SuperSzturmowiec

Mg to nie było kiedyś brytyjskie?

radek-piotr-krasny

@SuperSzturmowiec yup. A obecnie Nanjing Automobile Group

bartlomiej_rakowski

Dobrze europejskie koncerny smarujo gdzie trzeba, żeby tylko nie mieli za dużego udziału sprzedaży na rynku. Bo jak już im się udało wejść i uzyskać stosowne homologacje to co mogą innego zrobić jak lobbowanie w testach bezpieczeńtwa i wytrzymałości, trzeba poddymić opinię publiczną i zrazić potencjalnych klientów. A jednak w UK trochę już tego śmiga i rzuca się w oczy.

maximilianan

@bartlomiej_rakowski lobby istnieje, ale jednak wolę europejskie auta, które spełniają normy niż chińskie czy indyjskie wynalazki, które przy zderzeniu cię zabija

bartlomiej_rakowski

Dokładnie, to samo chińskie Geely, które oprócz Volvo ma swoje interesy w "naszej p0lskiej" Izerze xD Chiński kapitał, który przędzie na sentymentach marek starego kontynentu.

@maximilianan Jak teraz z nową płytą podłogowową do Citroenów wszedł w kollabo Stellantis z indyjskim Tata Motors. Dziś to jeden wuj, technologia idzie skąd taniej, byle w normach było. Europejskie to chyba są już tylko biura projektowe w tym wszytkim i szereg księgowych, żeby tanio outsourcować i maksymalnie zarobić na sprzedaży.

L4RU55O

@bartlomiej_rakowski Gwiazdki niewiele mówią bo Grande Punto miało 5 gwiazdek, Punto Evo 4 a Punto okrągłe 0. To jest ten sam samochód z liftami, zmieniły się kryteria i punktowanie.


Teraz żeby mieć 5 gwiazdek to trzeba mieć np poduszkę powietrzną między głowami pasażera i kierowcy oraz wszystkie elektryczne asysty bezpieczeństwa a ochrona kierowcy może być słabsza.


Trzeba się zagłębić w raport i sprawdzić jakie urazy można wyłapać, wtedy będzie wiadomo.

L4RU55O

@Mynameis60 @bartlomiej_rakowski Ten samochód nie ma niczego i zero gwiazdek jest absolutnie zasłużone.


Ochrona dorosłych? Bardzo słaba, wszelkie zderzenia to bardzo duże obrażenia klatki piersiowej, wysokie ryzyko uszkodzenia organów wewnętrznych. W pierwszym rzędzie zagłówek nie chroni kręgosłupa.


Ochrona dzieci/drugi rząd? Też słabiutko, manekiny są zniszczone, przy uderzeniach bocznych jeszcze jakoś ale frontalne to słaba ochrona głowy.


Ochrona pieszych też jest słaba, w przypadku uderzenia ryzyko urazów itd. Nie można się wyłgać tym że nie dali asystentów i za to im gwiazdki zabrali. Wiadomo że alarm niezapiętych pasów to nie jest priorytet, szczególnie w drugim rzędzie ale np. nie ma poduszki na kolana kierowcy. System awaryjnego hamowania nie działa, daje złudne poczucie bezpieczeństwa.


W tym aucie albo czegoś nie ma a jesteśmy do tego przyzwyczajeni albo już jest ale nie działa tak jak powinno. Dodatkowo poziom ochrony jest po prostu słaby, każdy wypadek spowoduje więcej obrażeń. Może przeżyjesz ale kupisz europejczyka to po wypadku pojedziesz do szpitala, dostaniesz zwolnienie na tydzień, tabletki, maści i nara a w tym możesz zebrać taki cios że obudzisz się w szpitalu, leżysz miesiąc a potem jeszcze walczysz o odzyskanie pełnej sprawności.


Ja bym szukał używanego ale sprawdzonego auta niż nowego ale niebezpiecznego auta.

Morfi_pl

Miałem nieprzyjemność jeździć MG. Plastikowe gówno w ładnym opakowaniu. Jak podłączyłem Android auto to pół auta się zawiesiło. Nie dało się sterować nawiewami.

Ogólnie dużo pali, słabo jedzie, automat ma laga 5 sekund w reakcji na mocne wciśnięcie pedału gazu (redukcja, szarpanie i dopiero jechanie).

82f90f6d-aaa2-493f-90ae-626f137d7d7c
lexico

@Morfi_pl na którym lotnisku ten złom dostałeś?

Morfi_pl

@lexico dają we Frankfurcie i w Amsterdamie.

bartlomiej_rakowski

@Morfi_pl właśnie mi reklama MG na YT wyskoczyła, pierwszy raz widziałem xD widać ekspansja idzie w najlepsze skoro wypożyczalnie mają we flocie… czyli gorzej niż taka Dacia Duster? no trzeba by było się samemu przejechać, żeby zobaczyć na oczy w praktyce.

@L4RU55O ludzie wybiorą portfelem, czymś trzeba konkurować, może kiedyś się wyrobią, początki takie są, sporo marek zaczynało od paździerza i potem mocno aspirowało do konkurencji co przełożyło sie na większą cenę, ale i lepszą jakość… czas pokaże.

Morfi_pl

@bartlomiej_rakowski jeśli chodzi o porównanie do dacia duster to nie ma co porównywać. MG jest wykonane z przyjemniejszych materiałów. Ja miałem eko skórę w tym MG. Kokpit miękki, miły w dotyku. Zegary futurystyczne cyfrowe. Komputer pokładowy oddzielony od multimediów.

Czujników więcej niż duster prestige. Kamery 360 są lepsze bo pokazują 360 a nie jak w duster musisz przełączać.

Jednak w duster jakoś tak bezpieczniej się czuje. Moja żona jeździ właśnie dusterem więc mam porównanie.

Dlatego wnętrze jest w mg spoko..multimedia muszą dopracować bo Android auto zawieszał sterowanie nawiewami albo telefon po podłączeniu do tego auta pokazywał.na navi że jadę w przeciwną stronę. Po odpięciu kabla problem ustawał.

W tym MG czułem się jak w jakiejś puszce. Jechałem i nie czułem się bezpiecznie. W duster jakoś tak czuję się lepiej.

bartlomiej_rakowski

@Morfi_pl Super, nie spodziewałem się takiego krótkiego opisu z porównaniem i ogólnym wrażeniem. Dzięki za info. (ʘ‿ʘ)

Morfi_pl

@bartlomiej_rakowski zegary

2dc41fbf-8613-4020-9080-1cf4772fc437

Zaloguj się aby komentować