Czy źle wykonaną usługę trzeba opłacić?
BezprawnikŹle wykonana usługa to coś, z czym spotykamy się na co dzień. Czy źle wykonaną usługę trzeba opłacić? Już tłumaczymy.
Zgodnie z postanowieniem Sądu Najwyższego z 17 kwietnia 2015 roku, sygn. akt III CZP 8/15 zamawiający nie ma obowiązku odebrania dzieła i zapłaty za to dzieło w przypadku wydania mu go z istotnymi wadami, uniemożliwiającymi korzystanie z niego zgodnie z przeznaczeniem, umową.
Co więcej, profesjonalny zakład nie powinien nawet żądać opłaty za usługę, której nie udało mu się wykonać zgodnie z życzeniem klienta. Chyba że wcześniej poinformował go o trudnościach związanych z wykonaniem zleconego zadania, a klient mimo to zaryzykował i powierzył temu zakładowi wykonanie usługi. [...]
#prawo #polska #prawocywilne #prawokonsumenta
Zgodnie z postanowieniem Sądu Najwyższego z 17 kwietnia 2015 roku, sygn. akt III CZP 8/15 zamawiający nie ma obowiązku odebrania dzieła i zapłaty za to dzieło w przypadku wydania mu go z istotnymi wadami, uniemożliwiającymi korzystanie z niego zgodnie z przeznaczeniem, umową.
Co więcej, profesjonalny zakład nie powinien nawet żądać opłaty za usługę, której nie udało mu się wykonać zgodnie z życzeniem klienta. Chyba że wcześniej poinformował go o trudnościach związanych z wykonaniem zleconego zadania, a klient mimo to zaryzykował i powierzył temu zakładowi wykonanie usługi. [...]
#prawo #polska #prawocywilne #prawokonsumenta