Dziś dość zabawny, choć jednocześnie mogący sprawić wiele kłopotów, zwłaszcza początkującym Mistrzom Gry, temat wykorzystania zagadek w trakcie prowadzenia sesji. Wszyscy dobrze znamy motyw z filmów czy książek, kiedy bohater przykładowo staje przed zamkniętym lub niebezpiecznym przejściem i musi wypowiedzieć specjalną formułę lub wykonać inną czynność, aby bezpiecznie przejść. Pomysł ten towarzyszy nam od antyku do dziś. Do najsłynniejszych przykładów należą: zagadka Sfinksa – „Co to za zwierzę, które rano chodzi na czterech nogach, w południe na dwóch, a wieczorem na trzech?”, którą musiał rozwiązać Edyp, o czym wspomina Sofokles, także hasło do skarbca z arabskiej bajki o Ali Babie – „Sezamie, otwórz się!” czy napis na bramach Morii – „Powiedz przyjacielu i wejdź”. No i może pytanie zadane Sir Robinowi przez strażnika mostu śmierci – „Co jest stolicą Asyrii?”

Zapraszamy! -> https://rgfk.pl/blog/zagadki-na-sesji/

#rgfk #gry #rpg #gryrpg #gryfabularne #gryplanszowe #grybezpradu #dnd #dungeonsanddragons #warhammer #planszowki #cthulhu #grybitewne #blog
d7cbab20-1245-4b46-b7e2-bd35892935d7

Zaloguj się aby komentować