Podpial pod komputer, sprawdzil bledy, stwierdzil, ze chuj niepowiazane ze soba.
Przejechal sie kawalek fura, potem bledy skasowal,przejechal drugi raz i chuj naprawione.
#motoryzacja #mechanikasamochodowa
@jajkosadzone a jakie miales bledy? polecam kupic dongla obd na bluetooth i samemu se sprawdzać blędy (i opcjonalnie kasować xD)
Komentarz usunięty
@jajkosadzone wieeeele błędów potrzebuje odpowiedniego cyklu. Np sondy lambda potrzebują w zależności od auta np dwa -trzy cykle wychłodzenia i rozgrzania żeby się samodiagnozować i wywalić błąd lub działać :p. Więc się nie nastawiaj, za parę dni może wrócisz i już mechanik będzie wiedział który wypluł błąd
@roadie
Wole sam tego nie tykac, bo wiecej sobie napsuje niz naprawie
@Hejto_nie_dziala
Mnie bardziej zastanawia czy tak mozna naprawiac. Pewnie jest jak mowisz- pojawi sie check ponownie, diagnostyka i juz wiadomo co naprawic/wymienic
Nie, usuwanie błędów to nie naprawianie o ile sam błąd nie jest błędem.
@jajkosadzone można do pewnego stopnia. Next time weź jakiś wydruk, zrób zdjęcie błędów
@Zuorion zbyt powolny wzrost ciśnienia w szynie commonrail. Spróbuj 'naprawić' taki błąd to pogadamy
@jajkosadzone Czasami błąd wyskoczy bo coś nie stykało przez chwilę i się zapisał w pamięci i wystarczy tylko skasowanie, a jak jest jakaś usterka to wróci jak nie odrazu po odpaleniu to po kilku dniach.
@Hejto_nie_dziala Przeczytaj jeszcze raz mój post.
Jeśli nie naprawiasz prawdziwej usterki, to nie jest to naprawianie. Usuwanie błedów to chwilowe zategowanie problemu.
CZasami problem jest błachy ale skomplikowany do naprawy/zdiagnozowania, a samo istnienie błedu jest większym problemem, ale zategowanie tego błędu to nadal pełnoprawna nie naprawa. Już bardziej oszukanie czujnika/komputera żeby nie wywalał błędu bardziej nazwałbym naprawą.
Czyli w skrócie: jeździć, obserwować
Oby to bylo chwilowe.
W pazdzierniku mam badanie techniczne i podstawowy serwis typu wymiana oleju i chcialbym, zeby do tej pory nie musial zagladac do mechanika.
Zaloguj się aby komentować