Trzy spoty TV na zlecenie Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej Województwa Śląskiego.
Do wszystkich trzech spotów napisałem scenariusze, wyreżyserowałem je i zmontowałem. Oczywiście nie zrobiłem tego samodzielnie tylko z ekipą produkcyjną.
Spoty przedstawiają skutki uzależnienia. Alkohol za kierownicą, narkotyki i uzależnienia behawioralne (w tym wypadku hazard) Ponieważ kampania ma charakter lokalny, w stacjach telewizyjnych, zatem poniżej, linki do streamable.
Oczywiście jeśli chodzi o moją #pracbaza zapraszam do dyskusji i zadawania pytań (° ͜ʖ °)
#produkcjafilmowa #ciekawostki #alkoholizm #narkotykizawszespoko #hazard
https://streamable.com/pi3xu0
https://streamable.com/bvhv86
https://streamable.com/cdg3ke
@Klamra karciana najlepsza
@Felonious_Gru Karciana, wbrew pozorom, była najtrudniejsza do napisania, z powodu ustawy o przeciwdziałania hazardowi.
@Klamra sugerujesz, że karciana zrobiona porządnie, a reszta na odpierdol? ( ͡o ͜ʖ ͡o)
@Felonious_Gru Nie. We wszystkich napracowanko. Technologicznie i organizacyjnie najwięcej roboty było przy alku. Ale najwięcej wątpliwości i modyfikacji było przy hazardzie
@Klamra wszystkie mocne.
@razALgul To dobrze. Najbardziej się obawiałem, że nie będą "czytelne" ale jeśli są proste w odbiorze, to ok
@Klamra proste, krótkie i wyraziste. Dłuższe straciły by na wartości. Taki przekaz ma walić w ryj i to robi.
@razALgul żeby wszystkie ujęcia wybrzmiały, spoty powinny mieć do 1 minuty. ale zleceniodawca określił czas na 30 sek. więc musiałem drastycznie ciąć.
@Klamra może i tak, ale te krótsze chyba bardziej trafiają. Jestem tego przykładem.
Chociaż w tym co mówisz też jest dużo racji. Ja pamiętam jedną reklamę, która też była mocna.
Chodziło o bezpieczeństwo na drodze. Akurat minuta, tak jak piszesz.
@razALgul Znam ją. Mocna i mam ją w głowie od dawna. Było sporo motywów ze spowolnieniem czasu. Przykładem jest cała kampania "10 mniej" Protoplastą była kampania w UK, Polacy też mieli taki cykl i mi się podobał.
https://www.youtube.com/watch?v=q9fms5He5bM
https://www.youtube.com/watch?v=61B933MSQl0
Jednak te jednak mają minute. Dla mnie idealny czas na wybrzmienie. Ja się ogólnie czuję dobrze w krótkich formach
@Klamra osobiście uważam, że tematyka, którą Ty opracowywałeś (mimo, że różni się od zagadnień drogowych), została przedstawiona tak jak być powinna. Ograniczenie do 30 sekund nie ujęło niczego w przekazie. Szybki strzał w przerwie, między wiadomościami, a pogodą.
@razALgul Dziękuję. Doceniam odbiór. Najważniejszy jest dla mnie przekaz. Mimo ograniczonych środków i budżetu. Jeśli się "czyta" to mam poczucie spełnienia
@Klamra na prawdę, mi pasuje. Uważam to za wysoki poziom.
@Klamra IMHO narko najmocniejszy. Wszystkie ogólnie bardzo dobre, ale do mnie osobiście najbardziej trafiają takie spoty gdzie właśnie widać, że krzywdzi się rodzinę (dzieci w szczególności). Wydaje mi się, że świadomość w ludziach zabicia/skrzywdzenia kogoś im obcego to jednak znaczenie mniej (w ich głowie), niż choćby skrzywdzenie własnej rodziny.
@LaMo.zord dzięki. Każdy interpertuje po swojemu. Ale Twoja interpertcja jest prawie 100% z moją. Choć to w sumie prosta historyjka.
@Klamra Domyślam się, że nie miałeś wpływu na hasło i zostało narzucone przez jakiegoś urzędasa.
Niestety forma "10 przykazań bożych" nie działa wystarczająco dyscyplinująco na umysł człowieka.
Hasło: "Myśl także o innych", albo "Pomyśl o innych" jest skuteczniejsze niż "Nie myśl tylko o sobie".
Myślałem, że już wszyscy wiedzą, że mózg pomija słówko "nie" i bardziej zwraca uwagę na resztę zdania. To już dawno udowodniono.
@Pan_Buk możesz mi podlinkować jakiś artykuł na ten temat? Zaciekawiło mnie to i z chęcią poczytam (° ͜ʖ °)
@Klamra w koncu nie zablurowales tablic
@GrindFaterAnona tutaj nie musiałem, ani nie chciałem (° ͜ʖ °)
@Klamra Cześć, od dawna mam w głowie pomysł na kampanię antyalkoholową. Znasz może kogoś, kto mógłby o tym chwilę przeczytać, podać dalej, albo się tym zainteresować? Byłby on niestety do zrobienia z większym rozmachem, ale zdecydowanie zaszokowałby niejednego w tym kraju.
@Komenda_Miejska_Polucji z chęcią przeczytam o Twoim pomyśle. Tylko musisz wziąć pod uwagę, kto Ci da pieniądzę na produkcje, która jest szokująca i przede wszysykim jak jest szokująca. Bo jeśli szok wywołuje przewrotnoś, lub jakaś metafora, to to bardziej działa niż latające flaki. Po za tym, nie wiem czy jakikolwiek zleceniodawca zdecydowałby się na drastyczną kampanie. Chyba, że wyprodukujesz sobie coś takiego za własne pieniądze i wpuścisz w sieć własnym sumptem (° ͜ʖ °)
Zaloguj się aby komentować