3 maja 2023
Środa
Uroczystość Najświętszej Maryi Panny, Królowej Polski
(J 19,25-27)
Obok krzyża Jezusowego stały: Matka Jego i siostra Matki Jego, Maria, żona Kleofasa, i Maria Magdalena. Kiedy więc Jezus ujrzał Matkę i stojącego obok Niej ucznia, którego miłował, rzekł do Matki: Niewiasto, oto syn Twój. Następnie rzekł do ucznia: Oto Matka twoja. I od tej godziny uczeń wziął Ją do siebie.
John 19:25-27
Near the cross of Jesus stood his mother, his mother’s sister, Mary the wife of Clopas, and Mary Magdalene. When Jesus saw his mother there, and the disciple whom he loved standing nearby, he said to her, “Woman,[a] here is your son,”and to the disciple, “Here is your mother.” From that time on, this disciple took her into his home.
#ewangelianadzis
https://www.youtube.com/watch?v=EDdHWR17UKE
michal-g-1

kontynuując wypowiedź @Alky z https://www.hejto.pl/wpis/28-kwietnia-2023-piatek-trzeciego-tygodnia-okresu-wielkanocnego-j-6-52-59-zydzi-


Istnieją na świecie 3 rodzaje konstruktów myślowych:


  • obiektywne (ziemia, ogień, "ptak lata", "ryba pływa"...)

  • subiektywne (ciepło, ładny, interesujący, ...)

  • grupowo subiektywne (pieniądz, państwowość, prawo...)


religia należy do tego trzeciego rodzaju.


np. grupa ludzi A dochodzi do wniosku co jest dogmatami i wyznaje swoją wiarę.

grupa ludzi B dochodzi do innych wniosków i wyznaje sobie swoją wiarę.


@Alky należy do grupy A i mówi o grupe B "pajace".

Pewnie ci z grupy B mówią o tych z grupy A również "pajace", "ciemnogród", cokolwiek.


Kto zatem ma rację? Ci z grupy A czy B?

Otóż nikt z nich nie ma racji, bo można sobie wymyślać dowolne konstrukty myślowe dotyczące religii i znaleźć, nawet wielką, grupę ludzi którzy subiektywnie świadczą o jej prawdziwości.

Natomiast to jakie dogmaty są prawdziwe nie ma najmniejszego znaczenia, bo są to sprawy nieweryfikowalne, niemożliwe do zakwalifikowania jako rzeczy obiektywne.

Alky

@michal-g-1 "Biblia" nie istnieje, więc wszyscy twierdzący inaczej to pajace.

michal-g-1

@Alky jest taka księga jak biblia, więc to rzecz obiektywna.

Co opisuje to już inna bajka

Zaloguj się aby komentować