#ciekawostinwestycyjne #inwestycje #gospodarka #ekonomia #polska #samoloty #polityka
@rebe-szunis proszę o tag #polityka, jego zabrakło
Już dodaje i przepraszam.
@rebe-szunis weź poczytaj materiały ze strony cpk i zastanów się nad tym co piszesz xDD wszystko na czym się opiera cpk to właśnie "ktoś coś powiedział" tylko dostał na to zlecenie od samego cpk xD
@maximilianan Pokaż mi jakąkolwiek inwestycję, gdzie poważny raport robi ktoś nie za pieniądze inwestora. Podpowiem ci, że takiego nie znajdziesz lub ewentualnie sfinansował go konkurent. Wiesz dlaczego? Bo poważny raport do poważnej inwestycji kosztuje generalnie miliony. Więc tylko zainteresowani wydają na nie pieniądze.
Zupełnie pomijając, że raporty o zasadności budowy nowego lotniska pomiędzy Łodzią i Warszawą w zastępstwie Okęcia wynikały z raportów rządu SLD(2003), PiS(2006), PO(2010).
Polecam https://bit.ly/raportyCPK , są też mniejsze analizy niezależne np. Polityka Insight.
@TenebrosuS pokaż mi drugi raport, w którym autorzy piszą, że nie rozważają opłacalności albo umywają ręce za dokładność pisząc, że to jest na podstawie danych podanych przez spółkę.
No i oczywiście jesteś kolejnym, który kopiuje ten sam tekst o raportach sprzed kilkunastu lat jednocześnie chyba nie rozumiejąc, że czasy się nieco zmieniły, a choćby UE dąży do ograniczenia lotów pasażerskich.
Ba, pis miał 8 lat na rozpoczęcie budowy kolei, autostrad i lotniska i zrobił tyle co nic. 3 lata temu dopiero wystąpili z wnioskiem o wydanie decyzji środowiskowej. Super tempo mają.
Ja bym się głęboko zastanowił, czy jest sens rozmawiać z kims, do kogo argumenty w ogóle nie dochodzą, możesz próbować, natomiast ja stwierdziłem, że jest to kwestia kopania się z koniem, albo gołębiem. Nasra Ci na stół i powie, że wygrał. ¯\_(ツ)_/¯
@maximilianan
>pokaż mi drugi raport, w którym autorzy piszą, że nie rozważają opłacalności
Raport EY nie dotyczył opłacalności, więc trudno żeby ją rozważali. Raport to "Prognoza w zakresie wpływu Programu CPK na ruch cargo na poziomie działów ISZTAR4 w Polsce oraz analiza prawna zmian w zakresie przepisów celno-podatkowych"
> albo umywają ręce za dokładność pisząc, że to jest na podstawie danych podanych przez spółkę.
Nikt w tym oświadczeniu nie umywał odpowiedzialności, tylko stwierdzał prosty fakt. Pomyśl logicznie. Chcesz napisać raport o prognozie wpływów podatkowych bez danych organów podatkowych z tego kraju? To skąd mieli wziąć dane wyjściowe? Zgadywać? Zupełnie pomijając, że w swoim oświadczeniu piszą również o danych Oxford Economics i GTAP.
> Ba, pis miał 8 lat na rozpoczęcie budowy kolei, autostrad i lotniska i zrobił tyle co nic. 3 lata temu dopiero wystąpili z wnioskiem o wydanie decyzji środowiskowej. Super tempo mają.
A tutaj wyjawia się clue dyskusji. Budowa zwykłej drogi to jest minimum 6 lat prac administracyjno-projektowych(screen z GDDKIA), gdzie nie ma odwołań od decyzji, które proces przedłużają. CPK powstaje od lat 6(październik 2017 pierwsze decyzje rządowe), a faktycznie prawnie od 5(połowa roku 2018 powołanie spółki i specustawa). CPK jest w tym momencie na etapie w którym budowa drogi jest na ZRID(CPK - decyzja lokalizacyjna + pozwolenie na budowę).
@rebe-szunis ja uważam, że kopać się z koniem nie jest absolutnie warto, ale nasze dyskusje czytają inne Tomki i Tomkinie i mogą się czegoś dowiedzieć nowego. Może nawet przekonać.
Powiem Ci, że brałem ten argument pod uwagę i muszę stwierdzić, że jest w nim jakaś wartość dodana. Żeby rozszerzyć zagadnienie, nie blokuję użytkowników, którzy mają odmienne zdanie pod dwoma warununkami.
1. Nikt mnie i mojego pochodzenia bezpodstawnie nie atakuje - a i tutaj robię wyjątki.
2. Ciężki przypadek nie zwtwcanai uwagi na argumenty w myśl Sokratesa.
I tyle.
Zaloguj się aby komentować