Deformacje toru i ograniczenie prędkości na linii do Zakopanego

Deformacje toru i ograniczenie prędkości na linii do Zakopanego

Rynek-kolejowy
Służby techniczne PKP PLK stwierdziły deformacje toru na linii kolejowej w okolicach Zakopanego, gdzie tor był układany w warunkach zimowych przed Bożym Narodzeniem. Wykonawca musi odprężyć tor, a do tego czasu wprowadzono ograniczenie prędkości.
Dopiero co skończyli, a już idzie do poprawki. Brawo PKP, oby tak dalej.
#kolej #wiadomoscipolska #zakopane

Komentarze (26)

Acrivec

Torów nie uklada się podczas średnio do średnio-wysokich temperatur aby naprężenia były poprawne?

Kto zimą układa spawane tory?

Felonious_Gru

@Acrivec są dwie opcje: albo układasz w najbardziej upalny dzień w roku, albo naciagasz przed spawaniem.

Konto_serwisowe

@Acrivec 

Kto zimą układa spawane tory?


Ktoś, kto ma termin realizacji inwestycji do grudnia XD


"Prace na kolejowej zakopiance przewidziano do grudnia 2023 r. Oprócz zwiększenia dostępności i komfortu podróżnych na stacjach i przystankach, inwestycja stworzy możliwość skrócenia czasu przejazdu z Krakowa do Zakopanego do ok. 2 godzin, dla najszybszego pociągu.


Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A."

Felonious_Gru

@Konto_serwisowe i sam sobie odpowiedziałeś. Nadzorowi inwestycji zależało na terminie, a jak jebnie to przecież są gwarancje. No i jebło.

bekazhejto

@Konto_serwisowe Tak wykonane prace nie powinny zostać odebrane. Nadzór inwestorski podczas realizacji powinien stwierdzić, że prace zostały wykonane niezgodnie z procesem technologicznym, zarządać dokonania poprawek z uwzględnieniem wymagań realizacji inwestycji w zamówionej technologii i uzależnić wypłatę środków od wykonania inwestycji zgodnie z zamówieniem.

Za coś takiego powinny polecieć głowy, albo ktoś wziął łapówkę za dopuszczenie do odbioru prac wykoanych niezgodnie z zamówionym procesem technologicznycn, albo ktoś niekompetentny podpisywał umowy pod to i nie zabezpieczył się na taką możliwość. Tak czy siak, do zwolnienia.

Marchew

@Acrivec W zależności od rodzaju stali, ale zazwyczaj 15-30*C.

Felonious_Gru

@Konto_serwisowe co ma do tego pkp?

Konto_serwisowe

@Felonious_Gru Nadzór inwestycyjny?

Felonious_Gru

@Konto_serwisowe no to przecież zgłosili usterkę. Podczas prac nie stwierdzisz, czy naciągnęli wystarczająco, a nawet czy w ogóle naciągnęli.


Idąc tym tropem musiałbyś mieć kontrolera do każdego pracownika czy śrubę dokręca właściwym momentem itp

Konto_serwisowe

@Felonious_Gru Sami stwierdzili, że będą wzmacniać nadzór, więc widocznie do tej pory był niewystarczający. Może zaczną wymuszać harmonogram robót?

cherryq

@Felonious_Gru Nadzór w ogóle nie powinien pozwolić na układanie torów o tej porze roku.

Felonious_Gru

@cherryq jak znam życie to nadzór rozumie tylko tabelkę "data zakończenia prac" i cisnął żeby zrobić jak najszybciej.

Budować jak najbardziej można,tylko trzeba grzać szyny na całej długości i naciągać

dru_gru

@Konto_serwisowe 

>Sami stwierdzili, że będą wzmacniać nadzór, więc widocznie do tej pory był niewystarczający. Może zaczną wymuszać harmonogram robót?


Przecież to bełkot pro forma. Inspektor będzie stał i patrzył jak monterzy śrubkę wkręcają?

bekazhejto

@cherryq Powinien pozwolić a potem nie odebrać

bekazhejto

@dru_gru Oczywiście, że tak, tak to wygląda w poważnych firmach któe nie biorą od wykonawców łapówek za przymykanie oka na fuszerki. Miałem styczność z realizacją kilku projektów dla polskich spółek energetycznych i nadzór non stop patrzał nam na ręce, konsultował i sprawdzał jak realizujemy kolejne etapy. Nawet na etapie badań przed realizacją inwestycji nadzór był intenstywnie obecny.

A tutaj? Tory kładzione zupełnie niezgodnie z technologią. Albo ktoś wziął za to w łapę, albo cały zarząd inwestora to banda niekompetentnych debili wstawionych na stołki po znajomości, chociaż znając nasze realia obstawiam że oba.

Konto_serwisowe

@dru_gru A to takie dziwne, że organ nadzorujący nadzoruje?

sebie_juki

> Nadzór w ogóle nie powinien pozwolić na układanie torów o tej porze roku.


@cherryq zamawiający w ogóle nie powinien ogłaszać w przetargu harmonogramu kończącego się o tej porze roku. Tak jakby tam nie było specjalistów z wiedzą domenową, wczoraj byli krawcowymi w Pcimiu i nagle im dano do zarządzania przedsiębiorstwem kolejowym.

dru_gru

@bekazhejto no to energetyczna here. Jak firma mi realizowala zadanie to mieszkałem w kontenerze, pomimo że biuro 500m dalej XD ale energetyka to inna liga.

ludzie w pkp zarabiają gówno i tyle oferują. Nie bede bronił ich nadzorów, ale przy takiej skali inwestycji i wiedzac, co chłopaki z mają na glowie to się nie dziwie zupełnie. Problem leży w systemie zarządzania.

Konto_serwisowe

@dru_gru Tego to na pewno nie, widać po efektach 🙂

dru_gru

@Konto_serwisowe ja pierdziele, edytowałem komentarz by odpisac bekazhejto i jeb XD nie wiem co sie odjebało.

starszy_mechanik

Peron się rozjebał to dlaczego tory miały by być w porządku xD

Marchew

Zachciało się torów bezstykowych. A można było zrobić stuku, stuku.

https://youtu.be/hXXhBAGOaaM?feature=shared&t=843

tyle_slow

@Konto_serwisowe nie strasz, oby do majówki naprawili

Konto_serwisowe

@tyle_slow Do majówki się zdąży drugi raz zepsuć.

tyle_slow

@Konto_serwisowe ech... chociaż i tak kolejarze nie przewidzieli duzego rychu do zakopca i w drodze powrotnej, jechac mam bez miejscowki chlip chlip...

Zaloguj się aby komentować