Każdy ma mieć nagle opinię na temat łąki pod Baranowem, więc chcąc nie chcąc i ja taką nabyłem. Czy jest ona słuszna? Nie wiem, może ktoś mnie przekona do innej.
Z tego co rozumiem najważniejsze argumenty za CPK są takie:
-
dobry interes - miliardy dodatkowych zysków generowane przez lotnisko
-
warszawiokom się lotnisko zapchało i potrzebują nowego
-
będzie dużo kierunków lotów z Polski i każdy se dojedzie na łąkę szybką koleją i poleci
ad 1
zajrzałem do raportu firmy EY ze strony CPK i od razu mi się to dęte wydało, bo tam prognozy wielkich wzrostów z podatków oparte na chuj wie czym i potężnym myśleniu życzeniowym, tu chłop co się coś zna dobrze to podsumował dlaczego efekt cargo i nadwyżki spowodowane CPK to jakieś kocopoły
https://twitter.com/wpaczos/status/1750893756885205264
ad 2
problemy warszawioków interesują mnie mniej więcej tyle, co przeciętnego warszawioka problemy reszty Polski.
Jak ten kraj zacznie działać to niech sobie budują z państwowych, a jak nie to niech sobie ograniczą finansowanie swoich świetnych szkół, szpitali i komunikacji miejskiej odjeżdżającej co 5 minut w każdym możliwym kierunku i zbudują lotnisko za te pieniądze.
ad 3
to jest jakiś argument, ALE skoro obecna mądrość etapu jest taka, że to nie gigantyczne lotnisko na nie wiadomo ile, tylko przeciętne średnie europejskie lotnisko, to czy na pewno będzie aż taka różnica w tych kierunkach? No i to zakłada pełną budowę CPK i szprychy kolejowej. Bo bez szprychy to już kompletnie nie robi różnicy reszcie Polski z racji długiego dojazdu. A ze szprychą (wobec której sceptyczni są nawet niektórzy głośni zwolennicy) oznacza wielkie koszty, a także pewnie odłożenie jakichkolwiek innych projektów KDP łączących duże miasta na kolejne kilkadziesiąt lat. xd I dalszą centralizację Polski.
#polska #cpk #gownowpis
P.S. wiadomego tagu na p nie ma bo wpis nie jest o polityce, i jak ktoś zechce mnie zmusić do jego dodania to niech mi udowodni, że jest inaczej