Ciekawe pojazdy: Ford Nucleon
hejto.plW latach 60 w powojennej Ameryce ludzie zachłysnęli się korzyściami jakie płynęły z wykorzystania energii atomowej. Na tej fali Ford postanowił przedstawić koncept samochodu przyszłości który miał zrewolucjonizować transport drogowy, w roku 1958 powstał model Forda Nukleona.
Miał być zasilany reaktorem jądrowym konstrukcyjnie przypominającym te używane w okrętach podwodnych. Reaktor miał być używany do produkcji przegrzanej pary wodnej która napędzała by dwie turbiny produkujące energię elektryczną, jedna do napędu pojazdu a druga do zasilania urządzeń pokładowych, dawało by to wyjątkowy komfort podróżowania oraz niebywałe 5000 mil zasięgu.
Twórcy zdawali sobie sprawę że reaktor będzie duży i ciężki co miało wpływ na niewielkie rozmiary kabiny pasażerskiej przy całkowitej długości pojazdu 5080mm. Wymiana reaktora miała odbywać się na wyspecjalizowanych stacjach obsługi które oferowały by reaktory w różnych konfiguracjach (moc lub ekonomia). Niestety ze względu na brak odpowiedniej technologii oraz obawy o bezpieczeństwo oraz utylizację odpadów radioaktywnych pojazd nigdy nie wyszedł poza fazę projektową i skończyło się na modelu w skali 3:8. I mimo że głównie był to zabieg marketingowy który miał pokazać firmę Ford jako tą która patrzy w przyszłość a sam projekt był mocno teoretyczny to widać jak ludzie wyobrażali sobie samochody przyszłości.
Napiszcie proszę czy chcieli byście więcej ciekawostek motoryzacyjnych to chętnie przygotuję wpisy o wyjątkowo unikatowych samochodach.
#motoryzacja #ciekawostki
Miał być zasilany reaktorem jądrowym konstrukcyjnie przypominającym te używane w okrętach podwodnych. Reaktor miał być używany do produkcji przegrzanej pary wodnej która napędzała by dwie turbiny produkujące energię elektryczną, jedna do napędu pojazdu a druga do zasilania urządzeń pokładowych, dawało by to wyjątkowy komfort podróżowania oraz niebywałe 5000 mil zasięgu.
Twórcy zdawali sobie sprawę że reaktor będzie duży i ciężki co miało wpływ na niewielkie rozmiary kabiny pasażerskiej przy całkowitej długości pojazdu 5080mm. Wymiana reaktora miała odbywać się na wyspecjalizowanych stacjach obsługi które oferowały by reaktory w różnych konfiguracjach (moc lub ekonomia). Niestety ze względu na brak odpowiedniej technologii oraz obawy o bezpieczeństwo oraz utylizację odpadów radioaktywnych pojazd nigdy nie wyszedł poza fazę projektową i skończyło się na modelu w skali 3:8. I mimo że głównie był to zabieg marketingowy który miał pokazać firmę Ford jako tą która patrzy w przyszłość a sam projekt był mocno teoretyczny to widać jak ludzie wyobrażali sobie samochody przyszłości.
Napiszcie proszę czy chcieli byście więcej ciekawostek motoryzacyjnych to chętnie przygotuję wpisy o wyjątkowo unikatowych samochodach.
#motoryzacja #ciekawostki