Odczuwam_Dysonans

@PanNiepoprawny STAG jest król! Najmniej kłopotliwe sterowniki moim zdaniem, a nawet jak jebnie to używka kosztuje tyle co nic. Ja w Subaru które wrastam mam ciekawą instalację, prawdopodobnie w Holandii wyjechało jako wersja Bi-Fuel w 98r., jako wyposażenie dodatkowe z salonu bo wkrętka inna, i jest to 3-cia generacja, czyli jak te stare, ale z rozdzielaczem sterowanym elektrozaworem, ciekawe rozwiązanie.

Pamiętaj żeby zaktualizować soft w sterowniku, i jeśli jest opcja to aktywować awaryjne odpalanie na gazie (nigdy nie wiadomo kiedy się przyda, pomaga czasem w diagnostyce), i rób ładnie! Ja zazwyczaj sterownik dawałem przy samym ECU i sygnały brałem bezpośrednio przed złączem kompa. Tzn. rób jak Ci pasuje, wiem że w Subarynkach on jest akurat w upierdliwym miejscu i mogłoby seryjnych wiązek braknąć.

PanNiepoprawny

@Odczuwam_Dysonans nie mogę robić ładnie bo będzie wtedy wydać że nie robił gazownik :P

W tym aucie była instalacja ale przestała działać a nikt nie chciał się podjąć. Tyle dobrego że mamy ponawiercane pod wtryski i mapsensor. No i butla jest. Soft zaktualizuję jak już uruchomię

Odczuwam_Dysonans

@PanNiepoprawny haha ja zawsze mówiłem, tzn. z forów to wziąłem, że gazownicy nie instalowali instalacji, oni ją wrzucali pod maskę 10+ lat temu niejedną w sumie instalowałem od nowa bo taki był rozpierdziel. Jakie wtryski, klasyka gatunku, Valteki czerwone? :V

Kiedyś się śmialiśmy z podstawowego zestawu STAGa, tj. parownika Alaska i wtrysków Valtek bo one były totalnie wszędzie. Ale trzeba przyznać że zestaw był niezawodny, poza tym że Valteki trzeba było wymienić co parędziesiąt tysięcy bo się rozkalibrowywały, a listwa kosztowała 100zł xD. Ale spotkałem ziomka, co miał silnik z Saaba w Vectrze A i rozwierconą Alaską z przekalibrowanymi Valtekami i ogarniał tym zestawem 180KM (nominalnie "do 120"). Da się? Da się Późniejsze W01 już się tak nie rozjeżdżały.

Z instalacjami gazowymi robiliśmy też taki myk, w autach gdzie zakładaliśmy Ecumastera DETa a był gazik - tam jest map switch, tzn jak podasz plus czy tam minus na jeden z pinów to zapina się druga mapa, robiliśmy tak że gaz dostawał osobną mapkę z agresywniejszym zapłonem (no bo wyższa liczba oktanowa), klikały zaworki od gazu to DET się przestawiał i można było cośtam ugrać, parę razy zmajstrowaliśmy coś takiego i było spoczko. Pewnie realnie to było pół konia albo i nie, ale tak się bawiliśmy z ziomkiem.

A same Valteki to w sumie były memem zanim memy były modne, chyba na forum gaziarzy był wątek gdzie ludzie wrzucali jakieś potężne V8mki z dwoma listwami Valteka XD

PanNiepoprawny

@Odczuwam_Dysonans hana czerwona z tego co pamiętam. Niezły patent z tymi mapami. O Valtekach też co nieco słyszałem, choć gaz z mojego projektu (właśnie ta instalka) zdemontowałem w 2012. Wtedy jeszcze był autem ganianym na co dzień

Odczuwam_Dysonans

@PanNiepoprawny Hany klasa, fajnie. No to działaj tam, wołaj jak poskładasz i odpalisz

PanNiepoprawny

@Odczuwam_Dysonans jutro musi chodzić bo to"zamiejscowa" robota 200km od domu i nie chce mi się już tu w tej sprawie wracać. Musiałem ścignąć brejdaka bo parę lat temu mu tę instalkę oddałem

PanNiepoprawny

@Odczuwam_Dysonans powiedz mi lepiej czy w Foresterze z 98 roku jest sonda napięciowa czy prądowa :P

Odczuwam_Dysonans

@PanNiepoprawny raczej napięciowa, normalnie 0-1V. Ale nie bierz tego za prawdę objawioną, dawno w tym nie siedzę a akurat Subaru mało gazowałem

PanNiepoprawny

@Odczuwam_Dysonans też mi się tak wydawało, bo za stare na szerokopasmową

Odczuwam_Dysonans

@PanNiepoprawny a tylko jak masz jakiś problem z odczytem to rozepnij i wepnij złącze od sondy - typowe przy Subaru że lubią sobie przestać przewodzić na wtyczce

Odczuwam_Dysonans

@PanNiepoprawny a no, wtedy szerokie pasmo to był totalny kosmos, dostępny w statkach kosmicznych pokroju EVO z resztą przez całe dwutysięczne też, tylko najmocniejsze wersje danych modelów miały to w standardzie - to też kwestia tego że drogie, a łatwo uwalić nie rozgrzewając, czy też zalewając paliwem (trzeba uważać na początku strojenia, jak jest na końcu wydechu to raczej nie problem ale przy kolektorze można ją tak uszkodzić).

PanNiepoprawny

@Odczuwam_Dysonans ale też bardziej precyzyjne. Ja miałem 2.3 AGZ i miało zwykłą a nowsza wersja tego silnika - AQN montowana już od 2001 miała już szerokie pasmo i lepiej można było ją na wysokich obrotach wystroić

Odczuwam_Dysonans

@PanNiepoprawny o popatrz, ja się nie spotkałem. Z drugiej strony modowaliśmy raczej auta do upalania, a w takim "zwykłym" VAGu to mogłem nawet nie wiedzieć jak przyjechał, bo mu coś huczy w kole xD

Z drugiej strony to też nie taki zwykły silnik, bo VRy to przecież był high-end swojego czasu, więc może osprzęt też miało bardziej dojebany. Nie wiem bo nie siedzę za mocno w VAGach. Ale jak już wtedy to to miało szerokie pasmo to super

PanNiepoprawny

@Odczuwam_Dysonans miałem tę instalację wsadzić do 3.2 bhe, które mam obecnie w tym aucie. Już miałem reduktor i wtryski kupione ale zrezygnowałem całkiem z gazu, bo bez sensu w aucie, które więcej stoi niż jeździ. I oddałem brejdakowi a nowe graty sprzedałem. No i w tym silniku co mam, to mam aż 4 sondy, w tym dwie szerokopasmowe

Odczuwam_Dysonans

@PanNiepoprawny to jest r32? Co to jest za auto?

Odczuwam_Dysonans

@PanNiepoprawny eeej przewinął mi się kiedyś ten projekt już kiedyś-kiedyś, może na wypoku? Coś w temacie Haldexa? Sorry jak nie kojarzę po nicku, nie mam do tego pamięci. Kurcze nie wiem, ale wydaje mi się że go widziałem, tak czy siak kozacki sleeper i dobry projekt, obejrzę sobie dokładniej co żeś tam namodził później

PanNiepoprawny

@Odczuwam_Dysonans hmm, chyba nie wrzucałem na wykop, ale tutaj był. Jest jeszcze mocniejsza wersja z r36 Turbo. Kolegi

Odczuwam_Dysonans

@PanNiepoprawny no to może stąd, w sumie już trochę tutaj siedzę

Zaloguj się aby komentować