https://botland.com.pl/blog/esp32-podlaczenie-wyswietlacza-oled/
czy do takich projektów muszę obliczać te wszystkie prądy rezystancje itp o ktorych nie mam bladego pojęcia, czy mogę to na pałę poskręcać?
Z góry dziękuję za pomoc.
btw zaciekawiła mnie ostatnio tematyka #embeded w ogólności, ktoś tu ostatnio pisał, ze zakłada własną firmę zajmująca się tym ale nie mogę znaleźć kto. czy takie rzeczy w produkcji też robi się na arduino/esp32 czy na jakichś innych układach?
dorzucę jeszcze #programowanie
Elektronika jest poprawnie. Elektryka to bardziej temat związany z zasilaniem EE. Elektronika to gdy mamy do czynienia z przetwarzaniem sygnałów elektrycznych co również zachacza o programowanie embeded.
A co do profesjonalnego zastosowania, eps32 jak najbardziej jest używane i ,o zgrozo, bliblotego Arduino też. Na szczęście nie spotkałem się z używaniem urządzeń Arduino w profesjonalnej produkcji. I dla jasności, Arduino to zarówno hardware (płytka z uC) jak i software z bibliotekami.
A co do sedna czyli 4 wyświetlaczy. Teoretycznie to powinno zadziałać. Tak na szybko patrząc to wyświetlacz komunikuje się przez I2C. Możliwe że nawet da się ustawić adres dla każdego wyświetlacza. W najgorszym wypadku, uC nie będzie poprawnie odczytywał sygnałów zwrotnych.
@GrindFaterAnona jeżeli chcesz iść w embedded zawodowo, to idź na studia EE i wybieraj ścieżkę cyfrowej elektroniki. Na studiach dostaniesz solidną podstawę do dalszego rozwoju.
Odradzam używania arduino czy esp32 ze względu na brak debuggera, chyba że dokupisz. Odradzałbym też korzystania z biblioteki arduino. Moim zdaniem płytki od stm (stm32 nucleo) są lepsze, bo mają debugger na płytce. Dlaczego to jest ważne? Bo to jest najszybszy sposób na zrozumienie jak zachowuje się twój kod i gdzie leży problem. Żadne printf'y ci nie pomogą.
Arduino w profesjonalnych projektach nie widuję. Esp32 już tak.
Zaloguj się aby komentować