Radom - pustki na polskim lotnisku. "Ono w ogóle nie powinno powstać"

Radom - pustki na polskim lotnisku. "Ono w ogóle nie powinno powstać"

www.money.pl
TL:DR lotnisko w ciągu roku odprawiło tylko 130k pasażerów. Pojawiają się plotki o zmianie przeznaczenia lotniska na wojskowe lub cargo.
Pracownicy z lotniska Radom-Warszawa obawiają się utraty pracy - informuje Radio Zet. Są dni, gdy z portu nie startuje żaden samolot. Coraz głośniej mówi się o tym, że z czasem lotnisko przestanie być cywilnym. Głównym problemem jest fatalna siatka połączeń.
#wiadomoscipolska #radom #mazowieckie #infrastruktura #lotnictwo

Komentarze (17)

bartek555

Tyle bylo glosow, ze CPK to ma byc glownie cargo. Zwolennicy tej teorii powinni lubic takie rozwiazanie. Wg mnie to tez lepsze niz 2 loty dziennie, a czasami 0.

eloyard

@bartek555 


Weź się zastanów na przyszłość zanim napiszesz taką bzdurę.


Tyle bylo glosow, ze CPK to ma byc glownie cargo. Zwolennicy tej teorii powinni lubic takie rozwiazanie.


Popatrz teraz na skomunikowanie Radomia z resztą Polski i porównaj do lokalizacji w której CPK miałby powstać. CPK ma doskonałą lokalizację w centrum Polski funkcjonalnie przy: A2, A1 i S8.

bartek555

@eloyard wiec uwazasz, ze skomunikowanie radomia, budowa autostrad jest tansza i szybsza niz budowa calego cpk medrcu?


I ktora konkretnie czesc mojej wypowiedzi to bzdura?

kodyak

@eloyard to nie ma znaczenia jak będzie skomunikowany. W raportach jest napisane że jeśli Okęcie zostanie to cpk podzieli los Radomia właśnie tyłkó w duzo większej skali


Dodatkowo lotnisko w łodzi też będzie Radomiem a Radom wiadomo.

sebie_juki

@bartek555 "najzabawniejsze", że w całej tej dyskusji nikt nie zaprosił do rozmów firm logistycznych i produkcyjnych. By zebrać "książkę popytu" - ile towarów potencjalnie by latało i ile logistycy są w stanie płacić i jaki poziom obsługi (SLA) jest oczekiwany. A potem wykonać wyliczenie.

Bez zrobienia takiego badania może się okazać, że latanie cargo z CPK lub przerobionego Radomia jest na przykład 2x droższe niż wożenie z/do Berlina i odprawianie tam. Albo że kosztuje tyle samo, ale w Berlinie w 2h po wjeździe na terminal towary są w samolocie / 2h po wylądowaniu towary są w tirze lub wagonie kolejowym i wyjeżdżąją poza cargo; a u nas to czy poczekasz 8h czy 5 dni zależy od dnia cyklu miesiączkowego żony celnika.

eloyard

@bartek555 ale popatrz na pieprzoną mapę - CPK jest już teraz w centrum, a "skomunikowanie" Radomia jak widzisz? Przesunięcie granicy na wschodzie oraz przerobienie całej siatki autostrad/dróg ekspresowych, żeby Radom był bardziej w centrum geograficznym i funkcjonalnym Polski? xD


Masz coś wspólnego z transportem? Bo z perspektywy transportu drogowego Radom to dziura w dupie, a rejon między Warszawą i Łodzią to centrum Polski.


Tak, taniej zbudować lotnisko pod CPK niż przerobić CAŁĄ infrastrukturę sztucznie pod Radom.


Do lotniska w Radomiu prostszy dojazd miałbyś z rejony: Lublina, Krakowa i Rzeszowa. Do Baranowa z całej reszty Polski, w tym z Warszawy.


@kodyak


Okęcie powinno być zlikwidowane i grunty wykorzystane na o wiele bardziej dochodowe Warszawie i Warszawiakom cele.


Samo lotnisko w Radomium tez jest zbyt blisko Radomia i jeśli miałby być osiągnięty efekt skali i jego rozbudowa na te planowane kilkadziesiąt milionów pasażerów + cargo + aspekt wojskowy, to ludzie w Radomiu będą kurwić o hałas i inne tematy.


