@aetrnl na jakim dokładnie sprzęcie to się dzieje?
@JesteDiplodokie Toshiba 65UA2B63DG, box zwykły Cyfrowego Polsatu (był wymieniany i nic nie dało, więc nie ma i tak to znaczenia)
Tv ma jakieś opcje normalizacji dźwięku?
@radidadi @JesteDiplodokie a, zapomniałem dodać, dzieje się to tylko na Cyfrowym Polsacie, nie dzieje na Netflixie itd
co do normalizacji, no właśnie szperałem w opcjach i starałem się wyłączyć wszystko co było podejrzane.. i nic nie dało
@aetrnl miałem tak jak słuchałem audiobooków na telefonie, ale takich oryginalnych z chomikuj pobranych w formacie mp3. Za ciula nie znalazłem przyczyny, na komputerze działało to prawidłowo, na telefonie w obojętnie jakiej aplikacji do mp3 dokładnie tak się działo jak opisujesz.
Jak słuchałem ze Storytel to było wszystko ok.
@aetrnl nie wiem który to podstawowy box obecnie, nie śledzę oferty polszmatu. Może problemem jest hdmi arc
@aetrnl na każdym kanale? a próbowałeś podłączyć polsat do innego tv? Dźwięk idzie przez Tv czy jakieś zewnętrzne głośniki?
@radidadi przez TV, przynajmniej rodzice tak mi wspomnieli xD
@JesteDiplodokie Polsat Box 4K Lite
@aetrnl z tego co widzę po ulotkach ten telewizor nie ma arc ale sprawdź jak masz opisane porty hdmi. Czy próbowałeś podać "sygnał" po innym porcie hdmi lub z innego źródła?
@JesteDiplodokie hmm, raz na kiedyś laptopa podpinałem pod niego, nie kojarzę by coś się takiego działa. z portami HDMI dobry pomysł, sprawdzę to i dam znać czy pomogło :d Po drodze jeszcze znalazłem w opcjach jakieś przetwarzanie dźwięku Dolby, wątpię że to od tego, ale wyłączyłem
@aetrnl rzuć jeszcze okiem w ustawieniach telewizora czy nie ma gdzieś jakiegoś dziwnego trybu oszczędzania energii lub coś w tym stylu. Warto też popatrzeć w ustawienia audio i wszystko wyłączyć lub przywrócić ustawienia domyślne. Jeśli ogarniasz się w komputerach i elektronice to popatrz czy nie ma jakiejś aktualizacji firmware'u do telewizora. Dobrym pomysłem jest skontaktowanie się bezpośrednio z supportem/serwisem producenta telewizora.
@JesteDiplodokie no właśnie siedzę w IT i oprócz tej zmiany portu, co zapomniałem by tego spróbować, to już zrobiłem niejednego fikoła i mam już dość xD Stąd ten post z nadzieją, czy ktoś nie miał podobnego problemu
@aetrnl znalazłem zdjęcie "pleców" tego tv. Drugi port hdmi ma arc.
https://www.neonet.pl/telewizory/toshiba-65ua2b63dg-uhd-androidtv.html
@JesteDiplodokie w sensie, żeby podpiąć pod arc, to masz na myśli?
Edit: był podpięty teraz pod ARC, przepiąłem na HDMI3
@aetrnl sprawdź wpierw gdzie jesteś wpięty. Osobiście stawiałem na to, że arc może być źródłem problemu. Mógłbym jeszcze zasugerować sprawdzenie ustawień audio w telewizorze pod kątem wszelkiej maści "poprawiaczy" dźwieku itp. Zerknij też w ustawienia dekodera. Osobiście wyłączyłbym wszelakie opcje dotyczące oszczędzania energii i sprawdził czy są jakieś ustawienia odnośnie trybów zgodności/kodowania audio etc
@aetrnl a tak na marginesie.. miałeś wcześniej jakieś problemy z dźwiękiem?
@JesteDiplodokie wcześniej miałem Sony bez Androida, ale na problemy z dźwiękiem na początku się nie skarżyli na tej Toshibie... Co jak co, zmiana portu nic nie dała, będę kombinował dalej
@aetrnl jedyne co mogę jeszcze zaproponować to zresetowanie telewizora do ustawień domyślnych i podmianę przewodu hdmi na coś lepiej ekranowanego. Jak dla mnie z tego co opowiadasz to wygląda jakby telewizor wchodził w częściowo w stan uśpienia. Oczywiście mogę się mylić. Według mnie powinieneś sprawdzić też jak się będzie zachowywał telewizor gdy dostanie sygnał po hdmi z innego źródła. Drogą eliminacji powinieneś dojść co się dzieje. Niestety na to potrzeba trochę czasu.
@JesteDiplodokie kabel też próbowałem inny :< Chyba największy sens ma sprawdzić co się będzie działo po podłączeniu laptopa
@aetrnl nie do końca pasuje do scenariusza, ale może masz źle ustawiony język domyślnej ścieżki językowej. Ostatnio się spotkałem z sytuacją, że ścieżka była ustawiona na Angielską i 95% programów (nie kanałów tylko programów) nadawało nią polską ścieżkę, poza kilkoma, które nadawały ciszę.
@kpv15 raczej wątpie, bo to tylko cisza gdy np rozmawiają dwie osoby i jest akurat moment, gdy nikt nic nie mówi i nie ma w tle muzyki, ale sprawdzić zawsze można
@aetrnl powiem tak, siedzę bardzo mocno w szeroko pojętej teletechnice, elektronice i informatyce. Z doświadczenia zawodowego mogę powiedzieć, że gdy trafiasz na jakiś pojebany i nieszablonowy problem to najskuteczniejsza jest metodą eliminacji. Nawet jeśli coś wydaje się totalnie absurdalne to warto to sprawdzić i sobie odnotować. Widziałem w swoim życiu różne cuda które teoretycznie nie miały ze sobą związku a później miałem pikaczufejs.jpg xD
Zaloguj się aby komentować