BMW K100RS
hejto.plBMW K100RS
#motocykle #historiamotoryzacji
Krążą opinie że to właśnie ten model uratował dział motocykli od zamknięcia w latach 80-tych. Wspomniane lata były niewątpliwie zdominowane przez japońskich producentów motocykli.
Bawarczycy postanowili skosnstruować motocykl turystyczny ze sportowym zacięciem.
Do pracy nad silnikiem został zaangażowany dział projektowania silników do samochodów (BMW miało duże doświadczenie w tworzeniu niezawodnych rzędowych czwórek z dobrymi parametrami). Ciekawostka: w prototypie zamontowano silnik od Peugeota 104.
Finalnie do motocykla trafiła rzędowa czwórka o pojemności 1 litra i mocy 90 KM, zasilana nowoczesnym wtryskiem Bosh LE Jetronic. Moc była przenoszona przez wał kardana, dla wygody silnik został umieszczony wzdłużnie i dodatkowo obrócony w taki sposób by ułatwić dostęp do świec zapłonowych i zaworów.
Dodatkową zaletą takiego umieszczenia silnika był nisko zawieszony środek ciężkości co mocno wpływało na właściwości jezdne i prowadzenie motocykla.
Prospekt reklamowy zachwalający prostotę serwisu silnika i jego niezawodność.
Tak zaprojektowany motocykl odniósł sukces. Był krokiem milowym BMW w dziedzinie projektowania i produkcji nowoczesnych motocykli.
Poniżej jeszcze kilka fotek. Enjoy!
#motocykle #historiamotoryzacji
Krążą opinie że to właśnie ten model uratował dział motocykli od zamknięcia w latach 80-tych. Wspomniane lata były niewątpliwie zdominowane przez japońskich producentów motocykli.
Bawarczycy postanowili skosnstruować motocykl turystyczny ze sportowym zacięciem.
Do pracy nad silnikiem został zaangażowany dział projektowania silników do samochodów (BMW miało duże doświadczenie w tworzeniu niezawodnych rzędowych czwórek z dobrymi parametrami). Ciekawostka: w prototypie zamontowano silnik od Peugeota 104.
Finalnie do motocykla trafiła rzędowa czwórka o pojemności 1 litra i mocy 90 KM, zasilana nowoczesnym wtryskiem Bosh LE Jetronic. Moc była przenoszona przez wał kardana, dla wygody silnik został umieszczony wzdłużnie i dodatkowo obrócony w taki sposób by ułatwić dostęp do świec zapłonowych i zaworów.
Dodatkową zaletą takiego umieszczenia silnika był nisko zawieszony środek ciężkości co mocno wpływało na właściwości jezdne i prowadzenie motocykla.
Prospekt reklamowy zachwalający prostotę serwisu silnika i jego niezawodność.
Tak zaprojektowany motocykl odniósł sukces. Był krokiem milowym BMW w dziedzinie projektowania i produkcji nowoczesnych motocykli.
Poniżej jeszcze kilka fotek. Enjoy!