Czy bardziej intuicyjne w wersji mobilnej jest przesuwanie listy produktów na boki czy scrollowanie w dół? #ux #ui
EDIT: Dostosuje się do wyników ankiety ( ͡° ͜ʖ ͡°)
5a6d6efa-fc73-467e-bb4f-d739a9121dff

Jak wygodniej przesuwać listę produktów na telefonie

72 Głosów
Mistborn

@lowca W dół, od czegoś wzięło się "scrollowanie"

Grubas

Na boku to się można dymać, scrolluje się w dół

Cokezero

ale scrolowanie wzięło się od kołowrotka w myszce a na telefonie nie ma "scrolla" więc pytanie jest zasadne. celowalbym w coś niekonwencjonalnego, gdyż swajpowanie w dół i w boki jest oklepane z każdej możliwej strony w każdej możliwej appce

silo1408

W dół to się można po śmierci położyć. Tylko w bok!

_hdvn

@lowca A/B testing na użytkownikach Hejto? ( ͡~ ͜ʖ ͡°)

lowca

@_hdvn nie spodziewałem się tak żywej dyskusji o 3 nad ranem ( ͡o ͜ʖ ͡o)

dev

@Mistborn Scrollowanie się wzięło od scrolla na myszce, której to telefony nie posiadają ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@lowca Zależy od rodzaju produktów i twojego celu. Jeżeli chcesz, by user widział, skupiał się i oceniał tylko jeden produkt, to lepiej w bok (tak jak robi to Tinder). A jeżeli user ma widzieć wiele produktów jednocześnie i ma łatwo znaleźć to czego szuka (bez skupiania się na pojedynczych produktach), to klasycznie w dół.

Mistborn

@Cokezero Nawyk zostaje, zaufaj ekspertowi e-commerce ( ͡° ͜ʖ ͡°)

lowca

@dev chodzi o pokazanie wielu (10-15) produktów w wersji mobilnej, bez skupiania się na jednym

Mistborn

@dev Tak jak wyżej, nawyk zostaje ( ͡° ͜ʖ ͡°) Poza tym zwróć uwagę jaki wygląda UI czołowych marketplaców

dev

@lowca No to w dół. W bok dajesz tylko wtedy, gdy user MA zobaczyć i poświęcić chociaż sekundę danemu produktowi.

lowca

@Mistborn myślę że tendencja jest do scrollowania i ten nawyk jest tylko utrwalany przez media społecznościowe. Produkt jest skierowany do grupy wiekowej 30+

Mistborn

@lowca Czyli jestem targetem, a więc jak dla mnie bardziej zadziała lista

radziuxd

@lowca Vinted ma na boki na stronie głównej, Allegro "proponowane" i "podobne" tak samo. Mnie się to podoba, bo przesuwam tylko kawałek ekranu, a nie calutkie 6,5 cala.

lowca

@radziuxd Dzięki za opinie. Czy jesteś w grupie wiekowej 30+? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

radziuxd

@lowca tak, 32 lvl xD A co, ci młodsi wolą pionowo? A dobra doczytałem, że target ( ͡° ͜ʖ ͡°)

lowca

@radziuxd chcę sprawdzić jaki układ najwygodniej zrobić w sklepie internetowym przy proponowanych produktach na stronie głównej w widoku mobilnym.

Mistborn

@radziuxd 32lvl here też, więc zdania rabinów są podzielone

lowca

@Mistborn 4 sery, kurczak

radziuxd

@Mistborn kluczowe jest moim zdaniem to jaki jest kształt przewijanych elementów, jeśli to pionowe prostokąty, albo chociaż kwadraty to tylko i wyłącznie poziomo. Nawet jakakolwiek galeria zdjęć na jakimkolwiek portalu/apce/serwisie przwija się poziomo. Pionowe przewijanie jest spoko jak masz listę o małej wysokości pojedynczego elementu.

