Czy może mi ktoś wytłumaczyć, o co chodzi z tą awanturą o Snap Tap?

https://ithardware.pl/aktualnosci/valve_ma_dosyc_banuje_funkcje_klawiatur_razer_i_wooting_w_cs2-34594.html

W Snap Tap Mode priorytetem jest ostatni naciśnięty przycisk z aktualnie dwóch aktywnych. Oznacza to, że nie ma konieczności zwalniania wcześniej wciśniętego przycisku, aby zarejestrowany został ten drugi. Funkcja ta okazuje się bardzo istotna w przypadku dynamicznych gier typu FPS, do których należy przecież Counter Strike 2.

To się nazywa „rollover” i jest znane (i obecne w komputerach) od kilkudziesięciu lat. Proponuję otworzyć w Windows notatnik, wcisnąć klawisz A, przytrzymać, i nie puszczając go wcisnąć klawisz B - i stanie się magia.

Więc o co ten cały szum, dziwaczna marketingowa nazwa, i teraz gnębienie graczy?

#informatyka #gry
Mikel

@sierzant_armii_12_malp

wcisnąć klawisz A, przytrzymać, i nie puszczając go wcisnąć klawisz B - i stanie się magia.

Ale jak puścisz klawisz B, notatnik nie wróci do pisania litery A tylko przestanie reagować na wciśnięty klawisz A. Wydaje mi się że o to się rozchodzi.


Inaczej, gdybyśmy nie zdjęli palca z przycisku D, nasza postać stanęłaby w miejscu. Snap Tap Mode nakłada w takiej sytuacji priorytet na przycisk S, w związku z czym zwalnianie D nie jest konieczne, aby nasza postać się schowała.

sierzant_armii_12_malp

@Mikel Rzeczywiście, notatnik nie wraca. Ale np. edytor ekranowy w Commodore 64 (taki komputer domowy sprzed ponad 40 lat - moja pierwsza maszyna) przy puszczeniu B, wypluwa kolejne A, jeśli klawisz nadal jest trzymany.


Czy to znaczy, że ten piękny nowoczesny innowacyjny haksiorski SnapTap został zaimplementowany już w sterowniku klawiatury Commodore 64?

sierzant_armii_12_malp

@Mikel Nie, miał tak samo. To współczesne klawiatury (zwłaszcza z wyższej półki) zachowują się inaczej - np. mają zawiłe matryce, żeby zmniejszyć prawdopodobieństwo powstawania kolizji, których oprogramowanie nie będzie w stanie rozwiązać. Albo niektóre klawisze mają dedykowane linie, nie podpięte do matrycy.


Można sobie dzisiaj tak kombinować, bo (począwszy od IBM PC AT, jeśli się nie mylę) klawiatura to tak naprawdę osobny komputer, z mikrokontrolerem, który sam interpretuje wciśnięcia klawiszy, i wysyła do komputera gotowe scancode’y.

C64 musiał sam wszystko interpretować wewnętrznym oprogramowaniem (system operacyjny wraz z interpreterem języka skryptowego zajmował 16KB), a matrycę klawiatury miał podpiętą pod linie I/O - dla oszczędności połączoną z liniami w portach joysticków. Inna matryca = konieczność napisania innego sterownika klawiatury.


Serio - jak oni to zamierzają zbanować? Robić jakąś analizę behawioralną? Owszem, jakieś Razery to sobie mogą wykrywać i na dziko zaglądać do ustawień sterowników - ale jak będę chciał, to wezmę jakiegoś Keychrona, albo inny wynalazek oparty na firmware QMK, i dodam te funkcje bezpośrednio w klawiaturze. Jeszcze tak wszystko zamaskuję, że oprogramowanie komputera będzie miało kłopot z ustaleniem, jakiego ja w ogóle modelu klawiatury używam

Mikel

@sierzant_armii_12_malp

klawiatura to tak naprawdę osobny komputer, z mikrokontrolerem, który sam interpretuje wciśnięcia klawiszy, i wysyła do komputera gotowe scancode’y.

C64 musiał sam wszystko interpretować wewnętrznym oprogramowaniem

Czyli jednak C64 miał inaczej podpiętą klawiaturę niż IBM PC Mniemam że stąd wynikała różnica że w C64 po puszczeniu klawisza B wracał do naciśniętego A. Ale to tylko moje przypuszczenie.


