Patrzę na mapkę, widzę, że Niemcy, Czechy, Słowacy, Rumuni mają, nawet (ha tfu!) Węgrzy też a w Polsce nadal nic?
z oficjalnej strony Tesli EU:
Will more sites open to other electric vehicles?
We’re starting with a select number of sites so that we can review the experience, monitor congestion and assess feedback before expanding. Future sites will only be opened to other vehicles if there is available capacity.
Może nie ma ich czym zasilić w obecnym przeciążonym systemie energetycznym kraju. Trzeba nadal protestować przeciwko elektrowniom atomowym, sytuacja na pewno się wtedy poprawi.
@jonas sądzę, że protesty mają/miały marginalny wpływ na odwlekanie budowy EJ w Polsce.
Poza tym ja nie pytam dlaczego nowych nie otwierają tylko dlaczego w Polsce jako jedynym kraju tzw. "zachodu" nie udostępniają istniejacych już SC dla wszystkich.
@Stashqo No to ci napisałem czemu - nie ma czym tego zasilać, więc trzeba reglamentować dostęp.
@jonas imo to sie kupy nie trzyma, skoro już mają przyłącze o odpowiedniej mocy i operują to zasadniczo wszystko im jedno ile energii pociągną z systemu, nie ich broszka.
Brak dostępnych mocy przyłączeniowych to może być oczywiście przyczyna nie otwierania nowych SC, ale nijak się to ma do tych już funkcjonujacych.
@Stashqo Optymistycznie zakładasz, że faktycznie każda ładowarka ma przyłącze o odpowiednio wysokiej mocy, a zakład energetyczny w okolicy nie ma nic przeciwko skokowym poborom rzędu kilkuset kilowatów kilka-kilkanaście razy dziennie. Takie odbiory nie są priorytetowe, ot paru geeków sobie autka ładuje. Jeśli zabraknie mocy w godzinach szczytowego poboru, to takie ładowarki będą odłączane jako jedne z pierwszych.
@jonas ehhh w Polsce jak w lesie...
@Stashqo Dekady zaniedbań i braku inwestycji w energetykę zbierają żniwo.
@Stashqo Wspominałeś o kilku krajach w poście, czy Polska jest rzeczywiście jedynym krajem gdzie nie ma takiej opcji? Wg info na stronie Tesli jest bardzo mieszana sytuacja, otwarte ładowarki są w niektórych krajach a czasem nawet kraj ma podzielone. Sprawdziłem Włochy, Hiszpanię i Francję i wygląda że 3/4 ładowarek jest otwartych, ale jeszcze nie wszystkie. Dla przykładu:
Snack Bar Le Querce, 41 Via Tiberina Sud, IT - otwarty dla wszystkich
Hotel Brizi Country Chic, IT - tylko Tesla
Decathlon, 25 rue de la Désirée, FR - otwarty
Rue des 11 Arpents true Blois, FR - tylko Tesla
@dremmettbrown ja w apce widzę tylko otwarte dla nie-tesli. Wszędzie czerwone punkciki, tylko nie w PL (i na wschód). Jaki odsetek SC jest otwarty w danych krajach niestety nie wiem, ale liczy się fakt, że w ogóle jakieś są.
@Stashqo to może być trochę błąd próbkowania, a trochę bilans zysków vs inwestycji. Polska ma coś ponad tuzin stacji a takie Niemcy czy Francja kilkaset. Z biznesowego punktu widzenia bardziej im się opłaca otworzyć stacje w krajach gdzie jest ogólnie więcej stacji, więcej samochodów BEV i lepsza infrastruktura. Niestety. Ma nadzieję że w końcu i na Polskę przyjdzie czas.
Podejrzewam też że gdyby się dało otworzyć na inne marki tanim sposobem to dawno by było otwarte, w końcu to dodatkowy strumień dochodowy. Niestety ta świetna integracja Tesli - wpinasz i działa - powoduje komplikacje, ładowarka już nie może polegać na komunikacji z samochodem który przestawia jakie konto ma obciążyć za ładowanie itp.
To tylko moje domysły. Nie żebym jakoś szczególnie bronił Tesli, głośno myślę czemu taka dziwna decyzja i zostawienie dodatkowej kasy na stole.
Podejrzewam też że gdyby się dało otworzyć na inne marki tanim sposobem to dawno by było otwarte, w końcu to dodatkowy strumień dochodowy. Niestety ta świetna integracja Tesli - wpinasz i działa - powoduje komplikacje, ładowarka już nie może polegać na komunikacji z samochodem który przestawia jakie konto ma obciążyć za ładowanie itp.
@dremmettbrown ale przecież SC są wszędzie na zachodzie otwarte na inne marki i to tanim sposobem. Oficjalna aplikacja Tesli i jazda, zero problemów, mają nawet wszystko już spolszczone.
Mała ilość ładowarek to oczywiście swoją drogą. Polska to chyba jedyny kraj gdzie na przyłącze i odbiór techniczny można czekać ponad dwa lata xD
@Stashqo a no racja, no przecież, “oficjalna apka” i ma działać, że też wcześniej nie wpadłem na to. Protokoły komunikacji, wersje firmware, wymiana podzespołów żeby otworzyć stację, to przecież się nie liczy. Prunt jest prunt, jest plus jest minus, coco jumbo i do przodu. Rzeczywiście. To na pewno jakiś spisek rządu, Elona, cyklistów, masonów i BP ze w Polsce to nie działa.
Dzieki za fachowe wyjaśnienie, nie podejrzewałem że to może być taka prosta sprawa. Zgłoś się do Tesli jako konsultant z fakultetem “na chłopski rozum co to za problem, ma działać elo”. Pozdrawiam i bez odbioru.
@dremmettbrown coś Ty taki zdenerwowany i czemu mnie obrażasz?
W Europie SC są wlączane do otwartego użytku bez żadnych istotnych zmian w hardware bo zostały zaprojektowane z myślą o tym, że kiedyś mogą obsługiwać inne pojazdy. Wymagana jest oczywiście integracja software i wprowadzenie systemu płatności, ale to jest już przecież ogarnięte. W PL może by musieli blika do płatności dodać, ale wątpię żeby im się chciało. Stacje na zachodzie są otwierane dla wszystkich w zasadzie z dnia na dzień, soft SC aktualizowany jest zdalnie.
W Polsce są te same SC co w Niemczech, Norwegii czy w Czechach, skoro tam mogły zostać otwarte to czemu nie w PL? To jest bardzo proste i konkretne pytanie o politykę korporacji.
Zaloguj się aby komentować