Unikalny, produkowany ręcznie, z nuklearną przeszłością - Marmon 110P w Polsce

Unikalny, produkowany ręcznie, z nuklearną przeszłością - Marmon 110P w Polsce

40ton
Marmony były produkowane ręcznie z najlepszych i najbardziej wytrzymałych materiałów. Dzisiaj to prawdziwe "białe kruki".

Myśleliście, że DAF 95 ATi Space Cab bez spojlerów to najbardziej kanciasta ciężarówka, jaka kiedykolwiek jeździła po naszych drogach? A jednak, dzisiaj przyjrzymy się ciągnikowi, który wprowadza pojęcia kanciastości na zupełnie nowy poziom. Będzie to Marmon 110P, który kilka miesięcy temu dotarł do Polski z Teksasu. Zanim jednak opowiem Wam o tym samochodzie nieco więcej, przytoczę fragment starszego artykułu, zatytułowanego: Wszystkie ciężarówki budowali ręcznie, na indywidualne zamówienie – historia Marmona. [...]

Model 110P był tak ogromną rzadkością, gdyż posiadał silnik umieszczonych pod kabiną. Najbogatsi klienci, a tylko tacy mogli pozwolić sobie na Marmona, zwykle wybierali klasyczny model 54P, w którym silnik znajdował się pod wysuniętą maską. W tym przypadku pierwszym właścicielem ciągnika było jednak państwo amerykańskie, a konkretnie tamtejsze siły zbrojne. W 1984 roku odebrały one partię kilku Marmonów 110P, by ciągać nimi… pociski z bronią nuklearną. [...]

#motoryzacja #usa #ciezarowki #pojazdyspecjalne #ciekawostka

Komentarze (2)

KierownikW10

najbardziej wytrzymałych materiałów.

@Mr.Mars no tak, bo inne ciężarówki są budowane z papieru, zaś te to oczywiście nanorurki węglowe i kompozyty xD Dodałeś od siebie chyba jedne zdanie i jest bez sensu.

ramen

@Mr.Mars Na miniaturce do filmu Marmon i Freightliner z przodu: cały czas się waham, który jest... brzydszy.

Bo w obu jest ta toporność i jednocześnie budzą respekt, przypominając jak nic brutalizm w architekturze.

27ae769a-f8d3-4962-aaa3-436a739cb3bb

Zaloguj się aby komentować