Komentarze (10)

libertarianin

Komentarz odemnie: spowoduje to sytuację gdzie nie będzie zwracane odszkodowanie za opóźnienie, bo przewoźnik będzie zwalniać i zatrudniać ludzi 🫠 będzie masakra na lotniskach gdzie opóźnienia są regularne

Jadlem-rogale

A to przewoźnik zatrudnia obsługę lotniska, a nie samo lotnisko?

libertarianin

@Jadlem-rogale różnie, zależy chyba od lotniska i firmy - część pracowników jest lotniska, część jest firm dodatkowo do obsługi samolotów

sebie_juki

@libertarianin no nie, operacje na płycie lotniska (załadunek, tankowanie itd) prowadzą pracownicy lotniska / osobnej firmy. Np. na Okęciu - spółka poniekąd związana z Lotem - LS Airport Services, ale jednak osobna.

Ucinając Twój tok myślenia: zarówno personel pokładowy, jak i personel techniczny - wymaga kosztownego szkolenia, regualrnych treningów, wrycia procedur na pamięć. Doświadczenie się liczy. Jeśli zakładasz scenariusz "grozi nam wypłacenie odszkodowań za 5 opóźnionych lotów, więc szybko druga spółka zwalnia 10 bagażowych" ... no nie, to nie ma sensu biznesowego.

matips

Pojebane. Jak niby brak załogi nie jest winą pracodawcy?

Prucjusz

@matips może nikt nie chce tam pracować.

libertarianin

@matips ciężkie warunki pracy, słabe pensje, zwyczajny understaffing że mniej zatrudniasz niż powinieneś...

sebie_juki

@matips ale odszkodowania wypłacają linie lotnicze, a nie obsługa lotniska. Sądzisz, że jak taki KLM czy Sabena przylatuja to Warszawy, to przywożą swoich własnych bagażowych?

libertarianin

Wydaje mi się że techników np. mają na miejscu. Właśnie nie wiem jak to jest z bagażowymi.

matips

@libertarianin Jak dla mnie to wina w wyborze i możliwość regresu. Jeśli lot opóźnił się z powodu przewidywalnego braku personelu u podwykonawcy, to linia wypłaca odszkodowanie pasażerowi, a podwykonawca linii.

Zaloguj się aby komentować