Szykuję się do serwisu autka w którym był jedynie wymieniany olej + lane paliwo do zbiornika : )
Pacjent 10 lat, 100k przebiegu.
Co zamierzam zrobić:
Olej silnikowy + filtr,
Filtr powietrza,
Filtr kabinowy,
Świece zapłonowe,
Chcę też zrobić, teoretycznie się powinno, ale czy na pewno?
Olej skrzynia biegów (manual),
Pasek osprzętu,
Płyn chłodniczy,
Płyn hamulcowy, może poczekać na wymianę klocków i tarcz?
Serwis klimatyzacji,
#motoryzacja #samochody #mechanikasamochodowa
A filtr paliwa był wymieniany?
@Chunx Filtr paliwa jest niewymienialny
serio Płyn chłodniczy,
Płyn hamulcowy nie był wymieniany przez 10 lat?
o kurde ale zapuszczony
@SuperSzturmowiec Jeździć obserwować (° ͜ʖ °)
@SuperSzturmowiec serio dziwi cię to? Takich aut są miliony i nic się nie dzieje ciekawego
10 lat na tych samych klockach hamulcowych baitujesz.
@Spider Klocki były robione raz, obecne jeszcze są całkiem ok, ale tarcze to tak już prawie koniec.
@Spider 100k przebiegu, na dobrych klockach zarobisz 40k jak nie wariujesz
@Spider może hamował silnikiem
@Yes_Man Co to za opowieści? Sam zrobiłem 50k na klockach, które były wymieniane 50k wcześniej : ) Fabryczne tarcze zeszły po 200k km. W nowym nabytku już nie są tak trwałe, 100k to raczej ich limit.
@Yes_Man 200 tysięcy, Solaris ue18, nawet lekko więcej
@Spider jeżdżąc po nizinach to mi tarcze rdzewieją, bo hamulców nie ma gdzie używać.
Klocki wymieniałem, bo mnie denerwowało piszczenie, a nie zużycie.
Filtry i swiece obowiazkowo,olej w manualu jezeli nie haczy to nie ma koniecznosci,plyn chłodniczy i hamulcowy sprawdzic testerem czy maja odpowiednie parametry,sprawdzic stan naladowania akumulatora.
Jak plyn hamulcowy bedzie kiszka to sprawdz stan hamulcow- na 90% tarcza lub klocek beda wymagac wymiany.
Komentarz usunięty
@Marchew Z rzeczy opcjonalnych podszedłbym do tego w ten sposób:
-
Olej skrzynia biegów (manual) - jeśli zrobisz samemu to ok, jeśli zlecisz warsztatowi to raczej nie ma sensu bo olej przelata spokojnie i 200k a w razie wielkich przypałów później to używana dobra skrzynia z przekładką to pewnie z 2 tysiaki.
-
Pasek osprzętu - tutaj sprawdziłbym stan, jeśli nic nie widać to bym zostawił, jeśli widać a latasz trasy tylko do pracy (powiedzmy do 1 godziny) to i na zerwanym przejedziesz, koszt groszowy jeśli robisz samemu
-
Płyn chłodniczy - tego bym wcale nie ruszał, chyba że np. słabiej Ci grzeje i widać że jest "brudny"/ osad na zbiorniku czy odbarwienia to wtedy jakaś kwaśna płukanka układu i wtedy nowy płyn chłodniczy
-
Płyn hamulcowy, może poczekać na wymianę klocków i tarcz? - teoretycznie warto co 2 lata, ale mało kto to robi kiedykolwiek, możesz sobie kupić miernik za 2-3 dychy i sprawdzić przy klocku czy jest ok (ale po 10 latach to wątpię). Jeśli uważasz że auto hamuje ok to Twoja decyzja, ale po takim czasie myślę że warto.
-
Serwis klimatyzacji - jeśli klima chłodzi to bym nic nie robił - tam nie ma co serwisować (poza filtrem kabinowym i odgrzybianiem). odgrzybiacz można kupić w supermarkecie i użyć przy wyjętym filtrze kabinowym. Jeśli jest coś w klimie ucieka to i tak jest coś do roboty więc jej nabijanie mija sięz celem, stwierdzenie "klima do nabicia" to handlarski fejk. U mnie przez 15 lat nie ubyło nic bo zwyczajnie układ był szczelny.
@Pieszczoszek
-Olej skrzynia, mam podobne przemyślenia, pewnie 200k dociągnie, a po wymianie może wleją za mało lub nie taki jak trzeba i tylko "kupię" usterkę...
-Na zerwanym bym nie próbował, pompa wody
-chłodniczy, fakt, jest czysto w zbiorniczku, nie będę ruszał,
-hamulce jednak chyba zrobię -> tarcze, klocki, płyn, w poprzednim aucie po 200k tarcze miały przeciętny ubytek, ale korozja.... tutaj po 100k, rant na tarczach jest ogromny, a pedał trzeba wcisnąć głęboko aby zaczęło hamować, czuję konieczność wymiany,
-klima, trochę się boję że mam mało czynnika, słyszałem też opowieści o "wnikaniu" wilgoci, głównie bym robił aby poznać stan szczelności - > dla wydruku z ilością "gramów".
Zaloguj się aby komentować