Wybacz ale nie jestem specjalistą od klawiatur. Rozgryzałem temat jak kiedyś zwarł mi się jeden klawisz co spowodowało że losowe klawisze (będące na tej samej linii) w laptopie przestały działać Wtedy dowiedziałem się jak zasadniczo archaiczna jest to technologia i jakie problemy się z tym wiążą. Po prostu mi się zaświeciła lampka po tym jak napisałeś o tym snap trapie że może chodzić o to jak gamingowo obeszli problem. O tym że do klawiatur gaimingowych używa się oddzielnych linii by zminimalizować kolizje dowiedziałem się dopiero dzisiaj

Miłego dnia

korfos

Snap Tap Mode to skrypt, który poprawia celność gracza podczas poruszania się na boki. Normalnie poruszając się na bok traci się ją. Przykładowo normalnie wychylając się wprawo musisz poczekać z sekundę-dwie żeby zyskać pełną celność, z tym skryptem pełną celność masz już od razu w momencie wychylenia się. W takim przypadku zyskujesz kilka sekund nad przeciwnikiem i masz większą szansę jego zabicia. Dodam też że tej funkcji można się nauczyć i Valve pozwalając na użycie tego pośrednio pozwalałoby na używanie czitów na turniejach.

sierzant_armii_12_malp

@korfos Sekundę lub dwie? OK, chyba jestem z grami mocno do tyłu.

kkEE

@sierzant_armii_12_malp o counter strafe w cs słyszałeś? bo snaptap rozwala ta mechanikę i coś co było bardzo trudne(jednocześnie dawało ogromną przewagę) z odpowiednia klawiatura stało sie banalne.

Catharsis

@sierzant_armii_12_malp Brzmisz trochę jak ignorant. Gdyby to było takie proste i oczywiste to nie byłoby o to tyle szumu. Gdyby każda klawiatura to obsługiwała jak mówisz to Razer czy Wooting nie chwalili by się tym wszędzie na prawo i lewo.


Całe halo polega na tym, że przez Snap Tap strafowanie staje się banalnie proste i pierwszy lepszy gracz może się ruszać jak pros, który to ćwiczył godzinami. Generalnie chyba nie rozumiesz o co w tym biega to obejrzyj po prostu jakiś film na YT np ten:

https://www.youtube.com/watch?v=RxEa7k8j1Ro


A jak to będą wykrywać? Normalnie, gra zauważy, że gracz robi bardzo łatwo szybkie ruchy w lewo prawo z minimalnymi odstępami między kliknięciami klawiszy, robiąc to na normalnej klawiaturze zawsze będzie dłuższy odstęp i mniej regularny.


A czy jest wgl sens za to kickować/banować? Nie wiem, nie jestem prosem w takie gry i zostawiam to jednak organizatorom turniejów itp. Co jakiś czas pojawia się nowa technologia w myszkach czy klawiaturach przez które trzeba zmieniać zasady i to jest po prostu kolejna taka sytuacja.


Zresztą jaki wgl procent graczy dotyczy cała ta sytuacja. Pro gracze i tak będą strafować jak zwykle, jak ktoś nie umie grać to takie strafowanie dużo mu nie da. No i przypominam, że rozmawiamy (jak na razie) o mega drogich klawiaturach premium kiedy sporo graczy kupuje jakiś budżetowy szajs byle by było podświetlenie rgb.


Największą lipe to ma chyba taki Razer który zrobił z tej funkcji key feature swoich nowych klawiatur i reklamował je wykorzystaniem tej funkcji w strzelankach kompetetywnych po czym największa gra tego typu banuje tą opcje, no ups powodzenia działowi marketingowemu xD.

sierzant_armii_12_malp

@Catharsis


Brzmisz trochę jak ignorant. Gdyby to było takie proste i oczywiste to nie byłoby o to tyle szumu. Gdyby każda klawiatura to obsługiwała jak mówisz to Razer czy Wooting nie chwalili by się tym wszędzie na prawo i lewo.


Obsługiwała to klawiatura komputera domowego 40 lat temu. Zrobienie tego jest proste - wyżej podlinkowałem pull requesta; 500 linii zmian, z czego mnóstwo to unit testy, komentarze, itd. Żadnej skomplikowanej matematyki/algorytmiki tam nie ma.


