Komentarze (11)
@Mirxar dużo już jeździ na gownie z aliexpress, szczególności ci zza wschodniej granicy ale to podobna o tym wspominać. A najgorzej oślepiają nowe suvy z chuj matrix srex, bo nie radzą sobie z ukształtowaniem terenu
@30ohm Najgorzej oślepiają LED-y Cool White o wysokiej temperaturze barwowej pow. 4000 K.
@30ohm całkiem niedawno na drodze S jechało za mną bnw(seria 5 to była) z lampami matrix dupatrix prawdopodobnie. Czułem się jakby ciągle jechał na długich bo mi walił po lusterkach. Ten matrix się 'dopasowuje' do tego co widzi tylko że robi to z opóźnieniem co daje taki efekt, że co chwilę masz stroboskop w lusterkach.
Mnie zastanawia, dlaczego po prostu producent tego badziewia nie wykona homologacji na własny koszt i nie uzyska certyfikatu na swój produkt? Potem przecież certyfikowany zamiennik żarówki H4 czy H7 można byłoby zwyczajnie włożyć w reflektor i po krzyku jako przebadany zamiennik. Czemu znów na użytkownika pojazdu się to zrzuca?
Żarówki LED wyglądają i działają całkiem nieźle, ale w niektórych autach i tak wymagają przeróbki tylnej części reflektora, bo się nie mieszczą. Poza tym barwa światła nadal przypomina festiwal wschodu, a nie cywilizowane zachodnie standardy.
@projektant_doktorant mi sie wydawalo ze osram czy philips robia ledy z homologacja
@ucieklemZwypoku20 to też, mam fotochromatyczne lusterka to jeszcze reagują na to. Dla mnie najgorsze jest to jak wypadasz zza górki na krajówce i komputer w tym gownie jeszcze nie ogarnął że trzeba zmienić światła. Identyczne zjebanie jak janusze na pseudo dziennych ledach.
W skrócie to retrofity są zbyt mocne by mogły być używane bez układów poziomowania jak np. jest w przypadku ksenonów. Nie wiem ntomiast dlczego producenci nie ogrnicza im parqmetrow swietlnych by zaczely spelniac wymagania prawne.
@Niggauke No właśnie jak wynika z opisu artykuły wydaje Ci się. Jak kiedyś miałem auto z ksenonami, to znajomy miał jakiegoś mercedesa i były w nim ksenony, a klosz był jak do typowego auta. Tak go fabryka wypuściła i raz ponoć policja go za to zatrzymała, ale sprawdziła światła i na reflektorze było oznaczenie dopuszczające takie źródło światła, więc go puścili i sami się dziwili tak egzotycznemu rozwiązaniu. U mnie były typowe dla ksenonów soczewki i oznaczenia też dopuszczały jedynie źródło ksenonowe (czyli nawet zwykłej H7 nie mógłbym wsadzić, choć miała o wiele gorsze parametry świetlne).
@100mph Nie chodzi tylko o układ poziomowania, ale i o barwę tego światła. Dodatkowo w przypadku zastąpienia żarnika skupionym światłem z diody LED też mogą zajść inne ugięcia na soczewkach i nałożenia się fal świetlnych, doprowadzające do oślepienia kierowców. Jest to zwłaszcza widoczne w przypadku starych rumpli, do których ktoś dorzucił sobie chińskie "zenony" - na krawędziach strumienia świetlnego pojawia się niebieskawy lub różowawy kolor (nie mylić z różem wypalonego żarnika).
@projektant_doktorant no chyba nie
@Niggauke To widocznie jest gównoburza o możliwość wykorzystania ich w reflektorze homologowanym do klasycznej żarówki halogenowej, choć w mojej ocenie skoro producent posługuje się symbolem H4, to zdaje sobie sprawę z tego, że potencjalny kupujący ten "cud" szuka zamiennika halogenu. Założę się jednak, że mityczna homologacja opisana w aukcji mimo to nie odnosi się do możliwości legalnego zastosowania tego źródła światła w klasycznym reflektorze.
@Niggauke EDIT: Zajrzyj tutaj ile jest warta ta homologacja:
Zaloguj się aby komentować