EDIT: Dostosuje się do wyników ankiety ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Jak wygodniej przesuwać listę produktów na telefonie
@lowca W dół, od czegoś wzięło się "scrollowanie"
Na boku to się można dymać, scrolluje się w dół
ale scrolowanie wzięło się od kołowrotka w myszce a na telefonie nie ma "scrolla" więc pytanie jest zasadne. celowalbym w coś niekonwencjonalnego, gdyż swajpowanie w dół i w boki jest oklepane z każdej możliwej strony w każdej możliwej appce
W dół to się można po śmierci położyć. Tylko w bok!
@lowca A/B testing na użytkownikach Hejto? ( ͡~ ͜ʖ ͡°)
@_hdvn nie spodziewałem się tak żywej dyskusji o 3 nad ranem ( ͡o ͜ʖ ͡o)
@Mistborn Scrollowanie się wzięło od scrolla na myszce, której to telefony nie posiadają ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@lowca Zależy od rodzaju produktów i twojego celu. Jeżeli chcesz, by user widział, skupiał się i oceniał tylko jeden produkt, to lepiej w bok (tak jak robi to Tinder). A jeżeli user ma widzieć wiele produktów jednocześnie i ma łatwo znaleźć to czego szuka (bez skupiania się na pojedynczych produktach), to klasycznie w dół.
@Cokezero Nawyk zostaje, zaufaj ekspertowi e-commerce ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@dev chodzi o pokazanie wielu (10-15) produktów w wersji mobilnej, bez skupiania się na jednym
@dev Tak jak wyżej, nawyk zostaje ( ͡° ͜ʖ ͡°) Poza tym zwróć uwagę jaki wygląda UI czołowych marketplaców
@lowca No to w dół. W bok dajesz tylko wtedy, gdy user MA zobaczyć i poświęcić chociaż sekundę danemu produktowi.
@Mistborn myślę że tendencja jest do scrollowania i ten nawyk jest tylko utrwalany przez media społecznościowe. Produkt jest skierowany do grupy wiekowej 30+
Tylko dół!
@lowca Czyli jestem targetem, a więc jak dla mnie bardziej zadziała lista
@lowca Vinted ma na boki na stronie głównej, Allegro "proponowane" i "podobne" tak samo. Mnie się to podoba, bo przesuwam tylko kawałek ekranu, a nie calutkie 6,5 cala.
@radziuxd Dzięki za opinie. Czy jesteś w grupie wiekowej 30+? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@lowca tak, 32 lvl xD A co, ci młodsi wolą pionowo?
@radziuxd chcę sprawdzić jaki układ najwygodniej zrobić w sklepie internetowym przy proponowanych produktach na stronie głównej w widoku mobilnym.
@radziuxd 32lvl here też, więc zdania rabinów są podzielone
@Mistborn 4 sery, kurczak
@Mistborn kluczowe jest moim zdaniem to jaki jest kształt przewijanych elementów, jeśli to pionowe prostokąty, albo chociaż kwadraty to tylko i wyłącznie poziomo. Nawet jakakolwiek galeria zdjęć na jakimkolwiek portalu/apce/serwisie przwija się poziomo. Pionowe przewijanie jest spoko jak masz listę o małej wysokości pojedynczego elementu.
Z resztą grafika OPa doskonale to prezentuje.
@radziuxd @Mistborn
@lowca Ikea ma poziomo i zawsze mnie to wkurwiało
@Mistborn na korzyść przewijania pionowego przemawia to że jestem w stanie pokazać 4 produkty na ekranie a przy pionowym tylko 2
@lowca odp - to zależy. Jeżeli to jest jakaś osobna sekcja, np proponowane to zasadnym jest lista przewijana w bok, tylko musisz to zrobić tak, żeby było oczywiste. A jak masz mało produktów to standardowo góra dół
@ujdzie osobna sekcja, np. "proponowane produkty". Staram się stawiać na proste rozwiązania gdzie użytkownik nie musi domyślać się np. że ta sekcja może przewijać się w bok. Można zastosować autoplay ale mnie osobiście irytują takie rzeczy.
jak Pan @ujdzie powiedział?
tak jak @ujdzie powiedział.
+1
@lowca autoplay - również jestem na nie. Wracając do tematu, trzmam się swojego zdania, jako część strony, sekcja - poziomo. Strona jako całość - pionowo.
@radziuxd jest to logiczne ale nie dla każdego użytkownika. Scroll sekcji w dół „zmusza” do jej przejrzenia ( ͡ʘ ͜ʖ ͡ʘ)
Ty jesteś fanem infinite scroll, powinieneś lubić przewijać w dół xD
@lowca lubię, ale poziome elementy, jak np. wpisy ( ͡° ͜ʖ ͡°) poza tym na Hejto się przwija całą stronę, a nie sekcję. Swoją drogą można wpisy w apce Hejto przełączać na boki i w ogóle mnie to nie jara.
@lowca ale to jest case dependent i najprawdopodobniej scroll horyzontalny nigdy nie będzie tak efektywny jak wertykalny.
To że na stronach głównych tak jest najczęściej jest powodem chęci pokazania wielu kategorii, a produkty są drugorzędne.
Naturalnym ruchem scrolla na mobile jest góra dół, lecz mniej zmieścisz wtedy contentu promocyjnego, informacyjnego czy też właśnie kategorii.
Jak upchasz wszystko w pionie to zmniejszasz szansę na to, że ktoś zescrolluje niżej, a jeśli twoim celem strony głównej jest np. pokazanie całego portfolio, to rób kilka horyzontalnych.
Btw. pod kątem accessibility często horyzontalne kuleją i nie tak łatwo je dobrze wdrożyć
@ObiWanKanblowme kawałek wyżej wrzuciłem gif jakie mam opcje w odpowiedzi dla @radziuxd i @Mistborn. W horyzontalnym obawiam się że nie każdy użytkownik rozumie że można przesunąć w bok oraz prezentuje 50% mniej produktów jednocześnie na ekranie telefonu. Ilość produktów do pokazania - 10
@lowca no spoko, ale będziesz mieć więcej takich kategorii na głównej, czy raczej ta karuzela będzie solo na stronie
@ObiWanKanblowme 2 x 10 produktów, ale mogę wyświetlać je w 2 rzędach na mobile więc nie ma aż tak dużo do przewijania
To czemu karuzela miałaby być lepsza niż scroll góra dół?
@ObiWanKanblowme próbuje sprawdzić z czym użytkownicy chętniej wchodzą w interakcje ¯\_(ツ)_/¯
@lowca to rób test AB na swojej grupie docelowej a nie tu xD
@ObiWanKanblowme No robię przecież - „świadomy użytkownik internetu, 30+” xD Gdzie jak nie tu? ( ಠ ͜ʖಠ)
@lowca test AB na produkcji, a nie ankieta. Projektanci to w ogóle nie powinni być brani do badań chyba że produkt jest skierowany ściśle do tej grupy
Zaloguj się aby komentować