Richter
Specjalista
[AMA - wdrożeniowiec / konsultant SAP, wdrożeniowiec systemów ERP]
Cześć, jestem tu nowy i chciałbym wejść w społeczność z ciekawym tematem.
Od 1,5 roku jestem konsultantem SAPa (łącznie około 4 lat doświadczenia we wdrażaniu systemów informatycznych).
Dla zainteresowanych, jestem gotowy odpowiadać na nurtujące pytania.
Duże firmy często mają taki "program-kombajn", który pozwala to wszystko obsłużyć. Jest to dużo praktyczniejsze niż posiadanie dziesiątek małych programów do różnych rzeczy i robienie integracji między nimi.
SAP to niemiecka firma, która jest pionierem w tworzeniu tego typu oprogramowania, jest liderem na rynku. Większość globalnych firm korzysta z SAPa.
Można być konsultantem na supporcie, czyli być odpowiedzialnym za utrzymaniem systemu. Dajmy na to, pracujemy dla firmy produkującej meble i od 8 do 16 mamy monitorować określony wycinek systemu i naprawiać wyskakujące błędy (np. mamy błąd bo ktoś nieprawidłowo wypełnił dokument i przesłał go dalej). Jako konsultant na supporcie znamy się na swoim wycinku systemu, naprawiamy błędy i dokonujemy niezbędnych prac utrzymaniowych (np. uaktualnienie ISO-kodów etc.).
Druga sposób pracy konsultanta to wdrożenia. Ja działam w obszarze oprogramowania związanego ze sprzedażą i marketingiem. Dajmy na to, że przychodzi do nas Dino i mówi, że w sumie to już mocno się rozrósł i potrzebuje nowego programu do marketingu. Wtedy ja (a raczej my, bo wdrożenie wymaga pracy kilku osób) spotykamy się z klientem, dowiadujemy się co ma, na czym mu zależy (i na co go stać ). Najpierw przygotowuje plan wdrożenia, spotykam się na warsztaty z klientem, potem finalizujemy umowę i w określonych ramach czasowych muszę uruchomić system dla klienta. Potem następuje etap testów, szkolenia pracowników i "okres ochronny", kiedy ściśle monitoruję system i reaguję gdy coś się wydarzy w pierwszych tygodniach jego działania.
Na szczęści! Pandemia pokazała, że specjaliście mogą robić swoją pracę zdalnie, a firma może zaoszczędzić wiele pieniędzy na opłacaniu nam hoteli i samolotów, więc dzisiaj większość pracy odbywa się zdalnie.
Dużo zależy od tego, czy pracujemy na serwisie czy przy wdrożeniach. Prace serwisową wykonuje się na ogół zdalnie, możecie nawet znaleźć oferty pracy, które gwarantują w 100% prace zdalną.
Jeśli ktoś wdraża oprogramowanie u klienta, to pomimo tego, że tych podróży jest dużo mniej niż kiedyś, to w dalszym ciągu bywają one konieczne i trzeba się z tym liczyć. Znowu, wszystko zależy od projektu i jego fazy, ale pracując wdrożeniowo, pewnie te kilka tygodni w roku spędzimy w podróży służbowej.
Ja zajmuję się obszarem SAP CX, czyli rozwiązania związane z obsługą sprzedaży, marketingu, serwisu.
Na pewno jest to praca, która wymaga dużo myślania, samoorganizacji i bardzo ciężko w niej o nudę.
Ufff, rozpisałem się Jeśli Was to interesuje, to piszcie w komentarzach, a ja w miarę możliwości (i zachowania poufnośći biznesowej ) odpowiem na wszystkie.
Pzdr
Cześć, jestem tu nowy i chciałbym wejść w społeczność z ciekawym tematem.
Od 1,5 roku jestem konsultantem SAPa (łącznie około 4 lat doświadczenia we wdrażaniu systemów informatycznych).
Dla zainteresowanych, jestem gotowy odpowiadać na nurtujące pytania.
- Czym jest SAP? Czym jest ERP?
Duże firmy często mają taki "program-kombajn", który pozwala to wszystko obsłużyć. Jest to dużo praktyczniejsze niż posiadanie dziesiątek małych programów do różnych rzeczy i robienie integracji między nimi.
SAP to niemiecka firma, która jest pionierem w tworzeniu tego typu oprogramowania, jest liderem na rynku. Większość globalnych firm korzysta z SAPa.
- Czym zajmuje się konsultant/wdrożeniowiec SAP?
Można być konsultantem na supporcie, czyli być odpowiedzialnym za utrzymaniem systemu. Dajmy na to, pracujemy dla firmy produkującej meble i od 8 do 16 mamy monitorować określony wycinek systemu i naprawiać wyskakujące błędy (np. mamy błąd bo ktoś nieprawidłowo wypełnił dokument i przesłał go dalej). Jako konsultant na supporcie znamy się na swoim wycinku systemu, naprawiamy błędy i dokonujemy niezbędnych prac utrzymaniowych (np. uaktualnienie ISO-kodów etc.).
Druga sposób pracy konsultanta to wdrożenia. Ja działam w obszarze oprogramowania związanego ze sprzedażą i marketingiem. Dajmy na to, że przychodzi do nas Dino i mówi, że w sumie to już mocno się rozrósł i potrzebuje nowego programu do marketingu. Wtedy ja (a raczej my, bo wdrożenie wymaga pracy kilku osób) spotykamy się z klientem, dowiadujemy się co ma, na czym mu zależy (i na co go stać
- Czy można na tym zarobić?
- Podróże służbowe.
Na szczęści! Pandemia pokazała, że specjaliście mogą robić swoją pracę zdalnie, a firma może zaoszczędzić wiele pieniędzy na opłacaniu nam hoteli i samolotów, więc dzisiaj większość pracy odbywa się zdalnie.
Dużo zależy od tego, czy pracujemy na serwisie czy przy wdrożeniach. Prace serwisową wykonuje się na ogół zdalnie, możecie nawet znaleźć oferty pracy, które gwarantują w 100% prace zdalną.
Jeśli ktoś wdraża oprogramowanie u klienta, to pomimo tego, że tych podróży jest dużo mniej niż kiedyś, to w dalszym ciągu bywają one konieczne i trzeba się z tym liczyć. Znowu, wszystko zależy od projektu i jego fazy, ale pracując wdrożeniowo, pewnie te kilka tygodni w roku spędzimy w podróży służbowej.
- Czy trzeba się nauczyć całego SAPa?
Ja zajmuję się obszarem SAP CX, czyli rozwiązania związane z obsługą sprzedaży, marketingu, serwisu.
- Czy trzeba programować?
- Dla kogo to jest praca?
Na pewno jest to praca, która wymaga dużo myślania, samoorganizacji i bardzo ciężko w niej o nudę.
Ufff, rozpisałem się
Pzdr
@xxvv uwierz mi, Lidl Sapem stoi, tak samo jak Kaufland
Mają EWMke, używają MFSa itd.
@Morfi_pl a to SAT nie znałem, musze sobie sprawdzić. Zazwyczaj właśnie st04 albo analizuje sobie kod samemu.
!StormtrUper @wakem @Morfi_pl @KaarasKar @jestem_na_dworzu Witam serdecznie kolegów z branży, mam nadzieję że będzie jeszcze okazja powymieniać się doświadczeniami
Dziękuję za wspólną dyskusję
Zaloguj się aby komentować