Całe halo polega na tym, że przez Snap Tap strafowanie staje się banalnie proste i pierwszy lepszy gracz może się ruszać jak pros, który to ćwiczył godzinami.


I co za problem?


A jak to będą wykrywać? Normalnie, gra zauważy, że gracz robi bardzo łatwo szybkie ruchy w lewo prawo z minimalnymi odstępami między kliknięciami klawiszy, robiąc to na normalnej klawiaturze zawsze będzie dłuższy odstęp i mniej regularny.


Się dołoży jakieś realistyczne opóźnienia, sterowane generatorem liczb losowych (entropii w klawiaturze można zebrać dość - na rezultacie algorytm von Neumana żeby przerobić rozkład, parametry rozkładu odpowiednio zmieniające się w czasie, itd.); powodzenia z automatycznym wyłapaniem tego, jak sobie po prostu skrócę czas reakcji do np. ok 1/3 mojego normalnego.


A czy jest wgl sens za to kickować/banować? Nie wiem, nie jestem prosem w takie gry i zostawiam to jednak organizatorom turniejów itp. Co jakiś czas pojawia się nowa technologia w myszkach czy klawiaturach przez które trzeba zmieniać zasady i to jest po prostu kolejna taka sytuacja.


Ma tyle sensu, co banowanie za 27-calowy monitor, bo łatwiej dostrzegę z oddali snajpera, niż gościu grający na laptopie, przez co mam „nieuczciwą” przewagę.


No i przypominam, że rozmawiamy (jak na razie) o mega drogich klawiaturach premium kiedy sporo graczy kupuje jakiś budżetowy szajs byle by było podświetlenie rgb.


Najtańsze klawiatury z QMK to 300-400 zł, jeśli się nie mylę. A funkcja jest na tyle prosta, że zaraz może się pojawić w klawiaturach za 30 zł, jeśli fabryka w Chinach stwierdzi, że jej się to opłaci.

Catharsis

@sierzant_armii_12_malp

Obsługiwała to klawiatura komputera domowego 40 lat temu. Zrobienie tego jest proste - wyżej podlinkowałem pull requesta; 500 linii zmian, z czego mnóstwo to unit testy, komentarze, itd. Żadnej skomplikowanej matematyki/algorytmiki tam nie ma.

No to zagraj na 40 letniej klawiaturze w CS'a, nikt nie broni. Nie każda klawiatura ma też soft który można aktualizować a tym bardziej nie każdy twórca wypuszcza takie aktualizacje. Nie mówiłem też, że jest w tym cokolwiek skomplikowanego.


Się dołoży jakieś realistyczne opóźnienia, sterowane generatorem liczb losowych (entropii w klawiaturze można zebrać dość - na rezultacie algorytm von Neumana żeby przerobić rozkład, parametry rozkładu odpowiednio zmieniające się w czasie, itd.); powodzenia z automatycznym wyłapaniem tego, jak sobie po prostu skrócę czas reakcji do np. ok 1/3 mojego normalnego.

Robili już podobne akcje między innymi w lolU gdy skrypty działały zbyt idealnie i cheaty dodawały do nich losowość a i tak prędzej czy później gracz wpadał. Zresztą tutaj i tak najważniejszy jest pro play gdzie zwyczajnie nie wpuszczą cię z taką klawiaturą na mecz i tyle.


Ma tyle sensu, co banowanie za 27-calowy monitor, bo łatwiej dostrzegę z oddali snajpera, niż gościu grający na laptopie, przez co mam „nieuczciwą” przewagę.

Zasady to zasady, jakoś w normalnych sportach też np zbanowano te zbyt dobre buty od NIke bo sportowcy robili w nich rekordy na maratonach itp. Przypominam, że to jest strzelanka kompetetywna i tytuł esportowy. Jak chcesz sobie pograć na laptopie dla funu to odpalasz Call of Duty czy inne Battlefiedy. W normalnych sportach zresztą też możesz sobie kupić droższe akcesoria i te będą lepsze jakościowo ale nie będą oferowały dodatkowych ponadprogramowych zakazanych funkcji czy właściwości jak chociażby te buty.


Co do monitora to ciekawostkę ci powiem, że na oficjalnych turniejach CS to i tak wszyscy używają tego samego monitora jakim jest BENQ Zowie i jego kolejne rewizje i dlatego też każdy pro gracz ma w domu ten sam monitor bo musi być do niego przyzwyczajony.


