Drogie Tomki, rozpoczynam kolejny projekt, a mianowicie remont pilarki spalinowej Makita DCS4300 (ale widzę, że sporo wspólnego ma z Dolmar PS350/PS420 i Makita EA4300F). Pilarka jest z 2008 roku (15 lat!) i ostatniego lata w końcu się zatarła - stanął tłok, zrzuciłem już cylinder i niestety jest mocno przerysowany, więc musi wjechać cały nowy komplet cylinder+tłok.
Mam pytanie, czy przy okazji, gdy mam ją na stole, rozpołowić od razu kartery i wymienić łożyska wału + uszczelniacze?
Z jednej strony piła chodziła i było ok, z drugiej strony mają już 15 lat i nie wiem czy nie dostały po dupie przy zatarciu. Jak myślicie, jak byście zrobili?
Wołam jeszcze specjalistę @silo1408 co uważasz
#diy #majsterkowanie #narzedzia #zrobtosam #warsztat #drewno
f162eae9-67e4-4e20-ae5e-95e47e2a76ac
Juri83

Ja bym to rozpołowił i ocenił stan. Ale w pierwszej kolejności bym zobaczył czy są do tego wogule częsci dostępne.

Mowi

@Juri83 części są. Jeżeli nie do tego konkretnego modelu, to do tych trzech, które są prawie identyczne - porównywałem schematy DCS4300, 4301, EA4300F i to jest jedno kopyto, więc o to się nie boję (przynajmniej o te najbardziej popularne części)

Zly_Tonari

@Mowi rób, po co rozbierać dwa razy ( ͡° ͜ʖ ͡°)

KKLKK

15 lat to trzeba zajrzec

Belzebub

Albo porządny całościowy remont albo nie ma to sensu

Juri83

@Mowi Jak są częsci to rozbieraj , oceniaj , wymieniaj , składaj i odpalaj !!! Czekamy na efekt końcowy!!!

VonTrupka

Wymienisz 1część to się reszta rozpadnie w trymiga.

Gruntowny serwis musowo.

Chyba ze nie dajesz żadnej gwarancji to niebawem zarobisz na kolejnym serwisowaniu tej samej maszyny xD

Zaloguj się aby komentować