Alfa Romeo 166 Ti

#motoryzacja #alfaromeo #codziennawloszczyzna
radidadi userbar
783e3b91-161a-4ed7-ac6b-f5cde626d6ef
gawafe1241

@radidadi ładna ale 169 ładniejsza

radidadi

@gawafe1241 169?

LaMo.zord

@radidadi kiedyś myślałem kupić sobie 166 i przeszczepić przód z 159 (nawet pasuje) to chyba o to koledze botowi chodziło:)

radidadi

@LaMo.zord to by było straszne, dobrze że nie kupiłeś

LaMo.zord

@radidadi tak z perspektywy czasu to faktycznie lipa:) Na swoje usprawiedliwienie mam że człowiek młody to i gust dziwny:D

Yossarian

@radidadi To się pochwalę, mój wczorajszy zakup:

57a39790-ddc4-4e25-9541-9dc25c94d0a7
radidadi

@Yossarian miałem 4 lata taką ale w sedanie, fajne auto ale trochę ciężkie i kapryśne (warto zainwestować w interfejs ODB), jaki silnik i skrzynia?

Yossarian

@radidadi 1.9, automat.

radidadi

@Yossarian najlepsza opcja dla tego samochodu imo, polecam wyciągnąć i wyczyścić przepustnicę (dostaje się do nich olej) oraz wymienić map sensor jak wskazówka od turbo wstaje do pierwszej kreski po włożeniu kluczyka

Yossarian

@radidadi Dzięki


To jeszcze doradź co zrobić z nieszczelną rurą dolotową. Jest pęknięta na łączu do silnika i domocowana zaciskiem, na razie ok, ale wypadałoby zrobić, a dostępbne jest tylko w ASO za 1200

radidadi

@Yossarian polecam grupy na fb, jest sporo 159 na części, ja akurat z tym nie miałem problemu.. Za to jak strzeli wąż od wspomagania to można go zakuć za kilka pln zamiast wymieniać na nowy za ~1000

Odczuwam_Dysonans

@Yossarian ogólnie jak będziesz wyciągać klapę gaszącą (przepustnicę), to po pierwsze obczaj jak wygląda dolot:

https://www.hejto.pl/wpis/tth-tth-5

Bo może być zawalony sadzą i wtedy protip; żeby go ściągnąć owszem, trzeba wyjąć pompę Common Raila, ale nie trzeba rozpinać rozrządu, bo można przykręcić jej kółko do obudowy:

https://www.hejto.pl/wpis/mega-fajny-patent-w-1-9jtd-zeby-sciagnac-pompe-wtryskowa-wysokiego-cisnienia-wha

Akurat robiłem to będąc już tutaj miałem opisywać inne rzeczy które robię, ale mi się nie chce.

Druga sprawa, jak wyciągniesz klapę to otwórz plastik na dole, bo tam lubi stać olej, bądź robić się zimne luty, bądź to i to. Da się wymienić łożysko z uszczelniaczem, ale wygrzebanie go jest trochę upierdliwe i rozważyłbym regenerację bo jest parę firm co to robi, chyba że ktoś lubi masochistyczne dłubaniny wyczyść też EGR, możesz zaślepić, kwestia gustu tak naprawdę bo jedyne na co to może wpłynąć to odrobinę dłuższe nagrzewanie silnika, odrobinę więcej tlenków w spalinach - ale też nie będzie się zawalać dolot, gdzie przy przewężonych runnerach oczywiście mieszanka i sprawność nie jest prawidłowa, więc bym się jakoś super nie przejmował tą ekologią.

Rurę kup używkę i wymień oring który uszczelnia ją w miejscu gdzie wchodzi do klapy gaszącej.

Olej w skrzyni zmieniaj.

Ogólnie JTD super fajne silniki, bywają upierdliwe przy grzebaniu jak z tym dolotem, ale mam w domu dwa JTDki z przebiegami dobrze powyżej 300kkm i nic im się nie dzieje, jak już coś to z osprzętem, nic poważnego.

radidadi

@Odczuwam_Dysonans mój właśnie wpadał w tryb awaryjny przez ta przepustnicę, olej dostał się do elektroniki i losowo traciła kontakt na ułamek sekundy, po czyszczeniu 0 problemów

jarezz

Chciałem kiedyś taką kupić. Do tej pory nie wiem, czemu tego nie zrobiłem.


Teraz już za późno raczej. Z resztą, teraz marzy mi się prawiły amerykański SUV z V8 Hemi pod maską. I pewnie też nie spełnię tego marzenia.

radidadi

166 są wciąż tanie, kup sobie, miałem kiedyś, wciąż żałuję że sprzedałem

jarezz

@radidadi jak już pisałem teraz na coś amerykańskiego choruję z V8 (5,7 albo 6,2) ale dopadła mnie życiowa szarość (w pozytywny sposób jakkolwiek to zabrzmi) czyli rodzina, dom, oszczędzanie hajsów na gorszy moment... V8 musi wpaść zanim wejdzie zakaz rejestracji aut spalinowych.

Zaloguj się aby komentować