Najtańsze klawiatury z QMK to 300-400 zł, jeśli się nie mylę. A funkcja jest na tyle prosta, że zaraz może się pojawić w klawiaturach za 30 zł, jeśli fabryka w Chinach stwierdzi, że jej się to opłaci.

Nie każdy może wydać lekką ręką 300-400zł na klawe i sporo osób gra na zestawie mysz+klawiatura za 150zł z Bloody czy innego szajsu kupionego w elektromarkecie. I nie ma szans, że ta funkcja pojawi się w użytecznej formie w chińczykach za 30zł. Owszem, zaraz pewnie pojawi się wysyp takich klawiatur ale na razie przynajmniej jest to segment premium. Wszystko też zależy od tego jakie decyzje podejmą twórcy innych gier co do tej funkcji.


Jak coś to sorry jeśli wszystko co napisałem brzmiało jakbym cię atakował czy coś, jestem po prostu zmęczony i mi się nie chce.

sierzant_armii_12_malp

@Catharsis


Nie każda klawiatura ma też soft który można aktualizować a tym bardziej nie każdy twórca wypuszcza takie aktualizacje


O, a moja ma. Co więcej, ma soft, który mogę sobie sam modyfikować - jeśli dobrze kojarzę, to sam producent podawał gdzieś link do prekonfigurowanego środowiska do kompilacji.

I soft, który mam - nie jest wzięty prostu z półki - ma małą modyfikację mojego autorstwa, bo nie mogłem w VIA ustawić tego, o co mi chodziło (i nie ma ta modyfikacja nic wspólnego z graniem).


I za pół roku się okaże, że dostałem bana VAC na Steamie, bo dziwną klawiaturę wykrył?


Robili już podobne akcje między innymi w lolU gdy skrypty działały zbyt idealnie i cheaty dodawały do nich losowość a i tak prędzej czy później gracz wpadał.


O tych, którzy nie wpadli - bo zachowali umiar, przygotowali coś według własnego pomysłu, i nigdy się nim nie podzielili, ani nikomu nie pochwalili na forum w internetach - zwyczajnie nie wiesz.


Zresztą tutaj i tak najważniejszy jest pro play gdzie zwyczajnie nie wpuszczą cię z taką klawiaturą na mecz i tyle.


Na meczach to niech sobie nawet zakazują noszenia różowych majteczek - bardzo mi z tego powodu wszystko jedno.


Przypominam, że to jest strzelanka kompetetywna i tytuł esportowy


Whaaaaat? To jest gra. Zwyczajna strzelanka, którą praktycznie każdy może sobie kupić.


Jak chcesz sobie pograć na laptopie dla funu to odpalasz Call of Duty czy inne Battlefiedy.


Nie - odpalam to, na co mam ochotę. Nawet starodawną szachownicę z analogowymi figurami wyciągnę, jeśli będziemy mieli z kumplami ochotę.


W normalnych sportach zresztą też możesz sobie kupić droższe akcesoria i te będą lepsze jakościowo ale nie będą oferowały dodatkowych ponadprogramowych zakazanych funkcji czy właściwości jak chociażby te buty.


ROTFL. Nigdy nie uprawiałeś żadnego sportu, prawda? Głupia koszulka termoaktywna da ci wyraźną przewagę nad kimś, kto biegnie w pseudobawełnianej koszulce z supermarketu za 10 zł. Koniś osiodłany pseudosiodłem (absolutnie nie nadającym się do niczego normalne) o wadze 200 gram (czy ile tam mają) pobiegnie nieco szybciej od konia w ciężkim siodle westowym. I tak dalej…


Nie każdy może wydać lekką ręką 300-400zł na klawe i sporo osób gra na zestawie mysz+klawiatura za 150zł z Bloody czy innego szajsu kupionego w elektromarkecie.


To niech nie ma pretensji, że osobnik, który wydał 120 zł na sensowną myszkę, dobraną do jego dłoni i preferencji, będzie miał nad nim lekką przewagę. To swoją drogą śmiesznie - monitor za 1700 zł zamiast takiego za 500 zł jest OK, ale klawiatura za 400 zł już nie, bo daje zbyt dużą przewagę


I nie ma szans, że ta funkcja pojawi się w użytecznej formie w chińczykach za 30zł


Jest, to jest naprawdę prosta modyfikacja kodu mikrokontrolera.

Zaloguj się aby komentować