Czy ktoś z was miał problem przy rozliczeniu wspólnie z małżonkiem w usłudze twój e-pit. Może ktoś spotkał się z podobną sytuacją i może pomóc.
Mam problem w rozliczeniu rodziców w usłudze "Twój e-PIT". W momencie kiedy próbuję "dologować" współmałżonka występuje błąd "nieprawidłowe dane".
Cała sytuacja wygląda w następujący sposób:
loguję mamę w usłudze "Twój e-PIT" przy pomocy bankowości elektronicznej i wszystko przebiega bez problemu. Następnie wybieram opcję "rozliczenie wspólnie z małżonkiem" i przechodzę do etapu "dologowania" taty. Z racji, że tata nie posiada bankowości elektronicznej ani profilu zaufanego pozostaje jedynie opcja logowania przy pomocy danych podatkowych. Więc wpisuję przychód taty za 2021 z PIT-37, następnie przychód za rok 2022 z PIT-11 lub PIT-40A (próbowaliśmy obu opcji) i przechodzę do następnego kroku. Tutaj muszę wpisać kwotę nadpłaty/niedopłaty za rok 2021, w przypadku rodziców kwota ta wynosiła 0. Generuje to konieczność uwierzytelnienia taty imieniem i nazwiskiem - mimo poprawnego wpisania tych danych (w różnych konfiguracjach - małe, duże litery, bez polskich znaków itp) za każdym razem pojawia się komunikat, że dane są nieprawidłowe. Trzykrotna próba powoduje zablokowanie możliwości logowania przez 2 godziny. W związku z tym rodzice nie mają możliwości rozliczenia się razem. Co więcej, z racji tego, że nadpłata/niedopłata za rok 2021 wynosiła 0, nie ma możliwości zalogowania taty osobno w usłudze Twój e-PIT co jest absurdem.
Podkreślam, że wszystkie wpisywane dane sprawdzaliśmy kilkukrotnie, próby logowania były dokonywane na dwóch komputerach z dwóch sieci przy użyciu różnych przeglądarek.
Oczywiście napisałem maila na adres podany do kontaktu, ale wątpię, że sprawnie odpowiedzą.
#pit #podatki #pytanie #rozliczenie
Mam problem w rozliczeniu rodziców w usłudze "Twój e-PIT". W momencie kiedy próbuję "dologować" współmałżonka występuje błąd "nieprawidłowe dane".
Cała sytuacja wygląda w następujący sposób:
loguję mamę w usłudze "Twój e-PIT" przy pomocy bankowości elektronicznej i wszystko przebiega bez problemu. Następnie wybieram opcję "rozliczenie wspólnie z małżonkiem" i przechodzę do etapu "dologowania" taty. Z racji, że tata nie posiada bankowości elektronicznej ani profilu zaufanego pozostaje jedynie opcja logowania przy pomocy danych podatkowych. Więc wpisuję przychód taty za 2021 z PIT-37, następnie przychód za rok 2022 z PIT-11 lub PIT-40A (próbowaliśmy obu opcji) i przechodzę do następnego kroku. Tutaj muszę wpisać kwotę nadpłaty/niedopłaty za rok 2021, w przypadku rodziców kwota ta wynosiła 0. Generuje to konieczność uwierzytelnienia taty imieniem i nazwiskiem - mimo poprawnego wpisania tych danych (w różnych konfiguracjach - małe, duże litery, bez polskich znaków itp) za każdym razem pojawia się komunikat, że dane są nieprawidłowe. Trzykrotna próba powoduje zablokowanie możliwości logowania przez 2 godziny. W związku z tym rodzice nie mają możliwości rozliczenia się razem. Co więcej, z racji tego, że nadpłata/niedopłata za rok 2021 wynosiła 0, nie ma możliwości zalogowania taty osobno w usłudze Twój e-PIT co jest absurdem.
Podkreślam, że wszystkie wpisywane dane sprawdzaliśmy kilkukrotnie, próby logowania były dokonywane na dwóch komputerach z dwóch sieci przy użyciu różnych przeglądarek.
Oczywiście napisałem maila na adres podany do kontaktu, ale wątpię, że sprawnie odpowiedzą.
#pit #podatki #pytanie #rozliczenie
@ace_combat_90 niech ojciec zrobi sobie profil zaufany, to nie boli, przejdzie się do najbliższego urzędu z dowodem i go uwierzytelnią, żeby miał profil epuap... albo spróbujcie w drugą stronę - do rozliczenia ojca dokooptować matkę, może tak przejdzie
@moll tylko, że ojca nie mogę zalogować, bo kwota nadpłaty wynosiła 0. Nie ma wtedy możliwości zalogowania, taki głupi system.
@ace_combat_90 to wyróbcie mu profil zaufany. Przyda się może też w innych sytuacjach
Zaloguj się aby komentować