@Syster Fakt, takie anulowanie paczki w trakcie mogłoby być skomplikowane. W takim razie można byłoby ograniczyć, że jak paka jest już w pakomacie w statusie "do odbioru", to tylko wtedy przycisk "zwróć" się pojawia. Z jednej strony klientowi pozwoli to nadać zwrot bez potrzeby fizycznego pojawiania się przed pakomatem i przerzucenia przesyłki z jednej skrytki do drugiej. Z drugiej strony odciąża same pakomaty, bo część przesyłek nie będzie leżakować w maszynie przez te dwa, czy trzy dni. Dla kuriera nie będzie to miało znaczenia, bo wtedy całą interakcję ma tylko z pakomatem.
Taki przykład z dzisiaj. Zamawiałem chłodzenie cpu i pastę temoprzewodzącą, ale okazało się, że chłodzenie zawiera już pastę (identyczną, którą zamówiłem osobno). Chłodzenie odebrałem wczoraj, a pasta przyszła dzisiaj rano i leżała cały dzień w pakomacie, dopiero koło 21 jechałem na siłkę, to przy okazji podjechałem do pakomatu, przełożyć ją z jednej skrytki do drugiej. Ale gdybym nie jechał na siłkę, to ta paka leżałaby w pakomacie do jutra, aż pojechałbym zrobić zakupy, bo nie chciałoby mi się specjalnie jechać przekładać paki. Może normalnie nie ma to większego znaczenia, ale jak jest okres, że więcej się zamawia (np. święta), to pakomat potrafi być przepełniony.