Nie rozumiem sytuacji. Za dzieciaka, praktycznie na codzień, zadzieralismy w górę głowy żeby szukać samolotu z bazy pod Malborkiem, który właśnie przekroczył barierę dźwięku. W latach 90. XXw. nikt o to afer nie robił, a teraz często się czyta o takich sytuacjach.
Z tego co pamiętam, to w Malborku latały wówczas MiG-i - 21.
Incydent z MiG-29 koło Malborka. Wojsko milczy https://wiadomosci.wp.pl/incydent-z-mig-29-kolo-malborka-wojsko-milczy-7102768629758624a
#lotnictwo #aircraftboners #samoloty
@jarezz wtedy była inna bariera dźwięku, zmieniła się skala jak weszliśmy do unii ( ͡~ ͜ʖ ͡°)
@jarezz już chyba o tym dyskutowaliśmy, że jakby Ci nisko nad głową przeleciał samolot z prędkością naddźwiękową to prawdopodobnie miałbyś dzisiaj mocno uszkodzony słuch. Samoloty latają szybko i robią dużo hałasu bez przekraczania prędkości dźwięku.
Czy w tym przypadku doszło do incydentu przekroczenia prędkości dźwięku? To powinno wykazać śledztwo, a skoro się toczy, to nic dziwnego, że wojsko się nie chce wypowiadać.
@FoxtrotLima ja rozumiem, że nisko, to pewnie i może zabić. Chcę zrozumieć czy pilot był tak nisko, że takie skutki? Może to, że MiG - 29 ma dwa silniki (pewnie większe), a MiG - 21 miał jeden i lot na tej samej wysokości powoduje inne skutki?
Ja nie przeczę faktom tylko próbuje zrozumieć przyczynę.
@jarezz co spowodowało takie skutki jak w artykule - nie wiem. Po to się toczy śledztwo.
Ja nawiązywałem do, że rzekomo w latach '90 to było normą i nikt nie narzekał.
Nie, nie było nawet za komuny.
@FoxtrotLima ja nie napisałem, że normą były przeloty powodujące uszkodzenia, a normą było to, że często ten huk się słyszało. Dlatego napisałem, że chce zrozumieć co tutaj się stało (za niski pułap, zły stan budynków, procedury nieodpowiednie do tego samolotu, a które były dobre dla mniejszego)?
@FoxtrotLima tutaj zanim pay wall się zaczął podali info o przekroczeniu bariery dźwięku na wysokości ok. 1000 stóp. To już tłumaczy przyczynę.
@jarezz jeżeli faktycznie tak było to trzeba by jeszcze zbadać dlaczego do tego doszło i jak zadbać, żeby nie dochodziło w przyszłości. Tym się pewnie zajmuje PKBWLP. Fala uderzeniowa może być bardzo niebezpieczna dla ludzi, zwierząt i mienia na ziemi.
Zazwyczaj barierę przekracza się na odpowiedniej wysokości, jak mieli alarm i za nisko przekroczyli to mogło zrobić kuku, że dwa lata temu był podobny incydent we Wro. Myśliwce przekraczały barierę nad Stablowicami ja byłem wtedy na piaskowni w szczerym polu w prostej linii jakieś 20 kilometrów. Jak jeblo to aż w kiszkach poczułem fale. Myśleliśmy na początku, że baza paliwowa wyleciała w powietrze albo coś w ten deseń. Srogie pierdolnięcie to było nie taki huk jak zazwyczaj gdy lecą wyżej.
@jarezz tu chodzi o zlamanie konkretnych procedur, nie lata sie naddzwiekowo poniżej pewnego pułapu
@TheLikatesy o to to. Nie wiem co tam było w Malborku ale we Wro to na pewno było alarmowe poderwanie, przynajmniej tak to tłumaczyli.
Zaloguj się aby komentować