Z resztą grafika OPa doskonale to prezentuje.

lowca

@radziuxd @Mistborn

f31d5544-cfd9-4aaa-9bca-427e3434ea19
Mistborn

@lowca Ikea ma poziomo i zawsze mnie to wkurwiało

lowca

@Mistborn na korzyść przewijania pionowego przemawia to że jestem w stanie pokazać 4 produkty na ekranie a przy pionowym tylko 2

ujdzie

@lowca odp - to zależy. Jeżeli to jest jakaś osobna sekcja, np proponowane to zasadnym jest lista przewijana w bok, tylko musisz to zrobić tak, żeby było oczywiste. A jak masz mało produktów to standardowo góra dół

lowca

@ujdzie osobna sekcja, np. "proponowane produkty". Staram się stawiać na proste rozwiązania gdzie użytkownik nie musi domyślać się np. że ta sekcja może przewijać się w bok. Można zastosować autoplay ale mnie osobiście irytują takie rzeczy.

radziuxd

jak Pan @ujdzie powiedział?

tak jak @ujdzie powiedział.

+1


@lowca autoplay - również jestem na nie. Wracając do tematu, trzmam się swojego zdania, jako część strony, sekcja - poziomo. Strona jako całość - pionowo.

lowca

@radziuxd jest to logiczne ale nie dla każdego użytkownika. Scroll sekcji w dół „zmusza” do jej przejrzenia ( ͡ʘ ͜ʖ ͡ʘ)


Ty jesteś fanem infinite scroll, powinieneś lubić przewijać w dół xD

radziuxd

@lowca lubię, ale poziome elementy, jak np. wpisy ( ͡° ͜ʖ ͡°) poza tym na Hejto się przwija całą stronę, a nie sekcję. Swoją drogą można wpisy w apce Hejto przełączać na boki i w ogóle mnie to nie jara.

ObiWanKanblowme

@lowca ale to jest case dependent i najprawdopodobniej scroll horyzontalny nigdy nie będzie tak efektywny jak wertykalny.

To że na stronach głównych tak jest najczęściej jest powodem chęci pokazania wielu kategorii, a produkty są drugorzędne.

Naturalnym ruchem scrolla na mobile jest góra dół, lecz mniej zmieścisz wtedy contentu promocyjnego, informacyjnego czy też właśnie kategorii.

Jak upchasz wszystko w pionie to zmniejszasz szansę na to, że ktoś zescrolluje niżej, a jeśli twoim celem strony głównej jest np. pokazanie całego portfolio, to rób kilka horyzontalnych.


Btw. pod kątem accessibility często horyzontalne kuleją i nie tak łatwo je dobrze wdrożyć

lowca

@ObiWanKanblowme kawałek wyżej wrzuciłem gif jakie mam opcje w odpowiedzi dla @radziuxd i @Mistborn. W horyzontalnym obawiam się że nie każdy użytkownik rozumie że można przesunąć w bok oraz prezentuje 50% mniej produktów jednocześnie na ekranie telefonu. Ilość produktów do pokazania - 10

ObiWanKanblowme

@lowca no spoko, ale będziesz mieć więcej takich kategorii na głównej, czy raczej ta karuzela będzie solo na stronie

lowca

@ObiWanKanblowme 2 x 10 produktów, ale mogę wyświetlać je w 2 rzędach na mobile więc nie ma aż tak dużo do przewijania

ObiWanKanblowme

To czemu karuzela miałaby być lepsza niż scroll góra dół?

lowca

@ObiWanKanblowme próbuje sprawdzić z czym użytkownicy chętniej wchodzą w interakcje ¯\_(ツ)_/¯

ObiWanKanblowme

@lowca to rób test AB na swojej grupie docelowej a nie tu xD

lowca

@ObiWanKanblowme No robię przecież - „świadomy użytkownik internetu, 30+” xD Gdzie jak nie tu? ( ಠ ͜ʖಠ)

ObiWanKanblowme

@lowca test AB na produkcji, a nie ankieta. Projektanci to w ogóle nie powinni być brani do badań chyba że produkt jest skierowany ściśle do tej grupy

Zaloguj się aby komentować