CMR: piwo stanowi ok. 90 proc. sprzedaży alkoholi w sklepach małoformatowych w Polsce
wnp.plPiwo stanowiło ok. 90 proc. wolumenu sprzedaży alkoholu w sklepach małoformatowych i 53 proc. wartości transakcji - wynika z przekazanych PAP danych Centrum Monitorowania Rynku za okres od stycznia do października 2024 r. Drugim najczęściej kupowanym alkoholem była wódka.
Zgodnie z raportem CMR wśród kategorii alkoholowych Polacy kupują najwięcej piwa. W wolumenie sprzedaży alkoholi za okres od stycznia do października 2024 r. piwo stanowiło ok. 90 proc. w najważniejszym dla alkoholi kanale sklepów małoformatowych do 300 metrów kwadratowych - poinformował PAP Roman Szymanda z CMR. Dodał, że udział wódki wyniósł w tym okresie ponad 6 proc., win niemusujących poniżej 1 proc., a whisky - ok. 0,5 proc. alkoholi.
Wskazał, że wartościowo sprzedaż piwa stanowi ok. 53 proc. alkoholi w tych sklepach. Następne w kolejności są wódki czyste, które odpowiadają za ok. 21 proc. wartości sprzedaży alkoholi oraz wódki smakowe - ok. 14 proc. wartości. Znacznie mniejszy udział w wartości sprzedaży stanowią z kolei whisky, wina zwykłe i musujące - jest to odpowiednio: ok. 4 proc., 3 proc. i niespełna 1 proc. wartości. [...]
#wiadomoscipolska #handel #alkohole #sklepy #sprzedaz #2024
Zgodnie z raportem CMR wśród kategorii alkoholowych Polacy kupują najwięcej piwa. W wolumenie sprzedaży alkoholi za okres od stycznia do października 2024 r. piwo stanowiło ok. 90 proc. w najważniejszym dla alkoholi kanale sklepów małoformatowych do 300 metrów kwadratowych - poinformował PAP Roman Szymanda z CMR. Dodał, że udział wódki wyniósł w tym okresie ponad 6 proc., win niemusujących poniżej 1 proc., a whisky - ok. 0,5 proc. alkoholi.
Wskazał, że wartościowo sprzedaż piwa stanowi ok. 53 proc. alkoholi w tych sklepach. Następne w kolejności są wódki czyste, które odpowiadają za ok. 21 proc. wartości sprzedaży alkoholi oraz wódki smakowe - ok. 14 proc. wartości. Znacznie mniejszy udział w wartości sprzedaży stanowią z kolei whisky, wina zwykłe i musujące - jest to odpowiednio: ok. 4 proc., 3 proc. i niespełna 1 proc. wartości. [...]
#wiadomoscipolska #handel #alkohole #sklepy #sprzedaz #2024