No i przed chwilą wspomniany aspekt wojskowy - CPK to zarówno o wiele lepsza logistycznie opcja przy ew. konflikcie - nawet nie chodzi o to czy on realnie wystąpi, ale że CPK relatywnie blisko Wisły i wschodniej ściany, ale DALEJ od granicy niż Radom, stanowi istotniejszy fragment w planowaniu, a sama obrona plot portu może w sporej części służyć też jako obrona Warszawy.

tyle_slow

@kodyak ale po co Ci okecie jak mozna tam stworzyc nowa dzielnice i nad miastem nie beda latac samoloty? Trzaskowski walczacy o czyste powietrze powinien chyba klaskac rzesami za usunieciem tych zanieczyszczen?

kodyak

@eloyard aspekt wojskowy jest wyjątkowo słaby. To jest centralne lotnisko. Będzie zbombardowane jako pierwsze. Koncentracja sprzętu w jednym miejscu jest głupia. Do poprawienia infrastruktury transportowej czy też kolejowej lotnisko nie jest potrzebne.


@tyle_slow No ja tam wole Okęcie niz zapierdalać za miasto 50 km. I takie sa przewidywania nawet tych z cpk stad chca je zamknac. Jak widać trzeba będzie zmusić ludzi do korzystani z tego. Bo nikt go nie chce Po chuj mi lotnisko gdzie w trawie, w dodatku jak pokazują staty będzie pewnie droższe.

eloyard

@kodyak jeśli centralnego lotniska leżącego tuż obok Warszawy nie będziemy wstanie obronić plotką, to niczego nie będziemy w stanie obronić bo doktryna wojskowa NATO, którą stosujemy, nie działa bez lotnisk.


Problem z Okęciem, ponownie, jest co najmniej taki że w nocy nie działa i po prostu wkurwia w mieście ludzi hałasem, zajmuje cenny grunt którego sprzedaż i podatki w części sfinansuje budowę CPK który będzie bardziej zrobiony pod całą Polskę, niż tylko pod Warszawę.

kodyak

@eloyard żadna obrona przeciwlotnicza nie obroni terenu jesli się ją przeciąża. Chyba zdaję się być to oczywiste po sytuacji na ukrainie.


A mnie nie wkurwia i mam blisko na lotnisko i jak już pisałem statystyki pokazują że ludzie wola to lotnisko stąd tyle się mówi o zmuszeniu ludzi do cpk poprzez zamknięcie. Jest też spore ryzyko że koszty odprawy na cpk będą dużo wyzsze niż na innych lotniskach

FoxtrotLima

@Yes_Man Przecież to jest lotnisko wojskowe, które zostało "wzbogacone" o możliwość operacji cywilnych.

Co za debil pisał ten artykuł?!

Sweet_acc_pr0sa

@FoxtrotLima a to taka jest teraz narracja? XD

FoxtrotLima

@Sweet_acc_pr0sa jaka narracja? Przecież lotnisko wojskowe istniało tam od dawien dawna, jeszcze przed II Wojną Światową.

Co dwa lata odbywały się tam pokazy lotnicze Radom Air Show, na których pierwszy raz byłem w 2005 roku, na długo zanim ktokolwiek wpadł na pomysł rozbudowy istniejącego lotniska do obsługi połączeń cywilnych.


W 2015 zdaje się ktoś wpadł na pomysł, że odkupią stary terminal lotniska w Łodzi (które się rozbudowywało) i postawią to w Radomiu, co przy drodze startowej o długości 2000m było kompletnym niewypałem (za krótka, żeby opłacalnie latać samolotami rozmiaru B737 czy A320).


Czy Wy wszyscy serio myślicie, że tam zbudowano lotnisko od zera w szczerym polu?!

Yes_Man

@FoxtrotLima Tu nie chodzi o "debila" czy też artykuł. Kto forsował na siłę lotnisko w Radomiu które od początku nie miało racji bytu?! A teraz kwik bo "cza dopłacać". Lotnisko w Zielonej Górze bis. Tam samorząd dopłaca 4,5 mln rocznie za kilka odlotów.

FoxtrotLima

@Yes_Man a ja napiszę jeszcze raz: lotnisko w Radomiu istnieje od lat 20 XX wieku.

Ktoś wpadł na debilny pomysł pompowania milionów na zrobienie części cywilnej, ale to już inny temat.

Natomiast pisanie, że może zmienić przeznaczenie na wojskowe jest zwyczajnym kłamstwem, bo wojskowe lotnisko istnieje tam od dobrych stu lat!

Anty_Anty

Przypominam że radom jest kochany przez m. in Laska i ma byc cudem Trio Portu XD

Abdul i Sziva na 100% będą zainteresowani robieniem wizy i czekaniem na opóźniony pociąg aby dojechać na przesiadkę.

Enzo

Nasrali takich gówno lotnisk i teraz nie ma co z tym robić, podobnie chyba jest z lotniskiem w Łodzi. Polska myśl gdzie jakieś głąby decydują o takich sprawach.

Zaloguj się aby komentować