuchtomek

@Hejto_nie_dziala Luźna klema to tylko przykład 'usterki' w wyniku, której mógłby się spalić bezpiecznik w jakiegoś zwarcia.


Rozpoczęcie poszukiwań od skrzynki bezpieczników pomaga również zawęzić faktyczne źródło usterki.


Jak rozumiem Ty najpierw wymieniasz wszystko pod maską i dopiero jak nie działa to zaglądasz do bezpieczników tak?


Nie interesują mnie anegdotyczni majstrzy i Twoje projekcje własnych problemów i domysły...


o kant dupy taka rozmowa.

Hejto_nie_dziala

@zuchtomek oj chyba nie chciałbym zobaczyć cię w działaniu bo widzę że nos wyżej czoła unosisz a nadal nie wiem jak tą luźną klemą spalić bezpiecznik ale to chyba z rękawa rzuciłeś i sam nie wiesz. Eot w takim razie

zuchtomek

@Hejto_nie_dziala To Ty tu wpadasz i wyjeżdżasz z chłopcami i się dziwisz, że poziom dostosowałem? xD


Jeśli na podstawie jednego zdania, że najpierw sprawdzam bezpieczniki sobie stawiasz chochoła, że spalę pięć bezpieczników zanim pomyślę to ja nie wiem kto tu zadziera nosa xd


Zostaw swoje projekcje dla siebie..

LaMo.zord

@Hejto_nie_dziala jak masz słabe przewodzenie to może popłynąć wielokrotnie większy prąd niż normalnie. To tak a'propos klemy. Co złego jest w sprawdzeniu najpierw bezpieczników?

Hejto_nie_dziala

@zuchtomek ale z tobą już skończyliśmy rozmowę podobno? Nochal nadal w chmurach, jeszcze mi wmawiasz że o coś cię posądzam? Cyyyyyyk czarna lista


@LaMo.zord czekaj, masz słabsze połączenie elektryczne, przez które może popłynąć mniejszy prąd lub wytrąca ciepłem, gdzie tu się pojawia większy? Ja doskonale wiem kiedy to ma sens ale gość wcześniej rzucił to z tyłka i nie wie w jakiej sytuacji to może mieć wpływ na bezpieczniki ;).


A co do sprawdzania bezpieczników, mam ich na wozie jakieś 400 sztuk w różnych miejscach i konfiguracjach. W osobówce pewnie koło setki już znajdziesz w odpowiednim modelu. Do bezpieczników idę jak już sprawdzę że na jakimś module nie mam zasilania, inaczej marnuję czas od samego początku.

LaMo.zord

@Hejto_nie_dziala ta, płynie mniejszy prąd, dopóki nie złapie lepszego zwarcia - wtedy idzie chwilowo prąd wielokrotnie większy i bezpiecznik może zrobić papa. W nowym TGX też jest sporo bezpieczników, my rozmawiamy chyba o osobowym? Skoro tak to do sprawdzenia 2-3 skrzynki, no i chyba na ślepo nie lecisz więc sprawdzasz wybrane bezpieczniki?

zuchtomek

@LaMo.zord nie, on ich nigdy nie sprawdza - taki majster.

Co za gość..

jajkosadzone

Sprawdz aku i rozrusznik.

I oczywiscie filtr powietrza xD

Cybulion

@cebulaZrosolu mialem cos takiego w caravele, i faktycznie winny byl aku

starszy_mechanik

Ja bym zaczął od wyłączenia systemu start stop wpizdu

cebulaZrosolu

@starszy_mechanik no przecież wyłączony jest :D


Ale i tak wyskoczyły jakieś komunikaty

A_a

@cebulaZrosolu pewnie dopiero zorientował się, że jest wyłączony xd

Ciuplowski

System S&S jest w większosci samochodów odłączany w pierwszej kolejności w przypadku wystapienia błędu silnika. Nie musiało nawet wywalić Check Engine, warto prześledzić logi błędów. Zacząłbym jednak od akumulatora.

cebulaZrosolu

@Ciuplowski o to nawet nie wiedziałem, dzięki :)

Ciuplowski

@cebulaZrosolu Jeżeli nie aku, to często wypadanie zapłonów na którymś cylindrów.

zomers

@cebulaZrosolu obstawiam, że u Ciebie raczej nie ma aktywnego tempomatu, ale może jak ma czujniki parkowania, to może mieć podobnie jak u mnie Cuprze - robaki na radarze lub czujnikach przednich, dają błąd start/stop. Akurat u mnie jest tak, że jak stoję w korku, i ruszy samochód przed mną, to od razu odpala, więc pewnie dlatego jest to powiązane.

cebulaZrosolu

@zomers nie nie, nie ma ani tempomatu ani czujników. Ale dzięki :)

HmmJakiWybracNick

@cebulaZrosolu W Hondzie (Civix IX) jest identycznie, że jak jest słaby akumulator to system S&S przestaje działać. U mnie po miesiącu od wystąpienia "problemu" padł akumulator całkowicie, po wymienie na nowy oczywiście działa wszystko (oczywiście wyłączony mam ten śmieszny system). Dodam tylko, że pod system S&S są specjalne (droższe) akumulatory XD

cebulaZrosolu

@HmmJakiWybracNick @zomers @Ciuplowski @a_a @starszy_mechanik @Cybulion @jajkosadzone @zuchtomek @LaMo.zord @Hejto_nie_dziala


Dobra mordeczki dziękuję za wskazówki, szczególnie koledze @Ciuplowski bo jak się okazało rzeczywiście s&s i wykrzyknik oznajmiały zupełnie cos innego, okazało się, że przepustnica była brudna z odmy musiało dużo nalecieć przez te 111000km przebiegu. Wyczyściłem porządnie, skasowałem błąd, przejechałem się trochę i jest spokój, zrobiłem z 15km i nic nie wyskoczyło (żadnego błędu też nie było), mam nadzieję, że tak zostanie :D


Ps: nie patrzcie na temperaturę bo jest zwalony termometr a jakoś nie chce mi się za to zabierać :p

23e9d1b4-ee0b-466d-a69d-d1a6b410c986
Ciuplowski

@cebulaZrosolu Czyli jeszcze coś innego. Super, że udało Ci się to ogarnąć i nie było to nic poważnego, albo generującego koszty. Dobrze, że utknąłem dzisiaj na lotnisku, bo widzę, że srogo przygrzało na zewnątrz

Zaloguj się aby komentować